Archief - mp3-spelerke

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Laurens100

Legacy Member
sluysen zei:
ik vind wel da bv de nano met standaart oortjes tamelijk stil gaat..

das omdat die persoon het volume in itunes niet op +100% gezet heeft. Ik doe da wel en ik moet het nooit hoger zetten dan 50% anders zou ik binnen de kortste keren minder goed horen.

Jixop

Legacy Member
omdat niemand het druft te zeggen: iPod is een hype daarom verkoopt het goed. ik zeg nu ook niet dat het slecht is maar tis niet omdat het zoveel meer verkoopt dat het zoveel beter is. en ik heb al veel revieuws gezien dat creative beter geluid heeft maar zelf heb ik nog niet veel naar een iPod geluisterd, dus uit ervaring kan ik niets zeggen. de ipod heeft da wel meer functies (meestal denk ik) maar ik vind ze niet nodig (games, playlists, ...)

driesel

Legacy Member
De Creative Vision:M is wss het enige model dat zich kan meten aan de iPod Video 30 GB.
Die Creative is zelfs iets duurder (€350) dan de iPod (€330).
Natuurlijk krijg je er wel een extra laadadapter bij en heb je mss een iets betere geluidskaliteit, maar toch vind ik iTunes zeer gebruiksvriendelijk en veelzijdig.
Nadeel vind ik wel de vrij slechte video support van de iPod video.
Al bij al zou ik toch voor een Creative Vision:M gaan (hoewel ik zelf een iPod video heb), gezien de identieke bouwkwaliteit en betere features (betere batterijduur + betere mediaformat support).

McDown

Legacy Member
Als je er nog een kunt vinden, koop u een archos 400. Daar kun je ook sega spelletjes op spelen, (via een emulator) gameboy spelletjes, en doom. (www.gmini.com)

Ik weet niet zeker of dit op de ipod ook mogelijk is, maar ik vermoed van wel. Informeer u zeker eens.

gamer1

Legacy Member
Heeft die muvo v200 mogelijkheid om rechtstreeks van de radio op te nemen?

NielsParedis

Legacy Member
_Picasso_ zei:
huh?????
iPod zijn geluidskwaliteit is toch wel stukken beter zeker....
Dat blijft natuurlijk een eigen gevoel maar slechter, totaal niet.
IK blijf geloven dat iPod het beste is op de afzetmarkt, de andere zijn afgekeken afkooksels en als je iets afkijkt kan je er wss wel iets aan verbeteren


Dan heb je nog nooit ene iriver of iaudio vast gehad ;).

Creative was trouwens de eerste met een mp3 speler op de markt

ComputerVISTA

Legacy Member
NielsParedis zei:
Dan heb je nog nooit ene iriver of iaudio vast gehad ;).

Creative was trouwens de eerste met een mp3 speler op de markt


Idd, heb zelf al een paar modellen van sony in men handen gehad en die klonken een stuk beter + de standaard oortjes zaten beter. Ik noem dat fanboyism, niks van aantrekken ;)

J3rry

Legacy Member
sony heeft geen mp3 spelers, maar HD walkmans
speciale software is nodig voor conversie naar hun atrac formaat zoals sonicstage
deze software is niet beschikbaar voor osx,linux etc... en hierdoor kan je geen mp3s kopieren naar je walkman
een mp3 speler is waar je je speler aansluit op usb en je pc herkent deze als een station dan sleep je je mp3's zonder speciale software or drivers naar dat station en klaar om te beluisteren

ik heb zelf een zogenaamde mp3 speler van sony maar niets is wat het blijkt
nadelen van zon speler van sony:

-mp3's worden eerst omgezet naar atrac formaat neemt extra tijd in beslag zeker als je een paar albums wil kopieren
-speciale software nodig zoals sonicstage, connect enkel beschikbaar voor windows
-software laat geen uploads toe vanaf een 2de pc, doe je dit toch verlies je alle muziek op je speler
-muziek die geupload is op de speler kan niet worden gedownload naar een 2de pc
-het installeren van nieuwere versies van sonicstage zal al je muziek op je speler wissen

in principe kan je bij een hd walkman van sony wel mp3s naatoe kopieren via windows verkenner maar
deze zullen niet afgespeeld worden via deze weg kan je wel mp3's of bestanden naar een 2de pc kopieren

reden waarom sony geen mp3s rechtstreeks afspeelt omdat ze piraterij tegen willen gaan
op skireis had ik mijn sony hd walkman meegebracht met +/-15 gb muziek op
mijn maat had een laptop bij en ik kon bv geen muziek naar zijn laptop kopieren of omgekeerd
op mijn thuispc werk ik regelmatig met linux voor te programmeren
als ik dan mijn sony hd walkman mount kan ik geen muziek up of downloaden omdat ik sonicstage nodig heb, indien ik sonicstage emuleer onder linux dan werkt het nog niet omdat hij linux als een 2de pc zal beschouwen
dus als je windows installatie ooit crasht maak backup van al je mp3's want je zal bij een nieuwe installatie ze ook niet van je speler kunnen halen

NielsParedis

Legacy Member
Ben idd ook geen voorstander van sony, van ipod trouwens ook niet met hun software altijd :s.

The Frak

Legacy Member
Software kan soms handig zijn, maar alleen software vind ik dan ook weer niet goed.
Ik heb het liever dat ze me de keuze geven tussen de twee.
Verder was ik sowieso al niet gesteld op de "mp3"spelers van sony, maar nu ik hoor dat je geen muziek kan uploaden van een tweede pc, zijn ze al helemaal uitgesloten voor mij. Ik wissel constant ts mn pc op kot en thuis met mn Muvo².
Ik vind het vooral handig dat als ik thuis een album rip naar mn pc, ik deze op mn mp3speler kan zetten en de rips dan ook naar mn kotpc kan uploaden.
Minder gedoe met kwetsbare cd's.

NeoGeo

Legacy Member
@Jerry: Al de nieuwe HD en flash-spelers van Sony (ook de HD5 van bijna een jaar oud die ik vroeger had) kunnen weldegelijk MP3 spelen. Je kan ze inderdaad niet zomaar kopiëren maar dat lukt bij een iPod ook niet, en die blijven ook in MP3 staan. Je hebt trouwen SonicStage niet nodig, er zijn betere en snellere alternatieven. Ik gebruikte toen ik mijn HD5 nog had alleen in het begin SonicStage, het is dan ook een kutprogramma :)

PS: De iPod heeft een goede geluidskwaliteit met goede oortjes/headphone, dan is er een enorm verschil met de standaard earbuds (utter crap). En ja, zowel mijn EP630 (in-ear) als mijn AKG 26 P hebben vrij veel bass, zij het niet overdreven.

En iTunes doet het zowel op mijn Dell als iBook prima!

ComputerVISTA

Legacy Member
Kunt ook nie overdreven veel bass verwachten van zo ene miniscuul membraam he, dat zou het onmogelijke-vragen zijn.

TiBasco

Legacy Member
J3rry;

Mijn HD5/HD3/A3000 speelt zowel ATRAC3plus als MP3 af zenne gast. En ik upload muziek van zowel mijn als mijn kotgenoot zijn pc; dus geen onzin verkopen aub.

Sony heeft idd beperkingen (hebben dan ook label hé), maar ik vind ze echt wel geweldig goed hoor...

Volgende koop oftewel een nieuwe Sony, al kan't goed zijn da'k iRiver eens check.

gamer1

Legacy Member
Zijn er nog winkels gelijk de phone house waar ge 20€ voor uwe oude mp3-speler trgkrijgt?
Op de site van de phone house stond geen V200

gnat

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Maar op andere vlakken zijn ze iets minder goed als duurdere modellen (Batterijduur/geluidskwaliteit/bepaalde opties/... ) Maar voor die prijs is dat een goed ding!

:naughty:

heb destijds de zen touch gekocht en klopte toen de ipod in batterijduur (20 <-> 10 ofzo) en van geluidskwaliteit ook lichtjes beter, wel slechtere oortjes, globaal gaf de standaard ipod dus beter geluid, maar het 'toestel' zelf van de zen touch kon beter geluid creëren.

ipod had wel een mooiere look :sop: en iets meer opties.

edit: om maar te zwijgen over het prijsverschil

gamer1

Legacy Member
gamer1 zei:
Zijn er nog winkels gelijk de phone house waar ge 20€ voor uwe oude mp3-speler trgkrijgt?
Op de site van de phone house stond geen V200

ff mn eige quote omdat ik t anwoord nog nie weet :crazy:

J3rry

Legacy Member
-=ICDI=-WeAsEL zei:
J3rry;

Mijn HD5/HD3/A3000 speelt zowel ATRAC3plus als MP3 af zenne gast. En ik upload muziek van zowel mijn als mijn kotgenoot zijn pc; dus geen onzin verkopen aub.

ik wil het u gerust komen bewijzen ze, mijn vaio pocket hd walkman aan uw pc koppelen en vandaar muziek proberen uploaden
met gevolg dat alles van mijn vaio is GEWIST
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan