Archief - Laptop Amilo M3438Gv2 Carrefour 1199€

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lashknife

Legacy Member
Een kleine warning naar die amilo laptops toe. Kheb er hier zo ene opt werk gehad, hdd was een sata schijf, ik moest xp van Home NL naar Pro EN omzetten dus compleet herinstallen, kheb na een dik uur uitzoeken waarom windows setup de sata disk niet vond uitgevonden dat die via raid op die laptop zit, maw: "press F6 to install additional drivers", ok, da's ne laptop, zit geen floppy in: ben dan voort werk een usb floppy gaan kopen. Marcheert niet want de enigste usb floppy dat boottime daarbij werkt is eentje van fujitsu amilo zelf. Dik gescheten dus en uiteindelijk heb ik via nLite de sata drivers gemerged met de windows install.

So think about it voor ge perongeluk met uw enigste laptop en netwerk driverkes wilt gaan formatten voor een of andere reden want het zal er gene zijn als ge geen sata merged winxp hebt ofzo :unsure:

(nu ik zat met NL to EN conversion eh, normaal voor thuisgebruik hebt ge die bijgeleverde recovery disks enzo en daar zal da wel embedded zijn, maar een verwittigd mens is er 2 waard eh)

SephirothSnake

Legacy Member
ok thnx for the tip.
Ma deze windows is goed voor mij

Ik heb op dat forum zowat over de bug gelezen en t zijn precies allemaal mensen met een amilo met 2 hdd's in raid die dat hebben.
Hebben single HD amilo's het ook voor? Wel klote da FS er niks aan doet.

vinteg

Legacy Member
neen, tzijn der ook me non-raids die da hebben. blijkbaar hangt het ook van het merk van de hdd af. mer ge hebt er dar zo eentje die een raid setup heeft en een van de eerste was die zei niks van probs te ondervinden. denk da wij ook een van die gelukkigen zijn. sommigen zeggen dat het aan de raidcontroler ligt maar dan zou iedereen het moeten hebben en op dezelfde manier dus denk dat het eerder ergens aan de software liegt moest je het voorhebben. btw, moest ge het ni weten, alienware heeft een exact dezelfde notebook (chasis/ mobo) in zijn assortiment zitten en daar heeft slechts 1 op 10 gebruikers er 'last' van op dezelfde manier als ik. nuja als ik nu zulk een alienwar had gekocht hadk ook wel ferm pissed geweest. deze siemens is nog altijd 600$ goedkoper als dien alienware ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan