Archief - nieuwe gaming rig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SMa

Legacy Member
"met uitzondering van de vga" :ironic:

En neem PC2-6400 CL4 of PC2-5300 CL3 ram.

white-hat

Legacy Member
ge gaat mij natuurlijk nie horen zeggen dat die vga kaart brol is ofzo,ik weet ook dat ze vet is,maar ik ga niet ontkennen dat die gx2 een pake sneller is,
volgens de benches toch,en tzou toch worden om er mij tijd eentje bij te steken.

-Timo-

Legacy Member
Die GX2 is geen PAK sneller. Die ATI is zeer goed. Jij doet hier alsof die x1900xtx maar iets slecht is :s En er dan nog een bijsteken is zware overkill. Dit is enkel goed voor benches. Als jij een x1900xtx hebt kan jij zowat alles op high zetten en tege zeer goede fps spelen. Wat wil je nog meer. Jij onderschat die kaart zwaar hoor.

SMa

Legacy Member
Thammels zei:
Welk is het beste van de 2 SMa ?
Het zijn maar cijfers he.
Veel PC2-6400 CL4 kan PC2-5300 CL3 zonder problemen aan, en omgekeerd ook.
Bij DDR2 kun je totaal niet op die getallen afgaan, PC2-5300 overtreft soms zonder problemen PC2-8000.


Maar stel dat je de keuze zou hebben tussen 2 zo'n kitjes:
PC2-5300 CL3 1.8v
PC2-6400 CL4 2.1v
Dan neem je de eerste.
Of
PC2-5300 CL3 2.1v
PC2-6400 CL4 1.8v
Dan neem je de tweede

Vooral grotere fabrikanten durven wel eens prutsen met voltages om hun kits toch maar een hogere rating te kunnen geven. (hierbij richt ik men pijlen vooral op OCZ)
Onlangs ook nog een kit gezien van GEIL, standaard 2.5v!! En hoeveel moederborden kunnen dat momenteel leveren... ?
Bij zo'n gevallen betaal je extra voor wat gebakken lucht.


X-Bit labs heeft ook een heel mooie chart gemaakt.
http://www.xbitlabs.com/articles/memory/display/ddr2-oc1ghz_8.html
MAAR het is met een Prescott getest, zegt dus niets over AM2 & Core 2 Duo

Davion

Legacy Member
Kom binnen een maand nog eens terug, tegen dan is Conroe er, en zijn er meer mobo'tje en kunnen we juistere config samenstellen.

Enneuh: 7950GX2 >> X1900XTX zeker weten hoor.

SMa

Legacy Member
Yankee zei:
't Scheelt mss wel in bandbreedte en latency, maar ik had veel liever wat echte gametests gezien, want die dat bij die review staan, daar scheelt performance nauwelijks tussen ram met meeste en minste bandbreedte.
3D Mark 01 leunt daar toch al wat meer tegen aan

Yank

Legacy Member
Ik bededoel eigenlijk echte gametests, resolutie minstens 1024x768 en redelijk wat detail aan (high detail, AA 8x, HDR,...). Op p10 staan er wel paar tests, maar in die games scheel het maar weinig.

En als ik kijk naar die score van 3D Mark 01 scheelt het toch niet enorm veel. Vervang nu elke 1000 punten door 1 FPS gemiddeld in een bepaalde game, dan beïnvloedt geheugen de performance maar heel weinig vind ik en het gaat zeker niet het verschil maken dus wel of niet speelbaar.
Grootste verschil is zo'n 1500 punten, oftewel een goeie 5%, maar ik kan me inbeelden dat PC5400 CL5 enorm veel minder kost dan PC8000 CL4 en dat je met dat prijsverschil een betere gpu kon gekocht hebben die je een 20% boost geeft.

SMa

Legacy Member
ram heeft dan ook niets te maken met FPS
het gaat hem over vlotheid, laadtijden, ...

-Timo-

Legacy Member
Davion zei:
Kom binnen een maand nog eens terug, tegen dan is Conroe er, en zijn er meer mobo'tje en kunnen we juistere config samenstellen.

Enneuh: 7950GX2 >> X1900XTX zeker weten hoor.
Natuurlijk Davion, ik geef je volkomen gelijk, maar lees zijn post is. Het komt er op neer van de x1900xtx is brol tov de 7950GX2. Hier heb ik toch mijn twijfels bij ...

white-hat

Legacy Member
dat zeg ik toch helemaal niet,

ik citeerde dat de x1900xtx een vette kaart is,wat in west-vlaanderen nog altijd gelijk staat aan een monsterkaart,
ik ben er gewoon van overtuigd dat die gx2 een pak sneller is,
en uiteraard kan je elk game met beide kaarten voluit spelen,maar de score in benchmarks liggen nogal uiteen,



dus als ik verkeerd overkwam,neen die ATI is geen brol,verre van,ben altijd grote fan geweest.

-Timo-

Legacy Member
Alledan kgeloof u :) Maar waarom kan je geen 7950GX2 steken :s ? Wacht gewoon af ... In de helft van juli zullen er al wel wat meer mobotjes zijn voor conroe ...

white-hat

Legacy Member
ja zal ik idd zo doen,

heb nog ff tijd vooraleer ik ga bestellen,dus wachten tot het laatste moment is geen slecht ID.


dus mss best om nog wat te wachten om ram uit te kiezen ook dan.

Davion

Legacy Member
@SMa: Het verschill tussen CAS1.5 en CAS3 op DDR merkte ook niet in Word hé, of in IE, dus tussen CAS3 of CAS5 op DDR2 zal ook niet schrikkelijk veel verschil zitten (als ge NIET benched offcourse)

Massman

Legacy Member
Davion zei:
@SMa: Het verschill tussen CAS1.5 en CAS3 op DDR merkte ook niet in Word hé, of in IE, dus tussen CAS3 of CAS5 op DDR2 zal ook niet schrikkelijk veel verschil zitten (als ge NIET benched offcourse)

verschil tussen Cas2 en Cas3 is echt wel merkbaar als je uw pc voor meer gebruikt dan office of internet. Aangezien het hier gaat over een gamepc, is Cas3 pakken beter dan Cas5

PineMangoes

Legacy Member
Davion zei:
Enneuh: 7950GX2 >> X1900XTX zeker weten hoor.

7950X2 > X1900XTX, das waar, maar kost ook een 150€ meer en vereist ook een SLI mobo (dat iets duurder uitvalt). Persoonlijk zou ik geen 600€ neerleggen voor een superkrachtige kaart die geen HDR + AA kan weergeven... Ook is de X1900 stukken beter te overklokken dan die twee op één kaart geperste 7900 cores. De keuze tussen beide kaartjes is dus heus niet zo éénduidig als men hier soms voorstelt.

Goeie rig btw, als je besluit te wachten op de conroe dan zou ik ermee rekening houden dat de launch in juli hoogstwaarschijnlijk een paper launch zal zijn, en je tot eind augustus of september zal mogen wachten tegen dat je daadwerkelijk één in je handen hebt.

Davion

Legacy Member
@Massman: In games scheelt het hem geen 5fps.
@PineMangoes: Ge hebt GEEN SLI mobo nodig hoor :) En ver van alle X1900XTX's overklokken zo schitterend als jij laat uitschijnen hoor.

white-hat

Legacy Member
voor een 7950gx2 heb je GEEN sli mobo nodig hoor.

ja daar had ik ook al aan gedacht,dat de conroe niet op die datum in de winkel zal liggen,maar het is niet dat ik hem nu direct moet hebben,zit al een tijdje zonder,dus nog ee nmaandje wachten kan geen kwaad.

white-hat

Legacy Member
just es DE topic gelezen over conroe op het oc forum,


hoe zit da nu met die release,de ene zegt eind juli da ander zegt begin november.
ik geloof vrij dat de eerste lading rap zal weg zijn en het mss een beetje de 7900gtx toer zal opgaan,maar ik hoop dat er wel degelijk een eerste lading binnenkomt in belgie,en dan liefst voor oktober/november
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan