Archief - Receiver + speakers + DVD-speler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skoebiedoe

Legacy Member
Marantz geeft gewoonlijk zijn rms vermogen op op 8 Ohm.(en volgens de pdf is het 80 Watt bij 8 Ohm.4 Ohm staat niet ingevuld. ;) )
Die jbls zijn 4 Ohms maar ze raden een versterker aan die van 25 tot 100 Watt rms kan geven.
(dus die jbl's zijn maar 50 Watt rms op 8 Ohm dus ge hebt nog over. ;) is wel niet zo dat die luidsprekers ineens 8 Ohm gaan zijn hee.De versterker gaat gewoon meer vermogen hebben omdat die luidsprekers maar 4 Ohm zijn )

Dakantochnie

Legacy Member
Om het gemakkelijk te zeggen: ja, die versterker met maar 90w RMS per kanaal (maar dan wel @ 8 ohm) is zeker krachtig genoeg (want @ 4 ohm kan die veel meer leveren).

-Timo-

Legacy Member
Had ik nu niet gezegd dat ik foto's online ging zetten of was het gisteren wat laat :s

-Timo-

Legacy Member
Ik heb het gevraagd, het is dus een Thorens met SME-arm (weet begot niet wat het is) en een naald met een of andere speciale diamand er in (merk weet hij niet meer). Kzal zo dadelijk foto's trekken ;)

Dakantochnie

Legacy Member
:oink:

Kunnen we geen prijsje afspreken...ge weet wel, onder tafel? :D

-Timo-

Legacy Member
Jah hij was hem mss van zin van hem te verkopen, maar wat is dat waard ? (serieus he :))

Pics :
De thorens :



De celstion Dittons 44



De Denon waar de celestions aan hangen


Sorry voor de mss wat mindere kwaliteit, het is met mijn GSM getrokken.

Wat vind je ervan dakantochnie :p ?

Dakantochnie

Legacy Member
Wel spijtig dat die platendraaier nog geen echt topmodel is en die amp een beetje te modern is, maar voor de rest kan het er wel met door. :p

-Timo-

Legacy Member
Mss kan im die thorens op mijn kamer zetten. Dan moet ik wel een receiver kopen met phono ingang zeker ? Zijn er veel "boenk" en technoplaten te koop ?

Dakantochnie

Legacy Member
Ik heb geen flauw idee eigenlijk wat zoiets nog waard is.
De meeste (betere) recievers hebben tegenwoordig nog wel een phono-ingang hoor. Je vindt zeker nog 'boenk'-muziek op plaat, maar dat gaat meestal om DJ-materiaal en je betaalt al snel een €10 per plaat.

-Timo-

Legacy Member
Die marantzen hebben er nochtans geen hoor. Ik vind er zelfs niet echt die een phono uitgang hebben ...

Dakantochnie

Legacy Member
Dan zou ik er toch nog maar eens stevig over nadenken of je liefde voor muziek wel zo groot is dat je daar zo veel aan wil uitgeven hoor.
Wat je natuurlijk ook kan doen is een degelijke amp kopen en dan haal je een tweedehands amp in huis en die tweedehands amp koppel je gewoon aan je nieuwe.

-Timo-

Legacy Member
Ik ga zeker geen 700 euro daaraan uitgeven ze want die speakers van JBL komen er ook nog bij he. Ik zoek gewoon nog wat verder, mss vind ik er wel één ;)

-Timo-

Legacy Member
Volgens mij wordt het dit :
Marantz SR5600 black
Marantz DV6500 black
JBL SCS-178 Beuk

En dit alles samen komt dan ongeveer neer op 850 euro.
- Dit moet toch goed geluid geven he ;) ?
- Dus het vormt geen probleem dat de speakers 100W zijn de de receiver 90W is (bij 8 ohm) ?

Btw Merci dakantochnie voor al de hulp he ;)

Dakantochnie

Legacy Member
Heel leuke set die je nog veel plezier gaat geven. :)

Graag gedaan btw. ;)

apa

Legacy Member
dakantochnie zei:
Sorry hoor, maar op geen van beide sites staat dat die satellieten 100w RMS zouden zijn.
Er staat "25 - 100 Watts RMS per Channel", maar ik zal dat dan verkeerd geïnterpreteerd hebben denk ik. Nuja, op zich betekent het vermogen van de speakers ook niet he?! Het belangrijke is hoeveel decibels die speakers kunnen produceren right?

En het speakervermogen staat opgegeven aan 4 Ohm terwijl Marantz het vermogen aan 8 Ohm opgeeft.

Thammels zei:
Volgens mij wordt het dit :
Marantz SR5600 black
Marantz DV6500 black
JBL SCS-178 Beuk

En dit alles samen komt dan ongeveer neer op 850 euro.
- Dit moet toch goed geluid geven he ;) ?
- Dus het vormt geen probleem dat de speakers 100W zijn de de receiver 90W is (bij 8 ohm) ?
Op de DVD-player na is dit de setup die ook zinnens was te kopen; ook de prijs is ongeveer gelijk aan wat ik voor mijn setup betaald heb (receiver is bij mij wel 2de hands). Als jij (net als mij) liever wat meer nadruk op de bassen hebt, dan is dat zeker een goede setup denk ik... Ik ben er althans tevreden van ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan