Archief - Welk ram? advies graag.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

joerynauwelaers

Legacy Member
Haai,
ik ben van plan nieuw ram aan te schaffen en ik dacht aan ram-geheugen van G-skil (of heeft er iamand betere voorstellen?) ik had DDR2 G-skil ram zien staan en ik vroeg me af of dit ram goed is, of de timings goed zijn etc (en of die timings echt belangerijk zijn?), en ofdat je het verschil hard merkt tussen DDR en DDR2? En kan iemand me ook uitleggen hoe het komt dat de timings van DDR-ram lager liggen?
DDR2 ram is toch beter als DDR, en toch is het goedkoper dat snap ik ook niet helemaal.
(Neem nu dit ram tegenover dit ram.)

Mvg, obli

Davion

Legacy Member
GSkill is zeker goed, ge moet wel zien naar u huidige PC hé, als ge nu DDR hebt steken kunde geen DDR2 bijsteken hé. Timings zijn vrij belangrijk ja.

DDR is goedkoper omdat dat op deze moment gepushed word.

azerty

Legacy Member
veel ken ik er niet van, maar het verschil tussen ddr en ddr2 en gskill en ... ga je als gewone gebruiker zelden of nooit merken, als je van plan bent te oc'en wordt 't belangrijker
hoe sneller hoe beter, maar 't prijsverschil moet verantwoord zijn, dus doe je best wat voor je budget 't beste uitkomt, mischien investeer je na je 2gig ram beter in een snellere hd ?

Soda

Legacy Member
Volgens mij heel simpel.
Je gaat geen nieuw systeem kopen dus vergelijk enkel de latjes die je mobo aankan, als je moet kiezen tussen 2*1Gb of 2*512mb met snellere timings en je overclocked niet.. neem dan maar de 2*1Gb.
Als je daarna wil overstappen of ander geheugen kan je de giggers makkelijker 2de hands kwijt.

joerynauwelaers

Legacy Member
Davion zei:
DDR is goedkoper omdat dat op deze moment gepushed word.
Juist ni DDR2 is goedkoper dan DDR en da begrijp ik ni goe.. ok, DDR heeft lagere timings, maar DDR2 werkt op hogere snelheid dus das wel aan te nemen.
Ik heb nu, 1*512 en 2*256 in dual channel, maar kwil overschakelen naar DDR2, 2*1Gb ik dacht dus aan Dit ram.

Soda

Legacy Member
heb je nu DDR of DDR2 ? want gewoon even wisselen gaat ni he..

joerynauwelaers

Legacy Member
Soda zei:
heb je nu DDR of DDR2 ? want gewoon even wisselen gaat ni he..
Ik heb nu DDR ram dual channel, en ge kunt da toch wel verwisselen dacht ik? ni?

joerynauwelaers

Legacy Member
dus voor naar DDR2 om te schakelen moet ge een nieuw mobo kopen, huh das raar, ge kunt da onmogelijk veranderen ofzow?

jarre_123

Legacy Member
Dat is niet raar hoor, dat is gewoon zo. Niets aan te doen :)
ik zou je geheugen nu houden, en later eventueel een serieuse upgrade doen.

Lambda

Legacy Member
-Is er een groot verschil in snelheid/fps bij games tussen DDR2 533Mhz CL4 en DDR2 667Mhz CL5?
-Is 2GB RAM aan te raden voor hedendaagse of te verschijnen games?

Yank

Legacy Member
- nee
- in meeste gevallen wel, hangt natuurlijk ook wat af van rest van systeem.

SMa

Legacy Member
2gb is minimaal
zeker als je over een half jaar naar vista wilt, dan zal volgens mij 4gb de standaard worden

Gewoon om te surfen gebruik ik nu al 750Mb ram
Bij games minimaal 1.5Gb

SMa

Legacy Member
Ik weet wat ik zeg
http://img92.imageshack.us/img92/3060/untitled4ln.jpg
en je kan niet zeggen dat er ram-intensieve programma's openstaan!

Vanmorgen speelde ik nog Quake IV, er was 1600mb nodig.
Kun je je al voorstellen wat dit met toekomstige games zal geven?
Houd er rekening mee dat vanaf bvb 2050MB benodigde ram, er >2GB nodig is.

1GB zal bij Vista werken als 512MB bij XP
2GB als 1GB
4GB als 2GB
imo zal het geen 6 maand meer duren vooraleer de eerste 4gb kits de mainstream binnensijpelen.

Laat ons het zo zeggen:
2GB is minimaal als je een vlot systeem wil hebben.
1GB als je wat geduld hebt en zelden gamed

Davion

Legacy Member
Dat denk ik niet.
2Gb gaat volgens mij nu pas echt zijn nut kunnen tonen.

Yank

Legacy Member
En hoeveel MB komt er vrij als ge de standaard look gebruikt en al die effecten en overbodige (da's mss relatief, maar lees: ongeveer alles dat overbodig is om games te spelen) dingen uitzet?

edit: die screen is nogal wazig, 'k hoop dat het beeld niet zo is?

Davion

Legacy Member
@Yankee: Aero das toch iets da ge laat opstaan imo, anders kunde beter nog rap XP installeren.
Screen is wazig omdat ze in JPG staat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan