Archief - Highend Systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RealFlub

Legacy Member
idd, je kunt die draaien zodat ze niet meer dwars staan. neef heeft ook zo'n 'gelijkaardige' case ;)

Laurens100

Legacy Member
Ok,
we twijfelen nu tussen 2 monitors. Mijn ma vind de Samsung syncmaster 930BF niet zo mooi. We twijfelen nu tussen Samsung Syncmaster 930BF en de Benq FP91V. De Benq heeft een lager contrast, en is iets goedkoper, maar we zien hem liever. Voor de rest heeft de Benq ongeveer dezelfde specs als de Samsung.
Maakt dat contrast veel uit? Of is 550:1 ook al goed?

KoeKaTsJoE

Legacy Member
De samsung niet mooi vinden? Ge zijt ook den eerste die ik ken :-)

Het contrast denk ik dat ge ni gaat merken. Maar dat laat ik aan iemand anders over

Laurens100

Legacy Member

Laurens100

Legacy Member
Ik was juist aan het kijken op de site van Alternate bij betalingsmogelijkheden, en ik zie deze zin staan:

• Die Zahlung via Kreditkarte ist nur bis zum Auftragswert von 1.500 € möglich

Als ik dit vertaal met Babelfish bekom ik dit :

• The payment via credit card is possible only up to the order value of € 1.500

Wil dit zeggen dat als het bedrag waarvoor je koopt hoger is dan €1500, dat je dan niet met visa kan betalen?

Yank

Legacy Member
Hoger dan 1500€ idd niet met kredietkaart.
Je zou ook gewoon 2 bestellingen kunnen doen (zodat je bij elk onder de 1500 zit), maar dan heb je ook wel 2x verzendingskosten.

Laurens100

Legacy Member
Yankee zei:
Hoger dan 1500€ idd niet met kredietkaart.
Je zou ook gewoon 2 bestellingen kunnen doen (zodat je bij elk onder de 1500 zit), maar dan heb je ook wel 2x verzendingskosten.

Yep en dan kan ik de pc ook niet laten monteren hé. Zijn er nog andere manieren om te betalen? :help:

Laurens100

Legacy Member
We hebben gisteren besteld bij alternate.de, en vandaag een mail gekregen waarin de totale prijs staat. Er staat in dat er nog geen bestelling geplaatst is en dat we nog 1 keer moeten bevestigen. De leverperiode is 4 weken. De prijs is duurder uitgekomen omdat er in België 21% btw is, en daarom is het eigenlijk niet de moeite om daar te bestellen, en ook nog eens zo lang te wachten, als je het aan ongeveer dezelfde prijs hier in België kunt kopen.
Dus eigenlijk willen we daar niet meer kopen.

Daarom heb ik een bijna dezelfde systeem samengesteld bij Tones:

Antec Sonata II 450W BLACK: €118
MSI K8N NEO4 FI: €100.50
AMD 4400+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR: €495
MSI RX1900XT 512MB DDR3 EXPRESS: €599
2 * CORSAIR TWINX 2*512 MB PC3200: €250
WESTERN DIGITAL 200GB-JS 8MB SATA300 7200RPM: €95.50
NEC 4551 16* BLACK DVD-RW : €56
TONES MONTAGE VAN EEN PC: €50

Totaal: € 1668,50

De headset en het draadloos netwerk zijn daar niet bij, omdat die niet in stock zijn. Het scherm en desktop zijn al besteld in een andere winkel.
Dit is dus juist de case.

Ik heb wel nog enkele vragen:
- Is die 450W voeding genoeg voor dit systeem, weet iemand een goede power supply calculator?
- Is het erg om 4*512 MB ram te nemen ipv 2*1024MB. Ik wou eigenlijk 2*1024MB hebben, maar die zijn niet in stock bij Tones.
- In die mail van alternate stond dit :
ATTENTION!!! Please note. You did not order yet, you have to confirm our
following offer.
Dus als we gewoon niet reageren, wordt er ook niet besteld? We willen dit namelijk aangezien het toch niet echt goedkoper uitkomt en het pas in 4weken geleverd wordt.

Sry voor mijn lastige vragen, maar hopelijk kunnen jullie mij advies geven. :unsure:

Davion

Legacy Member
- Die 450W voldoet normaalgezien wel
- Daar zou ik toch op wachten, RAM is maximaal week wachttijd normaal
- Als ge niet bevestigt wordt er niets besteld :)

Laurens100

Legacy Member
Davion zei:
- Die 450W voldoet normaalgezien wel
- Daar zou ik toch op wachten, RAM is maximaal week wachttijd normaal
- Als ge niet bevestigt wordt er niets besteld :)

thx voor het vlugge antwoord :)
Denk je dat de wachttijd voor een headset (sennheiser pc150) , ook max een week is? Dan kunnen we die erbij bestellen.

Davion

Legacy Member
Dat weet ik niet, ik zou voor beide levertermijnen eens bellen/mailen, maar van RAM geheugen weet ik dat dat er normaal snel is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan