Archief - Uw droom pc budget 5000 euro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

n0sTRa

Legacy Member
Hoi,

ik d8 er aan om eens een thread te starten waar je voor u zelf kunt een pc samenstellen met een budget van 5000 euro. Budget dient dus voor pc + monitor + toetsenbord-muis + boksen .... Is om het even van waar uw pc komt, is het nu in binnen of buitenland.

Aan de mods, hopelijk kan dit soort van threads andersmoet ge maat slotje zetten :)

Zo hopelijk is het duidelijk ;) zal eens starten :d

Davion

Legacy Member
Allez, ffkes wa regelkes:
- geen nVidia vs ATi, instant close
- geen Intel vs AMD, instant close

Gewoon configjes :)

Nu als eerste:

Lian Li kastje
voedinske van 700-800W a la Antec/Enermax
DFI mobo
4Gb vette RAM
de zwaarste Conroe
SLI 7950GX2.
WD HDD 320GB
dvd branderàke.

Dayofdead

Legacy Member
Momenteel zou mijn droom pc ongeveer zijn zoals die van Davion, van alles gewoon het duurste :D
Mijn eerste droom pc was toch nog iets anders...
P4 2.4Ghz
1024 RDRAM
GF4 Ti4600

En zeggen dat dat ooit een super machine is geweest. Mijn nonkel moest persé die pc hebben (heeft €3300 gekost bij Dell), maar ik mocht er geen spellekes op spelen :p.

krisse5844

Legacy Member
Davion zei:
Allez, ffkes wa regelkes:
- geen nVidia vs ATi, instant close
- geen Intel vs AMD, instant close

Gewoon configjes :)

Nu als eerste:

Lian Li kastje
voedinske van 700-800W a la Antec/Enermax
DFI mobo
4Gb vette RAM
de zwaarste Conroe
SLI 7950GX2.
WD HDD 320GB
dvd branderàke.

Nice ! Volledig mee eens !

Maar kleine aanpassingen die ik zou invoeren :

Os moet zeker op raptors komen => 2*150 Gig raptor in raid 0 => puur snelheid :p
Graka : Zou ik toch 7900 GTX SLI nemen omdat die waarschijnlijk sneller is dan 7950 x2i n SLI ???
En iets meer diskspace dan 320 Gig :D ...

Mja met mijn config ( zie specs hieronder ) heb ik zeker geen klagen...

Davion

Legacy Member
No offence of zo, maar als er 1 ding is dat ECHT wel moneywaste is, dan zijn het toch wel Raptors zeker. EN 2x 7950GX2 is wel degelijk rapper zen.

RealFlub

Legacy Member
mooi config'ske van Davion ;)

mss met dit er nog bij:
- high-end waterkoeling (CPU appart)
- paar HD's van 750GB in raid 5 ;)
- ne vette OC erop :p

solix

Legacy Member
AMD FX 62
DFI LANParty nForce 590 SLI
GSKill F2-8500PHU2-2GBHZ
SLI XFX GeForce 7950 GX2 M570 1GB DDR3 XXX
Prometeia Mach II GT
Tagan TG 1100-U95 - 1100 Watt
WD Raptor WD1500ADFD
Lian-Li PC-7AW Plus
NEC ND3570 16x DVD-RW Dual Layer zwart met Labelflash
Logitech G7 laser cordless mouse
Logitech G15 Gaming Keyboard Qwerty
Samsung 960BG 4ms Glare DVI-D/Pivot
:bow: Dit zal wel boven de prijs zijn :p

:EDIT:

solix

Legacy Member
Bwa ik heb die lian li genomen omdat die mooi past bij de prom ;)

Ovidius

Legacy Member
wat ik in gedachten heb :love:

- die conroe extreme ( 4mb cache onder andere)
- dfi - sli bordje
- 2*2gig ddr2 ocz of corsair
- 2* nvidia G80( 1 gb ieder) komt toch binnen enkele maanden uit
- 3* raptor 150 gb in raid
- plextor blu-ray lezer en schrijver appart
- creative x-fi fatal1ty versie
- logitech 5.1 sur. ( 2 achterspeaker wireless)
- samsung 21 inch breeldbeeld ( eventueel 2 keer :evil: )
- thermaltake shark ( reeds in bezit)
- ENERMAX GALAXY 1000w ( 5 12v lijnen --> zal nodig zijn) :crazy:
- mach voor de cpu
- biercooling voor de graka's en chipset
- mx 518 mic ( reeds in bezit)
- standaard logitech toetsenbord

en misschien nog enkele zonnepanelen voor mijn extreem geclockte rig van stroom te voorzien want elek. rekening zal wat hoog zijn --> zonne-ergie op den duur toch goedkoper hoor.

MAAR is waarschijlijk over het budget. . . . .. . . . .

duploxxx

Legacy Member
nah gewoon effe dit:
A71-NPB2-AD-4GB-DR
Sun Ultra 40-werkstation, 2 AMD Opteron-processors model 254 (single-core), 4 GB (2 x 2 GB) DDR-400 ECC-geheugen, 1 SATA harde schijf van 250 GB en 7200 rpm, NVIDIA Quadro FX1400 PCI-Express grafische kaart, dvd-dual, 2 10/100/1000 Ethernet-poorten, 2 x16 PCI-Express-sleuven, 2 x4 PCI-Express-sleuven, 2 Legacy PCI-sleuven, Solaris 10 vooraf geïnstalleerd, voldoet aan RoHS-6

komt op 4600eur end-user laat de fx1400 vallen das -500eur en steek er een 7950 in. maar wel nog een week wachten natuurlijk want dan staan ze op socket 1207

nog beter is het met 2x 280 maar dan zit ik op 6400 list prijs...

SephirothSnake

Legacy Member
CPU:
Intel Conroe x6800

Moederbord:
Asus SLI voor de Conroe

Grapphs:
Asus PhysX P1 GRAW Edition (128 MB GDDR3)
XFX GeForce 7950 GX2 XXX (1024 MB GDDR3) x2

of de volgende generatie Nvidia in SLI

Opslag:
WD RaptorX (150 GB)
Seagate Barracuda 7200.10 (750 GB)

Geheugen:
DDR2 4 GB cl3

Optische Drives:
BenQ DVD-RW
Samsung Blu Ray RW

Stille voeding van +-700watt

Dan nog een case die ik mooi vind en een waterkoeling voor de cpu en gpu's.

Men scherm enz draag ik over van nu.

Speciall

Legacy Member
Bij mij zou dat wel is zoiets kunnen worden:

Basis:
CASE: CM Stacker 830 Zilver noPSU
CPU: AMD Ath64 X2 AM2 4800+ Dual 1MB BOX
PSU OCZ 700W GameXStream SLI/Active PFC
MB ASUS AMD AM2 M2N32 WS PRO ATX
RAM: DDR2 HyperX 1Gb 800 2K CL5.0
XFX PCIe 1G 7950GX2 TripX 570M 2xGPU
FDD NEC 1.44MB 3½" Intern Black


Opticals:
DVDRW NEC ND-4571
DVD SAMSUNG SH-D162C 16X/48X

HD's:
2* HDD Seagate 500Gb Sata II 16MB
3* HDS HITACHI 36.0Gb SCSI U320 15K 80p (RAID 5)
ADAPTEC 29320 SCSI PCI-X Retail

Software:
MS Win XP PRO SP2 oem MUI 1-pack

klavier + mouse:
B KB LOGITECH Media Kb Elite USB-PS/2
MOUSE LOGITECH G5 Laser Mouse

Scherm:
2* MON PHILIPS 20" TFT 200W6CS

Totaal prijs voor alles zou +/- 5400€ zijn (jaja ik zit er wa over :p )
Momenteel is er nog geen conroe beschikbaar dus... geen conroe

blind_ripper

Legacy Member
XE6800 kenshefield
DFI RD600 bordje
R600 cf
4gb corsair pc 8500
tagan 1200watt
full dice cooled :D
raptorke 150gb wat heb je meer nodig en een case waar alles in past ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan