Archief - koeler cpu gpu

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

brainwashed

Legacy Member
hey

ik ben op zoek naar een goede koeler voor men cpu.
het is een amd 64 4400+ X2.
en ook een voor men gpu.
dat is een msi 7800gt.

ze moeten stil zijn en ik wil nog wat oc'en
mijn voorkeur gaat naar zalman omdat ik daar al wat ervaring mee heb en ben er tevreden van.

wat raden jullie mij aan ?

alvast bedankt

valkeneers

Legacy Member
luchtkoeling?

zalman cnps7700-cu voor cpu
zalman vfu700-cu voor gpu

;)

solix

Legacy Member
Ik zou de zalman CNPS9500 LED voor cpu die is beter dan de cnps7700-cu ;)
En voor gpu is de gene die valkeneers zei wel goed.

JackF

Legacy Member
Voor GPU Arctic Accelero X1
Voor CPU Thermaltake Big Typhoon

saikoboarder

Legacy Member
zeker geen zalman 9500
zou gaan voor een artic cooler of voor een akasa evo 120
gpu zalman vf700

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Ik ben ook aant twijfelen!

Zalman cnps 7700cu
Arctic freezer 64pro
Thermalright xp-120 + papst (wel prijzig)

JackF

Legacy Member
Prijs/kwaliteit is de Arctic Freezer 64 PRO een zeer goede keuze
Heb je wat meer centen veil voor een koeler dan zijn de Thermalright XP90-C met stille fan, Thermaltake Big Typhoon, Sunbeam Tuniq Tower en de Scythe Ninja zeer goede koelers

zikje

Legacy Member
Ik heb een Scythe Ninja op men CPU zonder fan. Er zit een case-fan 3cm achter van 120mm op low-speed. Stiller kan je niet, tenzij waterkoeling.

Op men videokaart heb ik een zalman ook op low. Zalige stilte eigelijk.

RealFlub

Legacy Member
voor GPU raad ik de Zalman VF700Cu aan (kost 27,00€ @jaha.be)
voor CPU raad ik de Arctic Silencer Ultra64 TC.. (kost 11€ @jaha.be)

dawN_-

Legacy Member
de VF900CU ziet et aantrekkelijker uit als de VF700CU vind ik :)

RealFlub

Legacy Member
mss wel, maar die is nog niet direct beschikbaar eh, nog geen release datum vastgelegd.

saikoboarder

Legacy Member
Jense777 zei:

duur,zwaar en zeker niet de stilste op de markt.
waarom zou iemand 55€ betalen voor een zalman koeler als er voor 20€ een artic freezer gekocht kan worden dewelke beter presteerd,makkelijker te monteren is,lichter is en stiller is.
begrijp me niet verkeerd zalman heeft heel goede producten zoals de gpu koelers,7700CU,... maar de 9500 is overpiced en overhyped :d

SMa

Legacy Member
ik raad voor zowel cpu als gpu een Arctic aan
cpu: Arctic Freezer 64 pro - €21
=> lage prijs, hoge prestaties, stil
gpu: Arctic NV Silencer 5 (rev.3) - €20
=> lage prijs, hoge prestatie, voert warme lucht af naar buiten, stil

Zalman is & blijft imo volledig overhyped
ze zijn duur, en presteren niet beter dan de concurrentie

Davion

Legacy Member
Niet overdrijven hé, De CPU koeler van Arctic is goed ok, maar de Zalman's zijn zeker even goed en niet duurder hoor...

SMa

Legacy Member
Davion zei:
Niet overdrijven hé, De CPU koeler van Arctic is goed ok, maar de Zalman's zijn zeker even goed en niet duurder hoor...
prijzen bij Jaha.be
€52 - Zalman CNPS 9500 CU LED
€21 - Arctic Freezer 64 PRO

+- evengoed: ok
niet duurder: ???

Davion zei:
Khad het over de GPU, niet over de CPU...
& voor de vga-kaart:
€27 - Zalman VF-700CU
€20 - Arctic NV Silencer 5 (rev.3)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan