Archief - Upgrade van Radeon 9800Pro naar..?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

0m3g4

Legacy Member
deze is PCI nochtans, AGP beter? (nooit goed het verschil gesnapt tussen die twee)

-Timo-

Legacy Member
Nene zo werkt het niet, je moet kijken wat je mobo ondersteund :)

Davion

Legacy Member
Jama, ge hebt AGP, dan kunde geen PCI-E kaarten aansluiten hé :)
PCI-E is in theorie beter, in de praktijk is daar weinig van te merken.

-Timo-

Legacy Member
Davion zei:
Das niet op AGP hé Thammels :)
7600GS is zeker goede keuze.
Is het AGP ? Zijn voorbeeld was toch PCI-e :s

Edit : ah hij wist het niet :), dan moet je idd AGP nemen :)

Davion

Legacy Member
9800PRO = AGP, dan moet zijn volgende kaart ook AGP zijn, tenzij hij ook mobo en de proc enzo vervangt ;)

Mr. M

Legacy Member
doe wa ik ook mss ga doen: linkske
presteert beter dan die 7600GS als k me ni vergis (ge hebt wel geen SM 3.0 dan)

ma volgens mij is da ne super prijs vo die kaart (correct me if i'm wrong)

Mr. M

Legacy Member
volgens hier wel
hier staat nog geen 7600 tussen en k weet ni just met welke kaart ze te vergelijken is, da weten jullie beter

het stomme is da ge geen deftige AGP reviews meer vind he, ofwel zijn het oude reviews (en dus niet vergeleken met de 7600GS ofwel staat de X850XT er niet tussen)

nu ja de rede dat ik voor die ook zou gaan is omdat ik dan niet moet formatten (alle ja, als k overstap naar nvidia mss ook niet, ma die kans is alleszins e pak hoger) en k daar ook geen goesting in heb :p

ook hier geve ze precies het voordeel aan de X850XT

PineMangoes

Legacy Member
Euh de x850xt is toch wel stukje sneller dan die 7600 GS hoor. De 7600 GS is ietsjes sneller dan een 6600 GT, ook een 6800 GT zou dan stukken beter zijn. Op pure snelheid bekeken is de X850XT samen met de 7800 GS het snelste op AGP (die ultradure gainward kaarten daargelaten), maar wel stukken goedkoper dan de 7800 GS. Kzou dus voor de x850XT gaan :)

PineMangoes

Legacy Member
F/-\nTa$Y zei:
mja, ik zou het niet in jou plaats. de R9800 is een heel goed kaartje, en er is maar weinig verschil tussen een 6800GT en een R9800
=> http://firingsquad.com/hardware/geforce_6600_GT_scaling_performance_pentium4/page2.asp

1. De 6800 is heel wat anders dan de 6800 GT hoor, de GT presteert stukken beter dan de 6600 GT, die ongeveer gelijk presteert als een 9800 XT.

2. Die benchmark is ook wat weird, want daar komt de 9800 pro uit als sneller dan de 6600 GT, wat toch ook niet het geval is.

Insaniacx

Legacy Member
PineMangoes zei:
Euh de x850xt is toch wel stukje sneller dan die 7600 GS hoor. De 7600 GS is ietsjes sneller dan een 6600 GT, ook een 6800 GT zou dan stukken beter zijn. Op pure snelheid bekeken is de X850XT samen met de 7800 GS het snelste op AGP (die ultradure gainward kaarten daargelaten), maar wel stukken goedkoper dan de 7800 GS. Kzou dus voor de x850XT gaan :)

Ik weet niet hoe het zit met de GS versie maar de 7600GT is wel een pak sneller dan een 6600GT hoor zelfs sneller dan een 6800gt in sommige benchmarks... Maar als ik zou kiezen zou ik ook voor de X850XT gaan, heb hem zelf gehad dus ;)

FullMontySmurf

Legacy Member
PineMangoes zei:
1. De 6800 is heel wat anders dan de 6800 GT hoor, de GT presteert stukken beter dan de 6600 GT, die ongeveer gelijk presteert als een 9800 XT.

2. Die benchmark is ook wat weird, want daar komt de 9800 pro uit als sneller dan de 6600 GT, wat toch ook niet het geval is.

Idd, en dat komt omdat IL2 Sturmovik een ouder spel is dat nog geen gebruik maakt van fancy DirectX9 stuff. Een 6800 GT is een pak sneller dan een 9800 Pro, met eigen ogen gezien in CS:Source en Doom 3.

PineMangoes

Legacy Member
Insaniacx zei:
Ik weet niet hoe het zit met de GS versie maar de 7600GT is wel een pak sneller dan een 6600GT hoor zelfs sneller dan een 6800gt in sommige benchmarks... Maar als ik zou kiezen zou ik ook voor de X850XT gaan, heb hem zelf gehad dus ;)

7600 GT > 6800 GT > 7600 GS > 6600 GT is de volgorde. De 7600 GS is lager geklokt (400 tov 560 MHz) dan de 7600 GT en gebruikt GDDR2 ipv GDDR3. En de 7600 GT is echt wel een stuk sneller dan een 6800 GT hoor; 7600 GT is maar een heel klein beetje trager dan een 7800 GS, die de 6800 GT op alle vlakken zwaar in 't stof doet bijten :)

0m3g4

Legacy Member
ik zal waarschijnlijkvoor de 7600GS gaan dan, gezien die het 'goedkoopst' is. AGP it will be... bedankt voor de vele responses.
Mocht er nog een nieuw kaartje uit de bus vallen dan vermeld ik het hier :)

PineMangoes

Legacy Member
Mja gaande van een 9800 pro zal je echt geen fantastisch groot verschil merken imo. 9800 kaarten zijn nog altijd vrij goeie kaarten en een 7600 GS is maar net sneller dan een 6600 GT, die op zijn beurt maar net sneller is dan een 9800 pro. Een verschil ga je merken, maar geen zo'n groot dat je er 130€ voor zou uitgeven...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan