Archief - Laptop Amilo M3438Gv2 Carrefour 1199€

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tinbie

Legacy Member
dat ziet er echt een goede laptop uit voor die prijs.
als die geforce go 6800 256mb DDR external zelfde betekent als shared is hem immers veel minder waard.

Gts.

W

SephirothSnake

Legacy Member
shared dan staat er geen geheugen op kaart ma neemd em van ddr2 af ofwa?

Yank

Legacy Member
Met external bedoelen ze normaal eigen geheugen, dus niet sharded. Moest het wel shared zijn, neemt die geheugen van het systeem.

't Is geen slechte laptop voor z'n prijs, maar ik zou persoonlijk de Dell 9400 nemen, die staat nu heel interessant, voor 1550€ krijg je: Core Duo 1.83Ghz, 2GB geheugen, 7800Go, 80GB (5400rpm),...
't Is wel nog wat duurder, maar ook wel wat sterker en gaat zeker wat langer meekunnen.

SephirothSnake

Legacy Member
mja is 351€ duurder en zit de port er dan al in?

Tis vo te typen, dvd'ke te branden, presenatatie te geven, internet, msn, css en RTS games.

SephirothSnake

Legacy Member
Denk ik er ook van.

Ik ga prijs/kwaliteit denk ik geen betere vinden.

Yank

Legacy Member
Alles zit er wel bij bij die Dell en je krijgt dual-core cpu, 2gb ram en snellere vga.
Maar 't is natuurlijk te zien voor wat je hem wilt gebruiken he.

SephirothSnake

Legacy Member
k zen gaan kijken bij dell en die da gij zegt co 1550€ vind ik ni ze

SephirothSnake

Legacy Member
Het verschil tussen een 5400 en een 7200 HD merk je dat fel?
Tje en vershil ata -- sata is verwaarloosbaar zeker.

Sibi

Legacy Member
Als laptop is 'ie toch maar käk hoor. :naughty:
4,1kg, da's immers al serieus wat om mee te moeten sleuren.

Tenzij je hem louter als desktopvervanger gaat gebruiken, dan liggen de zaken anders natuurlijk. Maar als laptop zou ik hem afraden. ;)

Davion

Legacy Member
@SephirothSnake: ATA <> SATA is verwaarloosbaar, en op een laptop is 5400rpm al rap hoor :)

@Sibi: 4.1Kg is toch niet ZO zwaar ze. Jij bedoelt prolly een UltraMobile laptop, die zijn idd lichter, maar die CPU/RAM/GRAKA zuigt dan ook meestal.

SephirothSnake

Legacy Member
Ik heb hem gekocht en k vind het een ferm machien.
Pff 4.1kg, k zen ne kerel van 105kg en ne meter 85 da voel ik ni hoor.
Er zit ook een tas bij en dat is handig.
Straks een 3dmarken se.

SephirothSnake

Legacy Member
Er staan nu de forceware 72.50 drivers op. Zou ik de laatste nieuw erop zetten?

Davion

Legacy Member
Ge moet die van Fujitsu downloaden, niet die van nVidia site.

Sibi

Legacy Member
Davion zei:
@Sibi: 4.1Kg is toch niet ZO zwaar ze. Jij bedoelt prolly een UltraMobile laptop, die zijn idd lichter, maar die CPU/RAM/GRAKA zuigt dan ook meestal.
't Is niet alleen het gewicht dat ambetant kan zijn, maar ook de grootte van de laptop en de tas. Ik heb nu al soms moeite als ik mijn 15"-laptop + bijhorende tas met de fiets moet meesleuren naar de les. Wat moet dat dan wel niet zijn met een een nóg zwaardere en nóg grotere laptop ? :oink:

De breedbeeldjes van Acer, Asus, Toshiba,... wegen allemaal een 3kg (meestal minder zelfs), en dat noem ik toch geen UltraMobile-laptopjes hoor. Die schommelen rond de 2-2,4kg, en hebben een scherm van 12,2", max. 14,1".

RAM kan je altijd nog bijsteken, als je dat wenst. CPU is goed zolang je bij Centrino/Turion blijft.
Het knelpunt blijft inderdaad de graka, en daar is een reden voor: de warmteafvoer is vaak ontoereikend, en de mobile varianten zijn té duur en té weinig performant in vgl. met hun gelijknamige desktopbroertjes.
Maar als je zoekt, moet je toch wel draagbaardere laptops dan die F-J kunnen vinden. ;)

Intensief gamen zou ik op een laptop ook laten voor wat 't is, en daar gewoon een klassieke desktop voor blijven gebruiken.
Mijn vorige laptop is ook zo aan zijn einde gekomen: videochip overhit, en daarvoor zou héél 't moederbord vervangen moeten worden. De graka had ook dedicated memory, en volstond ook voor te gamen, maar meer dan 2 uur zware belasting kon 'm dus blijkbaar niet aan. En als je artifacts ziet, is 't meestal al te laat... .

[C]NightRaver

Legacy Member
Mijn vriendin heeft de Fujitsu Siemens Amilo M1437G een tijdje terug in de Makro gekocht voor EUR 1299. Qua specs vergelijkbaar met deze, alleen een kleiner scherm en de iets mindere Radeon X700 als gpu, maar wel een 120gb hdd. Enorm tevreden, alles draait mega soepel, en speel er de laatste games zeer vlot op (Tomb Raider Legend, Battle for middle Earth II).
Is dus een goede prijs als je het mij vraagt.

Wil je iets minder uitgeven, de M1437G staat nu aan 999 EUR in de makro: http://www.makro.be/Content/folders/2006009/makro2006009N0/Box84200/1/index.html

Vind ik persoonlijk een superprijs voor zo'n laptop...

vinteg

Legacy Member
heb deze laptop ook. echter voor ge nieuw drivers gaat installen dan degene die er normaal al opstaan moet ge biosflash uitvoeren. tenzij bij u al de laatste nieuwe derop staat. da was hier nog ni het geval. is ook de laptop die last heeft van de lagbug maar om een of andere redenen zijn dat slechts 1 op 10 modellen die der last van hebben. ik heb der alvast amper last van (nuja 1 keer op 5 uur film zien da de film en audio een secondje haperen mer da is het dan ook :))
voor dien bios flash en dergelijke kunde hier zien: http://www.notebookforums.com/
bestaat voor fujitsu en anderre merken een appart forum

SephirothSnake

Legacy Member
Heb nieuw video drivers er zo opgezet. Werkt goed.
K vind het ne goeie.
Als ik een minpunt moet noemen is het dat em warm wordt.
Op eerste run zonder de nieuw drivers deed em 7993 3d mark 03.
K heb van die lag bug gehoord. Wat is dat juist dat em soms even laged in multimedia aplicaties ofwa?
En voor de mensen die klagen over draagbaarheid tja das vo mij geen probleem dus....

vinteg

Legacy Member
de lagbug is een fenomeen waarvan de ene beweert da zijn laptop (incl beweging van de muis) enkelle seconden blijft hangen. ook apps zoals games en dergelijke zouden van tijd is blijven hangen. enige wa ik al wel voorgehad heb is een game die heel soms de gehele laptop doet crashen maar dat is eerder een softwareprob me dunkt. het enige onderdeel da hier wa warm wordt is de hdd voor de rest blijft ie lekker cool. nog een tip als je batterij wil besparen: silent mode aanzetten. hierdoor gaan de clocks van zowel cpu als GPU naar omlaag tot het meest minimum dat toegelaten is en dat blijft ook zo ook al draai je app's waar je cpu normaal plots op volle toeren zou beginnen draaien. voordeel vindk ook den ingebouwde micro. dien werkt zeer goed. moetk eindelijk die domme ednet headset ni gebruiken ^^. anyway ge hebt een goei koopke gedaan. heb de mijne evenveel betaalt maar hier zat er slechts 512MB in maar wel een 740 ipv 735 P-M
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan