Archief - sateliet of digibox

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

digibox of sateliet


  • Totaal aantal stemmers
    64
  • Opiniepeiling gesloten.

BMW lover

Legacy Member
hallo

ik zit met een probleem.
ik weet niet wat genomen de keuze gaat tussen een digibox en een sateliet schotel. de digibox is goedkoper en spits zich wel meer toe naar de toekomst terwijl de sateliet een heel ruim aanbod aan zenders heeft. wat zouden jullie nemen??

dank u bij voorbaat

Mr. M

Legacy Member
ik vind ze persoonlijk alle 2 weggesmete geld, ma ik denk dat ik voor de digibox dan zou gaan
het is idd goedkoper en minder miserie om te installeren :p

BMW lover

Legacy Member
ivm met de miserie er ligt een coax kabel (heb je nodig voor sateliet) al boven de plafond getrokken den die moet enkel nog op de platform uitkomen is 15min werk ofzo

desert storm

Legacy Member
het is satelliet, met dubbele L ;)

ik zou de digibox nemen, kheb nooit het nut gesnapt van zo'n satelliet... ma ja, ik kijk dan ook weinig tv...

Mr. M

Legacy Member
desert storm zei:
het is satelliet, met dubbele L ;)

ik zou de digibox nemen, kheb nooit het nut gesnapt van zo'n satelliet... ma ja, ik kijk dan ook weinig tv...
mja idd, das de rede dat ik het alle 2 weggesmete geld vind ook :p
ik kijk amper tot nooit tv

en @ BMW lover
als alles al +- in orde is voor satelliet valt idd dat minpunt ook al weg
ze gaan imo satelliet ook nog langer blijven "ondersteunen" dan die digibox ook eigelijk

nu ja, t prijsverschil is als k mij ni vergis ook wel ni zo klein

hystrix

Legacy Member
Ik zou gaan voor sateliet aangezien ge daar u zenders hebt en er niet meer moet voor betalen. Met een digibox gaat ge na verloop van tijd veel moeten, betalen voor de "extra zenders" denk ik.

virtualdude

Legacy Member
digibox


Satelliet is geld uitgeven voor Turkse,... zenders waar je toch nooit naar kijkt

BMW lover

Legacy Member
je krijgt bij satelliet een klein groepje zenders graties maar de gewoone zenders zoals nederland 1 2 3 frankrijk 2 3 motors tv raceworldtv meer dan 400 zenders en fm radio's en dat voor 8 euro per maand

edit: @ hierboven dat vind ik ook eigenlijk een beetje

R-evolution™'

Legacy Member
even illegaal : wij hebben satelliet gehad een jaar fzo , en wij hebbe nooit betaald , het valt nogal makkelijk te omzeilen eh

ComputerVISTA

Legacy Member
Sateliet, ik heb nu sinds kort een digibox en je hebt er werkelijk NIKS aan. Ik had al een zeer goede analoge verbinding en van kwaliteitsverschil is er niet te spreken en het enige kanaal dat me intresseert dat ik bij kreeg was discovery. En daarvoor moet je die digirommel aankopen etc.... Nee bedankt. Ik heb het zo goed als gratis gekregen maar als ge der genoeg moet voor betalen raad ik u een satelliet aan!

Ironpole

Legacy Member
Een digibox kost:

Activatie kost: € 35,00
Digibox: € 199,00
Basisaanbod: €12,39/maand

Wat dus uitkomt op:
€ 234 voor te starten en vanaf dan elk jaar € 148,68.
Wilt ge een digirecorder betaal je € 384 voor te starten, en hetzelfde aantal per jaar. Dit is dus enkel nog maar het basispakket hé, dus geen extra film- of themazenders ofzo.

MrPropre

Legacy Member
Ik ben het niet echt eens met jullie.
Ik denk dat digibox enkel zin heeft indien u over een plasma-lcd tv beschikt.
De kwaliteit van het beeld zal u enorm zien verbeteren. Als u een uitbereiding wenst te doen omwille van de hoeveelheid zenders en niet beschikt over een plasma/LCD, dan zou ik zeker een satellietverbinding aanraden. Niettegenstaande u zeker ook via satelliet uw beeldkwaliteit zal verhogen.

apa

Legacy Member
Er bestaat voor alle bestaande TV-distributiemethodes (coax, radiogolven, satelliet) ook een digitale variant. Voor coax is dat DVB-C, voor radiogolven DVB-T en voor satelliet is dat DVB-S... Qua kwaliteit kunnen alle media dus dezelfde kwaliteit leveren.

Wat betreft de prijs is het idd zo dat Telenet wellicht de goedkopere is op dit ogenblik. Er zijn 3 mogelijkheden naar de toekomst toe lijkt mij:
  • Telenet zal op termijn het aanbod aan analoge TV-signalen afbouwen zodat iedereen uiteindelijk digitaal zal (moeten) kijken.
  • Telenet zal alsnog een maandelijks abonnement vragen om digitaal te mogen blijven ontvangen.
  • Telenet zal steunen op het aanbieden van extra's op het standaard digitaal aanbod:
    • De bestaande zenders zullen naast SDTV ook een HDTV signaal uitzenden waarvoor dan meer betaald zal worden.
    • Extra zenders zullen beschikbaar worden (dit wordt nu al deels gedaan).
    • Video on demand (VOD; gebeurt ook reeds dacht ik).
    • ...
... eens je immers een receiver gekocht hebt, zou Telenet met Digitale televisie immers geen geld meer verdienen boven analoge televisie en ik denk niet dat Telenet het daarbij zal laten zitten.
Op termijn zal je voor Telenet's digitaal aanbod dus ook meer betalen dan wat je nu doet. Hou er ook rekening mee dat de kans erg groot is dat de huidige Digibox/Digicorder wellicht niet geschikt is voor het ontvangen van HDTV-signalen; daarvoor zal je later alsnog een ander toestel moeten kopen :(

Dakantochnie

Legacy Member
Ik heb hier thuis een aantal satellieten (een ovale, een draaibare en een vaste), dus ik kan hier wel een redelijk gefundeerde mening over geven.

Eerst en vooral heb ik de indruk dat niemand hier weet wat satelliet eigenlijk inhoudt.
Een satelliet neem je in de eerste plaats natuurlijk voor het aanbod van zenders, maar wat je zeker niet mag vergeten is dat niets, maar dan echt ook wel niets de kwaliteit van beeld van satelliet nog maar benadert.

Ik ontvang hier zenders uit het Midden-Oosten beter dan Canvas met de kabel.
Let wel op, een satelliet plaatsen en aankopen dat is vakwerk.
Eerst moet er iemand ter plaatse komen kijken en wordt er besproken wat je wenst te ontvangen en dan pas ga je over je je over je aankoop buigen.
Goedkoop is het allemaal niet, maar het beeld is superieur aan eender welke andere vorm (dan mag je nog tien digiboxen hebben, het beeld zal nooit zo goed zijn) en het aanbod is afhankelijk van je installatie immens te noemen (ik heb hier zo'n 3000 zenders).

RpR

Legacy Member
dakantochnie zei:
Ik heb hier thuis een aantal satellieten (een ovale, een draaibare en een vaste), dus ik kan hier wel een redelijk gefundeerde mening over geven.

Eerst en vooral heb ik de indruk dat niemand hier weet wat satelliet eigenlijk inhoudt.
Een satelliet neem je in de eerste plaats natuurlijk voor het aanbod van zenders, maar wat je zeker niet mag vergeten is dat niets, maar dan echt ook wel niets de kwaliteit van beeld van satelliet nog maar benadert.

Ik ontvang hier zenders uit het Midden-Oosten beter dan Canvas met de kabel.
Let wel op, een satelliet plaatsen en aankopen dat is vakwerk.
Eerst moet er iemand ter plaatse komen kijken en wordt er besproken wat je wenst te ontvangen en dan pas ga je over je je over je aankoop buigen.
Goedkoop is het allemaal niet, maar het beeld is superieur aan eender welke andere vorm (dan mag je nog tien digiboxen hebben, het beeld zal nooit zo goed zijn) en het aanbod is afhankelijk van je installatie immens te noemen (ik heb hier zo'n 3000 zenders).

Persoonlijk neem ik dit met een korel zout.
Digitale tv zou nagenoeg perfect beeld zijn door bitcontroles.
Satelliet werkt ook digitaal waardoor zo een goede kwaliteit.

Dan voor extra functies van digibox heb ik mijn media center.
Ik kan live tv pauzeren en dan gewoon verder kijken. Ik kan film opnemen en op cd branden. Ik kan dvd/divx bekijken en dan voor 600€ eenmalig.

Dat Koen Wouters zijne digibox maar houdt.

virtualdude

Legacy Member
dakantochnie zei:
(ik heb hier zo'n 3000 zenders).
hoeveel ervan zijn nuttig of verstaanbaar 2 ?


Ik had al een zeer goede analoge verbinding en van kwaliteitsverschil is er niet te spreken
dan moest die kabel best splinternieuw zijn tot je huis of ander is je tv stokoud of ben je bind :)

elenet zal op termijn het aanbod aan analoge TV-signalen afbouwen zodat iedereen uiteindelijk digitaal zal (moeten) kijken.
is verplicht van Europa

ComputerVISTA

Legacy Member
MrPropre zei:
Ik ben het niet echt eens met jullie.
Ik denk dat digibox enkel zin heeft indien u over een plasma-lcd tv beschikt.
De kwaliteit van het beeld zal u enorm zien verbeteren. Als u een uitbereiding wenst te doen omwille van de hoeveelheid zenders en niet beschikt over een plasma/LCD, dan zou ik zeker een satellietverbinding aanraden. Niettegenstaande u zeker ook via satelliet uw beeldkwaliteit zal verhogen.


Al ooit een degelijke beeldbuis zien spelen? Neen zeker? Aan je uitleg te horen precies niet. Ik heb een goeie CRT TV met Philips beeldbuis en heb er maar weinige flatscreen lcd of plasma's die kwaliteit zien na doen. Ok ze trillen niet wat mijn 50Hz wel doet maar kwa beeldkwaliteit das andere koek. + Ik had degelijke pluggen en goedafgeschermde kabel. verschil met analoog en digitv is zo goed als onbestaande doordat ik al zeer goed beeld had buiten de BBC1 en 2 wouden af en toe eens verticale lijnen geven en die zijn met die digibox blijkbaar wel weg al heb ik dat met die zender nog niet goed bekeken dus 100% zeker ben ik er nog niet van.

Gothrek

Legacy Member
apa zei:
Digibox/Digicorder wellicht niet geschikt is voor het ontvangen van HDTV-signalen; daarvoor zal je later alsnog een ander toestel moeten kopen :(
kheb zo opt school nen voordracht gekregen over HDTV
digitale tv heeft als voordeel dat het interactief is, je kan zo programma's bestellen enal
bij HDTV kan dat niet/nooit
HDTV is gewoon mooiere tv + geluid, niet interactief
digitale TV wel

Witte

Legacy Member
Kheb den digibox al eens bekeken en zitten nie echt veel extra kanalen op die me echt interesseren, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Verder beschikken we thuis ook over analoge sateliet, maar dat laat je best achterwege, aanbod is te laag om daar nog geld in te steken. Digitale sateliet kan je doen met een decodertje, mijn pa kwam onlangs met "tv-vlaanderen" af: http://www.tv-vlaanderen.be/
Het is nog niet officieel gelanceerd.

- Eén
- Canvas / Ketnet
- Nederland 1 2 3
- National Geographic Channel
- Discovery Channel
- Animal Planet
- Hallmark
- TCM
- Cartoon Network
- Motors TV
- Private Spice
- BBC Prime
- Trace TV
- Mezzo
- France 2 3
- Radio 1 2
- Donna
- Stubru
- Klara

Buiten dit aanbod van tv-vlaanderen heb je ook nog eens de andere posten die je digitaal kan ontvangen:

BBC world, , CNN, CNBC, Race World, arte, tv5, tve, ard, zdf, rai uno, euronews, ...

TV VLAANDEREN is dé goedkoopste manier om digitale televisie en radio te ontvangen voor slechts 8,95€/maand* voor het volledige zenderpakket
* Incl.BTW, Bebat en recupel – Excl. eenmalige activatiekost van 29.95€ + hardware
TV VLAANDEREN biedt beeld en geluid in DVD-kwaliteit

Je kan ook een kant-en klare set aankopen voor als je nog niets hebt:
Wat is de inhoud van de TV VLAANDEREN Philips schotelset?



Ø Philips DSR 2210 ontvanger

Ø Schotel (Triax, 54 cm)

Ø LNB-kop (voor ontvangst signaal)

Ø Muurbeugel (om schotel aan te bevestigen)

Ø 20 meter Coaxkabel & 2F-connectoren

Ø Schroevenset

Ø Kompas (om makkelijk de Astra satelliet te vinden)

Ø Startpakket: - TV VLAANDEREN smartcard

- Nederlandse installatiehandleiding

- Informatiefolder



De aanbevolen verkoopprijs is 299€.

Holy Paladin

Legacy Member
Gothrek zei:
kheb zo opt school nen voordracht gekregen over HDTV
digitale tv heeft als voordeel dat het interactief is, je kan zo programma's bestellen enal
bij HDTV kan dat niet/nooit
HDTV is gewoon mooiere tv + geluid, niet interactief
digitale TV wel
hdtv is toch gewoon hogere resolutie?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan