Archief - Nieuwe pc samenstellen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MrPropre

Legacy Member
bron?
Wanneer komt de laptop variant van de conroe? Ik ben nu van plan mij een laptop aan te schaffen nu de prijzen ferm zakken. Is dit dan wel een goed idee?

Grey FoX

Legacy Member
kopen in duitsland = dom omdat als er iets is je nor duitsland mag rijden
liever een 100euro meer betalen mor de zekerheid emme da ge het dicht in de buurt kunt afgeven en hem snel terug hebt

Yank

Legacy Member
Grey FoX zei:
kopen in duitsland = dom omdat als er iets is je nor duitsland mag rijden
liever een 100euro meer betalen mor de zekerheid emme da ge het dicht in de buurt kunt afgeven en hem snel terug hebt
En daarvoor is er de post en koeriersbedrijven...

ambiorix.be

Legacy Member

Grey FoX

Legacy Member
ja maar daarvoor mag je wel geld gaan dokken en ben je niet 100% zeker van komt die pc wel in goede handen want het is gemakkelijk om iets aan te nemen wat niet van u is

orben

Legacy Member
llsanderll zei:
En duurder. Ma dees moet geen Intel vs AMd thread worden.

Als dit geen Intel vs AMD thread moet worden, stop dan eerst met van die loze statements als "Meer prestatie voor zelfde geld" uit je mouw te schudden :)

SMa

Legacy Member
MrPropre zei:
bron?
Wanneer komt de laptop variant van de conroe? Ik ben nu van plan mij een laptop aan te schaffen nu de prijzen ferm zakken. Is dit dan wel een goed idee?
Merom komt begin september, maar de huidige laptop cpu's (Core Duo) presteren maar iets minder. Voor een laptop moet je dus niet echt wachten.

En bron over de Conroe prestaties...
-> internet ;)

Xiao

Legacy Member
Grey FoX zei:
kopen in duitsland = dom omdat als er iets is je nor duitsland mag rijden
liever een 100euro meer betalen mor de zekerheid emme da ge het dicht in de buurt kunt afgeven en hem snel terug hebt

Gewoon ff naar Duitsland rijden op kosten van 't werk :)
En eventueel daguitstapje Duitsland van maken. No big deal...
Sni uw probleem :)

orben zei:
Als dit geen Intel vs AMD thread moet worden, stop dan eerst met van die loze statements als "Meer prestatie voor zelfde geld" uit je mouw te schudden :)

Dus voor €150 ga ik binnen een maand ne Conroe hebben die sneller is dan den AMD X2 3800+ (socket am2)?
(ff serieus)

MrPropre

Legacy Member
SMa zei:
Merom komt begin september, maar de huidige laptop cpu's (Core Duo) presteren maar iets minder. Voor een laptop moet je dus niet echt wachten.

Is dit echt zo?
Want ik ben nu van plan een laptop te kopen een core duo in de solden voor het volgende schooljaar. Mocht het zijn dat de Merom veel beter presteert wacht ik eventueel nog tot half september. Maar de prijs zal wel veel hoger liggen zeker?

Jakkamazoula

Legacy Member
Ja gasten,

Van't weekend een hartaanval gehad. :doh: PeeCeetje opgezet en kortsluiting. Moederbord verneukt, sorry ... stuk, dus nieuwe pc kopen. :cry: Wat kunnen jullie mij aanraden. :help: (ben in de mogelijkheid om te wachten tot begin augustus omdat ik toch nog eerst op reis ga).
Wat heb ik nodig:
Processor
Moederbord
Kooler
Ram
Videokaart

De rest kan ik nog recupereren. Budget +/- 1000 EUR.

Trouwens heeft iemand positieve ervaringen met het Logitech toetsenbord G15 (is dit enkel querty?) of is er een beter alternatief? Of met de Logitech muis G7 Limited edition?

Davion

Legacy Member
MSI K9N Neo
AMD A64 X2 4000+ AM2
2x1024Mb DDR2 PC6400
GeForce 7900GT

duploxxx

Legacy Member
ohh wat gaat het hier weer goed. merom is inderdaad ergens september, mmaarja woodcrest is juni en ge kunt ze pas kopen eind augustus. van coroe moeten we nog zien maar dat ziet er in ieder geval beter uit, moest het nu niet zijn van dat stepping probleem.

of een 3800 x2 169eur op 23juli met een asrock uli 69eur samen 238eur

tegen een 6300 183eur mogelijk leverbaar tegen 23juli met een 975x chipset mobo van 190eur (er is niks anders en het duurt nog effe voor de 965 (die kost trouwens ook een 150eur en nee die prijzen zullen niet zakken, voor intel chipsets ge zult een nforce of ati moeten nemen voor betere prijs als ze er zijn) samen 378eur.

dat em nog iets sneller is wil ik nog achterwegen laten want nog niet zo zeker van met 2mb cache en op 1,83, sommige games misschien een paar fps. maar ge betaald wel effe 50% meer.

de vraag ging hier wel om budget systeem, de 6400-6600 is iets anders, sowieso is de combo duurder tov de amd maar prestaties/prijs zijn dan zeker beter bij intel

en ambiorix laat het vergelijk achterwegen met die fx.. dat zijn cpu's buiten categorie. ik kan hier reviews neerploffen dat de xe amper sneller is dan de fx... hangt gewoon af van game resolutie en beeldkwaliteit... en dan begin ik zelfs nog niet 64bit/multithread te spreken

SMa

Legacy Member
wat heeft iedereen toch met die 23 juli...
23 juli is shipping date, 27 juli is launch date

RippAH

Legacy Member
Ik kan hier totaal nimeer volge he, en google maakt mij ok niks wijzer

een 3800 x2 kost +- 160 euro eind juli, correct?

maar dan
welke conroe komt ongeveer overeen met deze 3800 x2 kwa prestaties, en welke prijs zou je dan voor deze conroe moeten neertelle.

danke schon

Mette2

Legacy Member
Kheb prijzen van de conroe gevonden in een duitse shop :

E6300 : 200€
E6400 : 245€
E6600 : 345€
E6700 : 560€
Extreme X6800 : 1000€

Hoe kan je die nu vergelijken qua prestaties met de AMD X2 's???

ambiorix.be

Legacy Member
duploxxx zei:
(er is niks anders en het duurt nog effe voor de 965
So what? De conroe is er ook nog niet.
(die kost trouwens ook een 150eur en nee die prijzen zullen niet zakken, voor intel chipsets ge zult een nforce of ati moeten nemen voor betere prijs als ze er zijn)
:naughty: :naughty: De MSI P965 Neo staat iets van een 90 euro in duitsland:
http://www.heise.de/preisvergleich/a207415.html

en ambiorix laat het vergelijk achterwegen met die fx.. dat zijn cpu's buiten categorie. ik kan hier reviews neerploffen dat de xe amper sneller is dan de fx... hangt gewoon af van game resolutie en beeldkwaliteit... en dan begin ik zelfs nog niet 64bit/multithread te spreken

Tss! Tss! Vandaag ook alweer maar 1 oog opengekregen, zekers? :lol:
De hele discussie Intel vs Amd is hier begonnen vanwege de onbezonnen opmerking: "nee, liever AMD. Meer prestatie voor zelfde geld". Mijn verwijzing is dus zowiezo terecht.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan