Archief - Voeding 'HIPER RACING'

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skizzy

Legacy Member
Hallo,

Met het oog op mijne nieuwe pc zoek ik nog een degelijke voeding :).
Ik had eerst gedacht aan de Tagan 580-U15, degelijke voeding dat weet ik wel, maar dan zag ik die Hiperracing staan, en die was ng een stuk goedkoper, dus vroeg ik mij af of iemand er ervaring mee heeft?
Is het een beetje een degelijke voeding?
En ja, ik wil graag die 20€ besparen, ik probeer alleen het nodige te kopen, zodat ik wat kan besparen :).

Cheers

Stre@mus

Legacy Member
Als je echt geld wil besparen en toch een goeie voeding wil:

LC Power SuperSilent 550W @ 40€ @ www.jaha.be

Met die Hiperracing heb ik geen ervaring, dus daar durf ik niets over te vertellen.

Skizzy

Legacy Member
Ik heb juist ne review gelezen van de Antec Smartpower 2.0 500watt,
en die staat mij nu wel heel erg aan:
-niet te duur
-genoeg watts
-modulair (3 vaste kabels denk ik)
-antec kwaliteit :)

Cheers

neomitochondria

Legacy Member
mooi dan:), die LC power zoals hierboven vermeld is wss het goedkoopste die je zal vinden van kwaliteitsvoedingen.

voor welke pc zou het zijn?

devil

Legacy Member
Ik veronder stel dat je die hiper zien staan hebt bij tones.
nu ik heb het laatst een gamepc moete bestellen daar en ineen steken.
en ik had die hiper 580 W voeding genomen.
toen alles aankwam hier was ik zelf ook benieuwt naar deze PSU.
ik da snel uit pakken en dat ding eens bekijken.

* 1 die Voeding zit zeer goed en veilig verpakt in een handige koffer
* 2 de voeding ziet er HEEL mooi uit blinkt netjes en heeft een goede look moet die kabels.
* 3 zeer handige kabels die zullen nooit los komen uit hun eigen ( trillingen , vervoer enz ) omdat ze worden vast gedraait.
* 4 veel kabels meegeleverd je zal niets te kort hebben.
* 5 na dat ik alles aangesloten had en pc opstarte hoorde ik tot mijn grote verbazing bijna niets , die voeding is echt muis stil.

deze voeding is zeker een aanrader en ook toekomst gericht deze zal lang mee kunnen.

Skizzy

Legacy Member
neomitochondria zei:
mooi dan:), die LC power zoals hierboven vermeld is wss het goedkoopste die je zal vinden van kwaliteitsvoedingen.

voor welke pc zou het zijn?

Volledig nieuw systeem met volgende hardware:
-MSI K8N NEO 4F(I) Wat is het verschil tussen de 2?
-AMD 3800+ X2
-Kingston 1GB Valueram *2
-XFX 7900GT
-NEC 4570 DVD-RW
-Western Digital 160GB
-BenQ FP71GX

500Watt zal wel volstaan denk ik?

Cheers

Stre@mus

Legacy Member
Een goeie 500W voeding (dus genen no-name stuff) zal dat systeem vlotjes trekken. Nu probs there.

Skizzy

Legacy Member
devil zei:
Ik veronder stel dat je die hiper zien staan hebt bij tones.
nu ik heb het laatst een gamepc moete bestellen daar en ineen steken.
en ik had die hiper 580 W voeding genomen.
toen alles aankwam hier was ik zelf ook benieuwt naar deze PSU.
ik da snel uit pakken en dat ding eens bekijken.

* 1 die Voeding zit zeer goed en veilig verpakt in een handige koffer
* 2 de voeding ziet er HEEL mooi uit blinkt netjes en heeft een goede look moet die kabels.
* 3 zeer handige kabels die zullen nooit los komen uit hun eigen ( trillingen , vervoer enz ) omdat ze worden vast gedraait.
* 4 veel kabels meegeleverd je zal niets te kort hebben.
* 5 na dat ik alles aangesloten had en pc opstarte hoorde ik tot mijn grote verbazing bijna niets , die voeding is echt muis stil.

deze voeding is zeker een aanrader en ook toekomst gericht deze zal lang mee kunnen.

En qua performance, ook degelijk? Want ge doet me wel twijfelen :).
De looks van die Hiper Racing > looks Antec voeding.

Davion zei:
De FI versie heeft FireWire meer.

Is dat alles? Dan neem ik denk ik de F versie, want Firewire heb ik nog nooit gebruik en ik zie het me ook nooit gebruiken :).

Cheers

devil

Legacy Member
die performance is zeer goed van die hiper .
hiper heeft altijd zeer goede performance gehad, deze zijn echt één van de betere is ook zeer stabiel.
en die kan als het echt nodig moest zijn een piek aan van 630 W.
en ge zult denken 580 W daar gaat de stroom rekening maar das ni waar ze.
ne die pc zal zeker die 580 W niet verbruiken die zal nog geen 450 W verbruiken.
maar tis zo als je die HIPER koop van 580 W dan zit je een ruime tijd goed .
mocht je binnen 2 jaar trug ne nieuwe kopen dan kunde normaal moet die PSU nog mee.
of ge moet natuurlijk QUAD SLi of zo gaan steken lol.

http://www.hipergroup.com/English/products/hpu-4k580.html

EDIT : ge kunt ook nog kiezen van kleur van die PSU , de zwarte heeft zwarte kabels,
de zilveren heeft rode kabels , den blauwe , ja heeft blauwe :)

en eu moest ni toch ni content zijn van die psu dan koop ik ze wel over ;)

Skizzy

Legacy Member
devil zei:
die performance is zeer goed van die hiper .
hiper heeft altijd zeer goede performance gehad, deze zijn echt één van de betere is ook zeer stabiel.
en die kan als het echt nodig moest zijn een piek aan van 630 W.
en ge zult denken 580 W daar gaat de stroom rekening maar das ni waar ze.
ne die pc zal zeker die 580 W niet verbruiken die zal nog geen 450 W verbruiken.
maar tis zo als je die HIPER koop van 580 W dan zit je een ruime tijd goed .
mocht je binnen 2 jaar trug ne nieuwe kopen dan kunde normaal moet die PSU nog mee.
of ge moet natuurlijk QUAD SLi of zo gaan steken lol

Oke, thx, dan ben ik al zo goed als zeker van die voeding :).

EDIT: Het verschil tussen de F en FI versie van het MSI moederbord, kan dat ook SATA en SATAII zijn? Want de harde schijf die ik wil kopen is SATAII? Geeft dat problemen of loopt die dan gewoon op snelheid van SATA?
Cheers

Davion

Legacy Member
- Kan, maar is geen probleem, SATA HDD's werken op SATA2 mobo's en vice versa.

boostah

Legacy Member
Davion zei:
De FI versie heeft FireWire meer.

in de winkel (tones) en nog ene dak ken dat bij een groothandel werkt verteld me dat de F zelfs gewoon geen firewire heeft

is da true or false?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan