Archief - i've got 2000€, and i could use some advice...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Davion

Legacy Member
Headeater zei:
even voorlopige tussenstand/wijzigingen
(prijzen van allinonesystems, als er +/- staat is het omdat het item niet op de site te vinden is)

1) ANTEC SONATA II 450W BLACK (+/- 119€)
2) MSI K8N Neo4 FI (+/- 95€)
3) AMD 3800+ X2 (310€) / AMD 4400+ X2 (519€)
4) 2x Corsair DDR 1024MB 400Mhz PC3200 Value Select (2x 95€ = 190€)) (dus 2048 in totaal ;) )
5) XFX 7900GT 256MB PCI-E (328€)
6) CREATIVE SOUND BLASTER X-FI MUSIC (115€)
7) WESTERN DIGITAL 200GB-JS 8MB SATA300 7200RPM (+/- 105€)
8) (merk) DVD speler (prijs) (20 tot 50€)
9) Nec Floppy Black (7€)

nog even opmerking:
7) Maxtor wil ik niet (ben nooit tevreden geweest van mijn huidige maxtor, in tegenstelling tot mijn oude WD)
8) Writer is echt niet nodig/gewenst.

Config is zeker in orde, kzou niets meer veranderen, maar WEL een DVD Writer kopen, komaan voor 30€ een DVD lezer, of voor 50€ een writer die alles schrijft (en leest) ? Hier nog iemand die geen Maxtor meer koopt.

Headeater zei:
-----------------------------------------------------------------------

Logitech Internet Keyboard zwart (13€)
Logitech MX 518 Optical Gamer Mouse (48€)

boxen ga ik nog even wachten (geld verzamelen)

-----------------------------------------------------------------------

scherm: (nog enkele keuzes, heb nog geen enkel echt zien draaien)

Acer AL1951AS (389€) (cool design :p )
PHILIPS 190X6FB (389€)
SAMSUNG 940BF (+/- 430)

-----------------------------------------------------------------------

totaal (ongeveer)

AMD 3800+ X2 => 1800€ + assemblage/installatie
AMD 4400+ X2 => 2000€ + assemblage/installatie

Wat je neemt is je eigen keuze, mss toch gaan voor de X2 4400+.

murrey

Legacy Member
Davion zei:
Wat je neemt is je eigen keuze, mss toch gaan voor de X2 4400+.

idd.
en zeker dat die 450W da ni getrokken krijgt of tzou ne nipte moete zijn.
je kan proberen ;)

Vitabis

Legacy Member
vinnieman zei:
das dikke bullshit

Ik heb hier een Samsung 960 BF en da scherm is zalig op 19"...zelfs voor grafische programma's.. Ik denk dat je eerder moet kijken naar het merk dan naar de pixelverhoudingen!

als gij graag kartels en grote pixels zie, dan is da goed ja
ik kom zelf ook van een 19" tft. Zou ik nu niemeer kopen gewoon voor die resolutie.

Cool ice

Legacy Member
Die antec voeding zal dit zeker kunnen draaien.
Anders voor deze gaan.
Antec TX1050B-EC + SmartPower 2.0 500Watt = +14€

boostah

Legacy Member
ik raad uw 1 ding aan, koop een scherm met pva of mva paneel, tot nu toe heb ik hier alleen maar tn panelen gezien, niks mis mee ware het niet dat die slechts 258k kleuren ofzo kan weergaven (dit wordt dan door interpolatie opgetrokken naar 16.2mil), dit terwijl een pva of mva paneel er 16.7 mil direct ondersteund + dat hun contrast meestal hoger is
en om niet echt veel duurder dan een tn paneel te maken, kijk een bij acer al1923 of belinea 101920(refnr 101919 ofzo)

en kom niet af das 8ms en da ge ghosting gaat zien, ik durf er geld op wedden da 99% van de mensen hier, als ze ni weten welk scherm ze zien, geen verschil merken tussen 12ms, 8ms, 4ms, maja tzit wel natuurlijk int koppeke da die ms alles uitmaakt

Headeater

Legacy Member
boostah zei:
ik raad uw 1 ding aan, koop een scherm met pva of mva paneel, tot nu toe heb ik hier alleen maar tn panelen gezien, niks mis mee ware het niet dat die slechts 258k kleuren ofzo kan weergaven (dit wordt dan door interpolatie opgetrokken naar 16.2mil), dit terwijl een pva of mva paneel er 16.7 mil direct ondersteund + dat hun contrast meestal hoger is
en om niet echt veel duurder dan een tn paneel te maken, kijk een bij acer al1923 of belinea 101920(refnr 101919 ofzo)

hmm :unsure:

heb even gezocht op die schermen.
de belinea vind ik gelijk nergens te koop.

de acer1923 heeft contrastratio 500:1, de acer 1951 (die 100€ goedkoper is) 700:1. mis ik hier iets? :confused: wel moet ik zeggen dat beide schermen op tones als TN worden opgegeven :confused: (de site van acer zelf zegt niets over TN of pva of mva)

128MB

Legacy Member
Oeh! Cad? SOlidWorks? Inventor? 3Dsmax? :p
Lekker veel ram nodig en dikke gfx kaart!

boostah

Legacy Member
Headeater zei:
hmm :unsure:

heb even gezocht op die schermen.
de belinea vind ik gelijk nergens te koop.

de acer1923 heeft contrastratio 500:1, de acer 1951 (die 100€ goedkoper is) 700:1. mis ik hier iets? :confused: wel moet ik zeggen dat beide schermen op tones als TN worden opgegeven :confused: (de site van acer zelf zegt niets over TN of pva of mva)

da contrast ratio da gij kijkt is van de 1932(en ni 1923), zoek ook eens op andere site, kwa schermen is de keuze van tones niet echt zo groot (diene vcd hieronder, vdhsoft, codima , enzovoort)
www.vcd.be
daar vinde beide, beide contrastratie 1000:1 (ja diene acer ook acer al 1923 of acer al1922As beide hetzelfde de overdrive van de 1923 zou gewoon iets efficienter zijn)

en kijk op de merksites zelf, winkel zijn nogal vaak fout om eerlijk te zijn

Cool ice

Legacy Member
boostah zei:
en kom niet af das 8ms en da ge ghosting gaat zien, ik durf er geld op wedden da 99% van de mensen hier, als ze ni weten welk scherm ze zien, geen verschil merken tussen 12ms, 8ms, 4ms, maja tzit wel natuurlijk int koppeke da die ms alles uitmaakt

Idem.

BraveHeart

Legacy Member
Qua schermen zou ik EIZO, IIyama, SAMSUNG, SONY, Belinea aanraden, ze zijn dan wel wat prijziger maar ze hebben wel hun meerwaarde voor grafisch ontwerp.

Je wilt een kanjer pc bouwen, zorg ook voor een kanjer voeding.
500W is geen overbodige luxe.

Voor de rest zijn de bovenstaande configuraties uitstekend voor het doel wat je voor ogen hebt.
Echter voor de monitor zou ik NIET besparen, je gaat dat direct merken.
Je kan beter wat minder zot doen met je pc een een kwaliteitsscherm kopen ipv andersom.
Het nut van een kwaliteitsscherm voor dit soort doeleinden onderschat men nog al vlug.
Laat u niet vangen door de prijs maar ga zelf proeftesten.
Schuim winkels af en beroordeel zelf de schermen die voor jou de nodige eisen hebben en die daar staan opgesteld.
Voor mij is scherm x beter dan voor jou scherm z weer beter is.

Firestyler

Legacy Member
paar maand wachten en een AM2 socket kopen, je hebt toch een budget van 2000€

Headeater

Legacy Member
Firestyler zei:
paar maand wachten en een AM2 socket kopen, je hebt toch een budget van 2000€

paar maand wachten is niet echt een optie (heb zolang mogelijk gewacht, maar pc kan gewoon niet meer mee, vooral 3ds en adobe premiere wringen mijn stukje antiek de nek om :sad: )

BraveHeart zei:
Je wilt een kanjer pc bouwen, zorg ook voor een kanjer voeding. 500W is geen overbodige luxe.

Laat u niet vangen door de prijs maar ga zelf proeftesten.

ok, ga dan wss voor 500W voeding gaan en beginnen winkels/schermen af te schuimen.

peter79

Legacy Member
Wat ik zelf heb van voeding is een OCZ520watt (600piek), ik durf me niet uitspreken over andere voedingen, kan alleen zeggen dat die goed is. Antecs zijn idd. goed, maar 450Watt kan bekke op de limiet zijn moest je ooit SLI willen. Zorg voor goeie stille caseflow.

Davion

Legacy Member
Antec/Enermax/Tagan is zeer goed, Silverstone ook.
OCZ zou ik niet pakken, waarom niet? Deze hebben een vrij hoge uitval.

belgarath03

Legacy Member
www.jaha.be is en blijft voor mij toch wel een uitstekende winkel
ik zou toch wel gaan voor nforce ultra mobo (MSI is aan te raden), een 4400+ moch het budget dit toelaten, 2gb ddr ram en een 7900GT, een goeie kast nemen met toch zeker 500Watt voeding, een dvd-schrijver(voor het geval dat, kost 20€), floppy merk maakt niet uit, geluidskaart weet ik niet zoveel van, alleen dit: die xifi-reeks heeft probs met nforce4

boostah

Legacy Member
dacht dat dat met nieuwe drivers al opgelost was

maar inderdaad ga eerst goed na of de xfi geen probs geeft met je mobo, der zijn interdaad probs geweest (of nog altijd?)

peter79

Legacy Member
Davion zei:
Antec/Enermax/Tagan is zeer goed, Silverstone ook.
OCZ zou ik niet pakken, waarom niet? Deze hebben een vrij hoge uitval.

Hebben idd. grote DOA, maar als ze werken, zijn ze zeer betrouwbaar, daarbij komt dat hun RMA behandeling zeer easy is

peter79

Legacy Member
oja, iedereen die msi blijft aanraden, los van dat ik er nooit fan van zal zijn door verleden, volg is bekke reviews op e. Die Asus A8N32SLI deluxe wordt zowat overal the king genoemd, daarnaast heb je nog een aantal modellen van o.a. abit die mijn voorkeur dragen boven een msi plank
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan