Archief - Upgrade van Radeon 9800Pro naar..?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boostah

Legacy Member
FullMontySmurf zei:
Idd, en dat komt omdat IL2 Sturmovik een ouder spel is dat nog geen gebruik maakt van fancy DirectX9 stuff. Een 6800 GT is een pak sneller dan een 9800 Pro, met eigen ogen gezien in CS:Source en Doom 3.

in doom zeker, in source is eigenlijk ati de betere (ja zelfs slechtere kaarten) minder average fps, maar wel veel mindere drops (doom ist omgekeerd, daar suckt ati en ownt nvid)

0m3g4

Legacy Member
guess what people,
ik heb van iemand een ATI X1800 kunnen kopen voor..200€! Binnen een week krijg ik hem aan, ik zal laten weten wat het verschil is ;)

Mette2

Legacy Member
0m3g4 zei:
guess what people,
ik heb van iemand een ATI X1800 kunnen kopen voor..200€! Binnen een week krijg ik hem aan, ik zal laten weten wat het verschil is ;)

Guess what,
ne ATI x1800 is alleen maar in PCI-express versie verkrijgbaar, dus daar zijt ge nie veel mee eh...

Mr. M

Legacy Member
Mette2 zei:
Guess what,
ne ATI x1800 is alleen maar in PCI-express versie verkrijgbaar, dus daar zijt ge nie veel mee eh...
idd, me ne X1800 zijde ni veel want da gaat gewoon ni passe

sneax

Legacy Member
Ik zou wachten tot er een dx10 kaart op de markt is die ge kunt betalen - eenmaal vista uitkomt zal de waarde van uw dx9 kaart kelderen, het is dom om nu nog een dx9 kaart te kopen zeker als ge al een r9800pro hebt. En zeg niet 'vista moenek ni emmen' want dat zei iedereen ook over XP en zie wat ze nu allemaal draaien ...

PineMangoes

Legacy Member
Vista valt perfect te draaien op een dx9 kaart hoor. Heb 'n kameraad die vista zelfs mooi draait op een integrated dx8.1 chipset. 't Valt dus allemaal reuze mee.

boostah

Legacy Member
PineMangoes zei:
Vista valt perfect te draaien op een dx9 kaart hoor. Heb 'n kameraad die vista zelfs mooi draait op een integrated dx8.1 chipset. 't Valt dus allemaal reuze mee.

en dan staan ni alle grafische optie open

hoe da mensen (ni gij pinemangoes:p) nog altijd ni doorhebben da windows ver op eenders wa zal draaien, maar dan ni alles open + ni alle features ondersteund

Davion

Legacy Member
Op een DX9 kaart met SM3.0 staat wél alles open, Vista is DX10 idd, maar Aero is SM3.0.

PineMangoes

Legacy Member
boostah zei:
en dan staan ni alle grafische optie open

hoe da mensen (ni gij pinemangoes:p) nog altijd ni doorhebben da windows ver op eenders wa zal draaien, maar dan ni alles open + ni alle features ondersteund

Hoe da mensen nog altijd ni doorhebben da ze zich eerst deftig moeten informeren ipv hun eerste gedacht te gaan spuien :p

boostah

Legacy Member
PineMangoes zei:
Hoe da mensen nog altijd ni doorhebben da ze zich eerst deftig moeten informeren ipv hun eerste gedacht te gaan spuien :p

wasn't me :ironic: :ironic: :ironic: (dacht echt dat er iets echt dx 10 of sm4 nodig had in windows vista, ben ik dan zo fout?)

0m3g4

Legacy Member
Mette2 zei:
Guess what,
ne ATI x1800 is alleen maar in PCI-express versie verkrijgbaar, dus daar zijt ge nie veel mee eh...

de man heeft me verteld dat het een AGP versie is, welke type weet ik precies niet maar wil ik nog achter komen (we houden contact via internet dus ik kan er niet gewoon naartoe rijden om te gaan kijken)

Mr. M

Legacy Member
0m3g4 zei:
de man heeft me verteld dat het een AGP versie is, welke type weet ik precies niet maar wil ik nog achter komen (we houden contact via internet dus ik kan er niet gewoon naartoe rijden om te gaan kijken)
een X1800 is het alleszins niet want die bestaat niet in AGP
een X1600 bestaat in AGP en een X800 bestaat in AGP

0m3g4

Legacy Member
Ik heb nog is dubbelgechecked bij die gast en nu zegt hij plots dat het PCI-E is.... :s
heb je voor PCI-E aparte slots nodig? of gaan die gewoon in PCI's?

Mr. M

Legacy Member
0m3g4 zei:
Ik heb nog is dubbelgechecked bij die gast en nu zegt hij plots dat het PCI-E is.... :s
heb je voor PCI-E aparte slots nodig? of gaan die gewoon in PCI's?
neen daarvoor moet u moederbord PCI-E ondersteunen
als dat niet zo is (en het dus AGP heeft) gaat dit NIET passen

past NIET in gewone PCI slots
(PCI-E is de opvolger van AGP)

dus ofwel moet je dan ook je moederbord vervangen ofwel een AGP kaart zoeken

Davion

Legacy Member
Ge zijt eigenlijk int zak gezet maw, want daar kunde gij niets mee doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan