Archief - Nieuwe pc samenstellen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xiao

Legacy Member
Hey,

Ik ga wsl eind juli een nieuwe pc kopen in duitsland.
Zouden jullie kunnen helpen met de samenstelling?
Mijn budget is zo'n 1200 euro.
Hij gaat vooral dienen voor games en design (photoshop, c4d, ...)
Ga hem kopen via www.hardwareversand.de (je kan rechts English selecteren)

Ik had dit in gedachten:
http://img157.imageshack.us/img157/6854/pcde7yr.png

Aangezien ik hem eind juli ga kopen zal er wsl zo'n 130 euro van de processor afgaan en zit ik rond de €1210.

Iemand suggesties? Of zouden jullie een heel andere samenstelling nemen?
(je kan op de website eventueel de PC Configurator gebruiken)

--jeanke--

Legacy Member
Conroe jongen, wachten op conroe en dan conroe pakken

Yank

Legacy Member
'k Zou juist SeaSonic 500W als voeding nemen. Niet dat die andere slecht is, maar 'k heb daar persoonlijk meer vertrouwen in.
De S12 reeks schijnt trouwens ook zeer stil te zijn, wat ook niet slecht is he.

Als GPU kun je ook de X1900GT nemen, is gewaagd aan 7900GT qua prijs en prestatie, 't is persoonlijke keuze wat je het liefst hebt.

De meesten zouden trouwens ook geen Maxtor nemen, het feit dat ze nu overgenomen zijn door Seagate is al geen slechte reden. Maar als je je het best voelt bij Maxtor...

PS: geen case nodig?

Yank

Legacy Member
Samsung of WD zou ik in dit geval nemen, maar mijn persoonlijke keuze van HD's gaat naar Seagate, naar mijn ervaring stille schijven (+5j garantie is ook niet niets).

Die X1900GT is idd ook goed, 't is te zien wat je zelf het liefst hebt.

Xiao

Legacy Member
Heb echt geen flauw idee welke HDD ik dan zou nemen :p
Zit er trouwens zoveel verschil op tussen verschillende merken?
Heb nu een maxtor schijf en nooit echt problemen mee gehad...

Davion

Legacy Member
Maxtor is overgenomen, kzou da zeker niet pakken, al de andere merken zijn aanraders.

Xiao

Legacy Member
waarom makt die overname maxtor opeens zo slecht? Seagate suckt toch niet zó hard?

Davion

Legacy Member
Neen, maar Maxtor wordt opgedoekt door Seagate, dus support enzo valt weg.

R.Winters

Legacy Member
Denk dat je goed zit, alleen die HD een WD of Seagate ;)
Intel/Amd, Ati/Nvidia, zijn je eigen keuzes, maar die 3800+ X2 heb ik ook en ben er zeer tevreden van :)

brainwashed

Legacy Member
llsanderll zei:
En duurder. Ma dees moet geen Intel vs AMd thread worden.

nee nee ben zelf all the way voor amd
maar khoor iedereen tegenwoordig zeggen van die nieuwe conreo is beter enzo
dus dacht die ook beter warren dan 3800+

Xiao

Legacy Member
wsl wel, maar amd blijft goeikoper en zo kank in andere dingen investeren :p
En amd wordt 24 juli noggis den helft goedkoper.

ambiorix.be

Legacy Member
Wablief, duurder?? Nen E6600 Conroe van een dikke 300 euro klopt nen AMD FX-62 van een kleine 1000 euro??
Welke is er dan duurder?? :doh:

ambiorix.be

Legacy Member
MrPropre zei:
Wie zegt dat, eerst zien dan pas geloven...
't Wordt tijd da ge ne keer wat research op internet verricht, ge begint serieus achter te lopen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan