Archief - stille behuizing

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pettre

Legacy Member
Ik en op zoek naar een zeer stille case,liefst maxitower.
Ik heb al verscheidene hardware aanpassingen gedaan maar mijn pc is nog steeds hoorbaar.
Budget rond de 100 euro.

dendaak

Legacy Member
Een stille case,. . . geluid zal er al niet uitkomen zonder dat er iets in zit. Volgens mij kunde u meer baseren op "silent voeding" of een speciaale koeler van Zalmann of zo die zijn zeer stil. Een fan uitzetten, of een silent fan kopen kan ook wonderen doen, er bestaat ook zo presies mouse of zoiets voor in je kast denk ik en dan hoor je je pc ook niet. U vind meer info op www.ikbenstil.be .

Mvg Ward.

koendg

Legacy Member
Antec p180 is een aanrader :) , is gebaseerd op een 3-laagse isolatie en stille fans bijgeleverd + mooi design.

pettre

Legacy Member
@ Ward:Ik heb al zalman cpu cooler,zalman hd koeler,papst fan's,silent giant voeding.Ik ben echt op zoek naar een geluidsdempende case zoals die antec p180:niceone:

demon326

Legacy Member
koendg zei:
Antec p180 is een aanrader :) , is gebaseerd op een 3-laagse isolatie en stille fans bijgeleverd + mooi design.

idd die case is geweldig :D ,voor u HDD's en PSU zijn er rubbertjes voorzien die de trillingen tegen houden en de 3 fans zijn ook heel stil op MED stand:)

brainwashed

Legacy Member
kheb dieje p180w met artic 64 pro cpu cooler en zalman cf700 gpu cooler
2*120mm fans die elke op laagste toerental draaien en das stil heel stil en systeem blijft fris nu ook me da warm weer
het enigste wat ge hoort is de hdd van wd

uni1313

Legacy Member
Kijk ook eens op www.silentpcreview.com

Ik heb een Lian Li PC 6070 en kan je meedelen dat vooral stille componenten van belang zijn. Ga dus op zoek naar een mobo en videokaart met passieve koeling. Koop een stille cpukoeler en een stille of passieve voeding. Let wel stille of passieve componenten zullen je meer kosten dan de standaard versies.

pettre

Legacy Member
Mijn systeempje draait ondertussen al in een antec p180,hij stond aan -30% bij de lokale computerboer:)
Ik was echt onder de indruk van de kwaliteit tijdens het inbouwen.
Spijtig dat hij niet echt stiller is t.o.v. mijn vorige case(antec plusview)het is vooral mijn artic silencer vga-koeler die nog steeds hoorbaar is.
Volgende stap:passieve koeling,zoals bv de reserator?

Extremengine

Legacy Member
Laat uwe pc afliggen dan hoor je hem toch niet?
Ik kan verstaan da ne pc die lawaai maakt vervelend is.
Maar je moet ook beetje redelijk blijven hè.
Volgens mij zit het toch ook een beetje tussen de oren.
Zelfs als alles pasief gekoeld heb je nog lawaai van de HD.
En hou er dan ook nog rekening mee als het zo warm is,dat je fans al veel rapper moeten draaien om te koelen.
En ik heb me onlangs een pasief gekoelde videokaart aangeschaft.
Moet wel zeggen dat het toch een pak minder lawaai maakt tijdens opstart.

pettre

Legacy Member
@Extremengine.De bedoeling is dat ik mijn pc s'nachts kan laten draaien.
De hd heb ik geen last van maar dat constante gezoem van die ventilators is lastig.

koendg

Legacy Member
pettre zei:
@Extremengine.De bedoeling is dat ik mijn pc s'nachts kan laten draaien.
De hd heb ik geen last van maar dat constante gezoem van die ventilators is lastig.

==> Antec p180, geen twijfel ;) ( Oei, inderdaad, je hebt die kast al :p, sliep nog denk ik)

Extremengine

Legacy Member
@Koendig
Als je alles doorleest ga je zien dat zijn pc nu in die P180 case zit.

a168441

Legacy Member
als je stil en toch sterk wil zorg dan dat je vga koeling + hdd gekoeld worden met water, wet letten op je pomp en de 120mm fans.

Kenshi

Legacy Member
Mja ik probeer mijne pc ook zo stil mogelijk te krijgen.
Ik heb nen Big typhoon die ik op fancontroller heb aangesloten.
Mijne vga cooler (zalman VF700) die maakt idd het meeste lawaai.
Ik heb die aangesloten op mobo aansluiting van CPU fan, die kan ik me msi software regelen van 1/8 - 8/8.

Dus misschien fan controller kopen die uw fans kan regelen van 0 - 12 V, dan kan je bepaalde fans die je snachts toch niet nodig hebt (pc nie gestressed wordt) gewoon afleggen

Lamsednav

Legacy Member
Valt dik mee, hoogst tijd om die tank van een kast om te ruilen voor die P180 :D

boostah

Legacy Member
pettre zei:
@Extremengine.De bedoeling is dat ik mijn pc s'nachts kan laten draaien.
De hd heb ik geen last van maar dat constante gezoem van die ventilators is lastig.

denk da als ge bv alleen download ofzo en cool en queit aansteekt, ge misschien gewoon al uw fans (buiten die van cpu) kunt uittrekken, ni zeker ma zou moeten kunnen volgens mij
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan