Archief - [PC]Aankoop - internet- work pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dendaak

Legacy Member
Hallo,

mijn nonkel gaat binnekort zijn PIII 600mhz, voorgoed het kot uit smijten, en gaat waarschijnlijk een nieuwe kopen dus "logish". Hij is leerkracht dus hij werkt veel met de office programma's en internet en foto's. Er mag wat power in de pc zitten want het moet volgens mji wel een 5 tal jaartjes meegaan als je zijn vorige bekijkt ik gok dat die pIII gekocht was in 1998. Oké, de technologie staat niet stil maar voor wat hij een pc gebruikt is het mogelijk denk ik. Ik had gedacht aan een config zoals deze:
PHP:
ANTEC: SLK2650BQE, Black, 350W Quiet PSU  	€ 82.3 
 	 
AMD: AM2 Athlon64 3800+ 64bit (Boxed with cooler)  	 147 €

ASUS: M2NPV-VM, Motherboard, SAM2, Ht1000, nF6150, 430, 4/2cDDRII5, Pe16, 2P, A, 4S  	€ 94  	

MSI: nVidia, NX6600GT-TDE128MB , PCI-Express, SLI  	 145.6 €  	

BUFFALO: DDR2-533-1024 PC4200 1024MB CL4  	 78.4 €  	 	

MAXTOR: 200GB (6V200E0, 7200/300 ,16MB)SATAII  	€ 75.6

NEC: DVD-/+R/RW 16x (Bulk) Dual Layer - Zwart 4550  	€ 41  	 

Totaal: 663.90

ps: 350 watt voeding ? Genoeg?
Ben ik nog iets vergeten in deze config ? Scherm enzo heeft hij al.

PineMangoes

Legacy Member
1. AM2-cpu heeft DDR2 geheugen nodig.

2. Die 6600 GT is overkill als ie nooit een game speelt. Ik zie dat dat moederbord al een geïntegreerde grafische kaart heeft, dat lijkt me wel volstaan. Desnoods een X1300 of 7300 steken als je echt een aparte kaart wil.

3. 350 Watt voeding is zeker genoeg. Let erop dat je geen Sweex, Q-tec of andere brolvoedingen koopt want die durven nogal es de geest geven.

Ziet er voor de rest goeie config uit. Hij zal dag en nacht verschil voelen met die pIII.

Beasstt

Legacy Member
idd ge moet DDR2 geheugen pakken anders zegt hem niks als ge de pc opstart

deze bv.CORSAIR Twinx DDR2 1024MB PC6400 XMS (2X512MB)

dendaak

Legacy Member
Oké, aangepast:
Nog 1 vraag wat is het nut van een graffische kaart toch nog te kopen als ge een onboard hebt is die onboard kaart iets degelijk?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
wardkennes zei:
Oké, aangepast:
Nog 1 vraag wat is het nut van een graffische kaart toch nog te kopen als ge een onboard hebt is die onboard kaart iets degelijk?
Voor tgeen daj nonkel dermee van plan is wel ja.
Als ie wilt gamen (en dus niet freecell, patience en pinball en al die bucht) dan zal da nie volstaan. :)

Beasstt

Legacy Member
wardkennes zei:
Oké, aangepast:
Nog 1 vraag wat is het nut van een graffische kaart toch nog te kopen als ge een onboard hebt is die onboard kaart iets degelijk?

als er niet op ge gamed wordt wel ja dan is die onboard genoeg ma beste is tog een aparte.

dendaak

Legacy Member
Denk ik nu ook persoonlijk.

Wat voor graka zouden jullie dan nemen? Als deze nogal overkill is ?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
350W is genoeg en neem dan de goedkoopste graka, ma onboard is echt al meer dan voldoende. Spaart ook geld uit.

TiZon

Legacy Member
mobo nemen met geintegreerde graka. als het later blijkt niet genoeg te zijn kan je er nog altijd een bijkopen.

Beasstt

Legacy Member
wardkennes zei:
Denk ik nu ook persoonlijk.

Wat voor graka zouden jullie dan nemen? Als deze nogal overkill is ?


btw die 6600GT is ni overkill die kaart is wel game gericht ma voor programmas werkt die ook goe ze

PineMangoes

Legacy Member
shadowman zei:
btw die 6600GT is ni overkill die kaart is wel game gericht ma voor programmas werkt die ook goe ze

Overkill wil zeggen dat ie overdreven zwaar is eh. Tuurlijk kun je daarmee alles wat je met een geïntegreerde kaart ook kan. Met een X1900 crossfire rig kan je ook mijnenveger spelen, maar daar is ie niet voor bedoeld :)

Die geïntegreerde kaart is zeker meer dan voldoende voor je oom hoor. Tenzij hij grafisch designer is of zoiets? Je merkt in normaal kantoor-internet gebruik helemaal nul verschil tussen geïntegreerd en een aparte kaart. Zoals men hierboven al aangaf, je kan nog altijd later een kaartje erin stoppen mocht je er niet tevreden van zijn.

Davion

Legacy Member
Integrated of GeForce 7300 ofzo, is meer dan voldoende, kzou ook zeker ander merk HDD pakken, en 1x1024Mb DDR2 RAM :)

dendaak

Legacy Member
Ander merk hdd waarom is iedereen tegenwoordig zo "anti-maxtor"? Allez ik heb al 9 jaar of zo niets anders dan Maxtor schijven en het enige wat nog nooit aan mijne pc is stuk geweest is wel een maxtor schijf... Verklaar mij dat maar eens.

dendaak

Legacy Member
wardkennes zei:
Ander merk hdd waarom is iedereen tegenwoordig zo "anti-maxtor"? Allez ik heb al 9 jaar of zo niets anders dan Maxtor schijven en het enige wat nog nooit aan mijne pc is stuk geweest is wel een maxtor schijf... Verklaar mij dat maar eens.

Ram=

PHP:
BUFFALO: DDR2-533-1024 PC4200 1024MB CL4  	 78.4 €

Bovenste post => Editted

Davion

Legacy Member
Maxtor is opgedoekt, zeker niet kopen dus.
Config lijkt me nu goed.

dendaak

Legacy Member
Deze nog adden ?

PHP:
WESTERN DIGITAL: 250GB (WD-2500KS 7200/300 16MB)SATAII  	 89.2 €

PineMangoes

Legacy Member
Davion zei:
Maxtor is opgedoekt, zeker niet kopen dus.
Config lijkt me nu goed.

Maxtor Є Seagate tegenwoordig, dus support zal je zeker niet verliezen.

R-evolution™'

Legacy Member
Als hem alleen office programmas gebruikt is dit zwaar overkill ook al wil em 5 jaar mee ....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan