Archief - Upgrade Game Pc voor Battlefield 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DoEsYm@n

Legacy Member
Ik heb niet zo lang geleden mijne oude pc weg gegeven aan iemand en door persoonlijke redenen heb ik hem terug gekregen.
Nu vraag ik mij af dat hij waardig is om hem up te graden om battlefield 3 degelijk te kunnen draaien.
En mss een degelijke koptelefoon.

Pc Config:

OCZ 850WATT GAMEXSTREAM POWER SUPPLY x1
ANTEC NINE HUNDRED ULTIMATE GAMER CASE x1
AD-7260S-0B (24 / 8 / 12 speed) CEBN59 x1
SAMSUNG HD103UJ 1000GB (1TB) 32MB SATA300 7200RPM x1
VTX3-25SAT3-120G (120 GB) IMHMNB15 x1
CORSAIR TWINX DDR2 4GB PC6400 XMS2 (2X2048MB) x2
MSI R4870-T2D512-OC 512MB GDDR5 PCI EXPRESS x2
INTEL CORE 2 QUAD Q9450 45NM 2.66 SOCKET 775 x1
ASUS P5Q PRO DDR2 SOCKET 775 INTEL® P45 x1
CREATIVE PCI Express X-Fi Titanium x1

Ik ben aan't zien naar videokaarten die mijn voeding en mijn moederbord ondersteunen.

Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI
Asus ENGTX560 Ti DC/2DI/1GD5
Asus ENGTX560 Ti DCII/2DI

Naar nen GTX580 vind ik gewoon te duur.

Asus EAH6850 DirectCu/2DIS/V2
Asus EAH6870 DC/2DI2S
Asus EAH6950 DCII/2DI4S
Asus EAH6970 DCII/2DIS4S

De laatste twee zou ik moeten zien dat zij in mijn kast geraken. :)

Vriendelijke Groeten Nick

ATI

Legacy Member
Ik zou als je nog geen aftermarket koeler hebt ene kopen en die cpu overclocken en dan ander videokaartje erin ala 560gtx ti of amd 6950 2gb en ik zou de 6950 pakken met 2gb geheugen de dirt 3 versie van sapphire and ur good to go.Ik heb qausi zelfde config als u alleen 460gtx 1gb kaart heb ik.Ik hoop als ik die ook overclock dat ik bf3 op medium aankan en ga dan als de nieuw generatie videokaarten uitkoopt daar één van kopen.

Dobbelsteen

Legacy Member
Wacht, ge hebt er twee HD4870 kaarten in zitten en ge praat over upgraden? :s

Battlefield moet dan gemakkelijk op medium/high draaien.

DoEsYm@n

Legacy Member
Dobbelsteen zei:
Wacht, ge hebt er twee HD4870 kaarten in zitten en ge praat over upgraden? :s

Battlefield moet dan gemakkelijk op medium/high draaien.

Nee, alles staat op low met een framerate tussen 20 & 30 1680x1050 :$ op zijn hoogst.

Vriendelijke Groeten Nick

ATI

Legacy Member
DoEsYm@n zei:
Nee, alles staat op low met een framerate tussen 20 & 30 1680x1050 :$ op zijn hoogst.

Vriendelijke Groeten Nick

Wablief en dan nog maar 20 a 30 fps damn,dan zal mijne het ook niet aankunnen en sorry had niet gezien dat je er 2 van hebt van die 4870.

mdgf

Legacy Member
CF4870 is normaal ongeveer gelijk aan een 5870, een 6950/560ti is maar marginaal beter dan dat en een 570/6970 is maar marginaal beter dan dat.
Het enige dat zo'n nieuwe kaart je gaat opleveren is dx11.

Nee, alles staat op low met een framerate tussen 20 & 30 1680x1050 op zijn hoogst.
In dx10 mode? (In zoverre zoiets bestaat, ik speel geen recente games)
Met crossfire aan lijkt me dat toch niet echt normaal.

Als je dat haalt met alles low, niet eens full hd, dan moet iedereen met een prefab pc van dell, hp,... dat spel links laten liggen, want 4870x2 is veel (VEEL) krachtiger wat meestal in die bakken zit. Mocht dat het geval zijn dan verliest EA 80% van zijn afzetmarkt...

En mss een degelijke koptelefoon.
Budget?
Doel (enkel thuisgebruik? Ook on-the-road? Isolate/lekkage? Specifieke muzieksoort?)?

DoEsYm@n

Legacy Member
Waar kan ik dat vinden dat hij in staat dx10?

Tijdens de beta draaide hij wa beter, maar ik dacht dat de beta alleen op dx9 draaide.
Want op mijne andere pc waar 6950 2gb in crossfire staat draait een pak beter in retail versie.

De bedoeling is dat de andere ook een gamepc is als er iemand langst komt.
En het heeft al succes. :)

Nog is getest en op resolutie 1280x1024 alles op high is framerate tussen 10 en 30 op zijn hoogst in de buiten omgeving en dat is wel een afknapper.:s

sele

Legacy Member
DoEsYm@n zei:
Nee, alles staat op low met een framerate tussen 20 & 30 1680x1050 :$ op zijn hoogst.

Vriendelijke Groeten Nick

als eens de drivers voor bf beta geprobeerd?

ATI

Legacy Member
Ik ga morgen BF3 halen,maar als ik dit lees vrees ik dat ik het voor geen meter ga kunnen draaien,maarja dan speel ik wel bad company 2 verder.

Edit:maar vind toch raar dat 2x 4870 op low en maar 1680 1050 reso 20 a 30 fps geeft ben je zeker dat crossfire aanstaat??

Xtralecherus

Legacy Member
Hier draait BF3 wel enkel de singleplayer redelijk vlot op mijn huidige PC aan zo een 40-50 FPS. De settings waarop ik speel zijn medium/high op een reso van 1680px. AA/AF zet ik uit of gewoon op laag. Motion blur staat ook af. Ik verwacht wel dat de MP in conquest 64 zwaarder zal zijn en toch 10-15 FPS minder. Momenteel ga ik alles upgraden maar mijn gfx kaart ga ik nog ff behouden en wachten op een 7950. Dus normaal moet het bij u toch beter draaien en zeker vlot op low/medium.

DoEsYm@n

Legacy Member
Ik heb het spel ne keer gespeeld met één videokaart en het spel draaide beter en terug is geprobeerd in crossfire en het scheelt toch gemiddeld 10 framerate.

Ik snap het niet meer. :s

ATI

Legacy Member
Dus normaal moet het bij u toch beter draaien en zeker vlot op low/medium.

Ja zou moetten,want BF games hebben graag quad cores ,allez bad company 2 toch.

Ik heb het spel ne keer gespeeld met één videokaart en het spel draaide beter en terug is geprobeerd in crossfire en het scheelt toch gemiddeld 10 framerate.

Ik snap het niet meer.

Ja is niet normaal,heb je al is uw videokaart drivers eraf gesmeten ,driver sweeper en dan die laatste amd drivers geprobeerd???

stryker000

Legacy Member
L3ThaL zei:
Hier draait BF3 wel enkel de singleplayer redelijk vlot op mijn huidige PC aan zo een 40-50 FPS. De settings waarop ik speel zijn medium/high op een reso van 1680px. AA/AF zet ik uit of gewoon op laag. Motion blur staat ook af. Ik verwacht wel dat de MP in conquest 64 zwaarder zal zijn en toch 10-15 FPS minder. Momenteel ga ik alles upgraden maar mijn gfx kaart ga ik nog ff behouden en wachten op een 7950. Dus normaal moet het bij u toch beter draaien en zeker vlot op low/medium.

Same here.
Ik heb een Q6600 met een XFX 4890 BE, maar m'n framerate is ook niet echt super. Ik denk dat m'n cpu toch wel het spel wat bottlenecked (als ik kijk zit hij continu rond de 85%). Morgen even een i5 2500k halen en zien wat da zegt éé

SpeedFreak.be

Legacy Member
stryker000 zei:
Same here.
Ik heb een Q6600 met een XFX 4890 BE, maar m'n framerate is ook niet echt super. Ik denk dat m'n cpu toch wel het spel wat bottlenecked (als ik kijk zit hij continu rond de 85%). Morgen even een i5 2500k halen en zien wat da zegt éé

Denk wel aan het mobo se.... ;)

stryker000

Legacy Member
Johan tb zei:
Denk wel aan het mobo se.... ;)

ofcourse xD zou nogal dom zijn om een 1155 socket op een 775 te proberen plaatsen :music:

ik zal het jullie op het einde van de dag weten te zeggen of het heeft geholpen :p

btw, m'n Q6600 is geclocked op 2.94 Ghz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan