Archief - Pda

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DjProbe

Legacy Member
io

ik ben op zoek naar nen deftigen PDA,
zal vooral on the road gebruikt worden, oa voor een klant een visualisatie te tonen,
om ter plekke een offerte te kunnen maken, ...

wat zoek ik dus in een PDA:

  • groot scherm, dus ZEKER meer dan 240 * 320 (liefst 480 * 640)
  • Pocket office (exel, word, powerpoint)
  • PDF ondersteuning
  • syncro met outlook, met meerdere pc's
  • Media player 10 (moet .avi; .mpeg kunnen spelen, liefst .mov ook) eventueel ook codec ondersteuning (divx; Xvid, ...)
  • Wifi
  • Bluetooth
  • grote autonomie (8u en meer)
  • verder wil ik een GPS ondersteuning, dient niet noodzakelijk in het toestel te zetten, externe muis mag ook maar moet compatible zijn met TomTom 5
  • extern aansluitbaar keyboard (voorstellen zijn welkom - werkt dit op usb ?)

budget : 400 - 500 euro (alles inclusief dan - PDA, GPS muis + soft, protective covers, zakje, ... )
eventuele hogere prijscategorie kan nog besproken worden als de eigenschappen in proportie zijn

Insaniacx

Legacy Member

DjProbe

Legacy Member
wel ik was aan het twijfelen tussen die 2 toestellen
die Ipaq vind je op ebay aan redelijk goedkope prijzen,
alhoewel ik hem toch liever nieuw heb!

wat is dat juist die origami ?

Lan

Legacy Member
Dell X51V zeker niet vergeten. Draait WM5, 256Mb ROM 64Mb RAM.
640x480, wifi en bluetooth. Sleuven voor CF én SD kaarten.
Bijkomend voordeel als je video files wil afspelen is de ingebouwde grafische processor die een groot deel van de decodering in hardware kan doen.
Nog extra is de soundchip die erin zit, zelfde als in Ipod

En als carkit: een Seidio 4850 met ingebouwde Sirf III GPS module, zie http://www.seidio-europe.com/

R-evolution™'

Legacy Member
500 euro : pda met 640x420 scherm , wlan bluetooth , 8 uur batterij , gpsmuis , ... denk het niet .
Als ik u was zou ik dell axim x51v nemen en een bluetooth gps muis en eventueel later een betere batterij voor toestel .
Die voorgestelde pda in de eerste reply draait windows mobile 2003 ==> geen presentaties dus .
Ik heb zelf x51v en is een goed toestel . Mooi scherm enz .
Ik al verschillende toestellen gehad en de beste opties voor u zoude x51v , acer n311 of qtek 9000 zijn .
toetsebordjes werken meestal op bluetooth .
En software pm me

grtzz

DjProbe

Legacy Member
kan je software updaten ?
ik kan een nette deal hebben op een Ipaq HX4700
maar dit is wellicht windows mobile 2003 ... kan je dit veranderen naar WM5 ?
of gaat dit niet ?

R-evolution™'

Legacy Member
HX4700 is windows mobile 2003 update niet mogenlijk

DjProbe

Legacy Member
ahja ... den deal dak nu kan maken is
400 €

hx4700 in perfecte staat (heb al foto's gezien)
navman GPS
1 GIG kaartje
car kit
leder zakje

doenbaar ?

DjProbe

Legacy Member
blijkbaar kan je voor 40 usd een update van windows mobile 2003 naar windows mobile 5 doen ... dat lijkt mij echt betaalbaar !
ik denk dat mijn keuze bijna gemaakt is :)

peter79

Legacy Member
als ik 1 tip mag geven, koop geen pocketPc. Heb er zelf een, is dikke rommel als je er echte apps. op wilt draaien. Koop een echte palm

R-evolution™'

Legacy Member
peter79 zei:
als ik 1 tip mag geven, koop geen pocketPc. Heb er zelf een, is dikke rommel als je er echte apps. op wilt draaien. Koop een echte palm

en uit welke eeuw mag die dan wel zijn :eek: ?

Lan

Legacy Member
Vraag details over die carkit. 't kan evengoed een plastieken klem zijn zonder meer. Het kan ook een actieve houder zijn waar je PDA kan opladen... Groot verschil.

Die Palm heeft geen wifi, lagere resolutie en tragere processor dan de Hp of Dell. Tenzij je met Mac werkt is het argument van synchronisatie met andere OS nutteloos.

R-evolution™'

Legacy Member
peter79 zei:
http://euro.palm.com/nl/nl/products/tungsten-t5/specs.html

je moet me is zeggen wat daar veroudert van is? Het is niet omdat iets gecopieerd wordt, dat het origineel opeens veroudert wordt.

Kies voor stabiliteit en connectiviteit met meer dan 1 os

Het feit alleen al dat er het palm os opstaat ...
Hoe moet ik het zeggen ... is die pda minder mobiel ... minder compactibel ....
Met mijn windows mobile 5 kan ik bijna alles wat ik met pc kan . Ik kan programmas downloade en rechtstreeks instaleren zonder pc te gebruiken enz
En waarom kan je geen applicaties runnen op pocket pc ?
Ik gebruik zoveel applicaties ... Opera , msn , divx player , games , ...

DjProbe

Legacy Member
het is een carkit met speaker en connectie om via de sigarette connector op te laden

ik ga wellicht ook updaten naar WM5
op die 40 usd ga ik niet kijken

Insaniacx

Legacy Member
peter79 zei:
http://euro.palm.com/nl/nl/products/tungsten-t5/specs.html

je moet me is zeggen wat daar veroudert van is? Het is niet omdat iets gecopieerd wordt, dat het origineel opeens veroudert wordt.

Kies voor stabiliteit en connectiviteit met meer dan 1 os

hahahaha stabiliteit en connectiviteit laat me ni lachen. Stabilitiet: Beter als Pocketpc idd. Connectiviteit 0,0 ja hebben hier opt werk meer miserie als iet anders met die palm rommel te synchroniseren. palmdesktop, pylon conduit, easysync,... Den ene werkt den andere tegen, nog ene synchroniseert den helft maar. Probeert palmdesktop maar is te uninstallen hebde soms 2 MSI pakketten nodig dan weer geen, dan weer 1. Dikke zever allemaal. Trouwens Palm gaat ook beginnen met verkoop van PDA's gebaseerd op Windows Mobile ;)

R-evolution™'

Legacy Member
Insaniacx zei:
hahahaha stabiliteit en connectiviteit laat me ni lachen. Stabilitiet: Beter als Pocketpc idd. Connectiviteit 0,0 ja hebben hier opt werk meer miserie als iet anders met die palm rommel te synchroniseren. palmdesktop, pylon conduit, easysync,... Den ene werkt den andere tegen, nog ene synchroniseert den helft maar. Probeert palmdesktop maar is te uninstallen hebde soms 2 MSI pakketten nodig dan weer geen, dan weer 1. Dikke zever allemaal. Trouwens Palm gaat ook beginnen met verkoop van PDA's gebaseerd op Windows Mobile ;)

90 % gelijk . Sinds dat wm5 er is zijn ppc wel degelijk stabieler .
Ik heb nu sinds 1 maand ongeveer dell x51v wm5 en nog ma 1 keer moete soft resetten . Bij men rx3715 win2003 was da zo gemiddeld 1 keer per dag .
En ik gebruik men pda nogal intensief .

peter79

Legacy Member
niet iedereen gebruikt windows e...

en het is ronduit grof dat dat ding niet alleen enkel met windows werkt (dat syncen gaat trouwens ook niet goed), maar dan ook nog is enkel met outlook, wat volgens mij een van de rotste dingen is die ms ooit gemaakt heeft

Wat stabiliteit en conn. betreft, ik heb er zelf geen, maar afgaande op collegas die 1 van de 2 hebben of beide, is het maar al te duidelijk. De oudste palms waren ook niet altijd superstabiel, maar die nieuwe zijn overgelijkbaar met windows.

PS: Zelfs 1 keer per maand vind ik niet accepteerbaar, 1 keer per dag dat noem ik bijna onbruikbaar
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan