Archief - Welk ram? advies graag.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SMa

Legacy Member
Beeld is geregeld wat wazig, maar niet zo erg als op de screen
ik denk dat er problemen zijn met men 7900GT.
Meestal vlak na het opstarten en na 3D toepassingen.

Ik heb net alles op standaard look gezet, alle overbodige effecten uit.
PF Usage: 706MB
Is toch 70MB gezakt :) Maar nog steeds veel in vergelijking met XP

[NeO]-mtr

Legacy Member
Die Beta-versie van Vista gebruikt extreem veel RAM, dat is ook niet bedoeling bij de uiteindelijke versie. Vista heeft allerlei (vrijwel) overbodige services op de achtergrond lopen, met een beetje tweaken kreeg ik het RAM-verbruik bij mij naar 250-300MB.

1GB is ruim voldoende voor de hedendaagse PC, maar als je een nieuwe pc koopt/games speelt is 2GB toch wel aangeraden.

SMa

Legacy Member
Vista staat er nochtans om gekend dat er veel werkgeheugen nodig is.
De eindversie zal hier niets aan veranderen.

[NeO]-mtr

Legacy Member
Als ik bij de uiteindelijke versie ook alles kan uitzetten wat niet nodig is, zodat er slechts 300MB gebruikt wordt ben ik tevreden...

sylvershark

Legacy Member
Het is waar dat Windows Vista veel RAM gaat trekken, Maar 1 belangrijk punt is: De beta ziet er nu wel sjiek uit enzo maar voor ons gamers moet je niet echt naar vista kijken omdat Vista gemaakt is voor bedrijven en niet voor thuis,game... pc's. Moest je het toch absoluut willen gebruiken, zal je toch nog eventjes moeten wachten tot alle hardware,software,games.... aangepast zijn tot Vista.

Gewoon om eventjes te informeren ;)

Yank

Legacy Member
Vista is gemaakt voor bedrijven? 'k Ben niet echt goed geïnformeerd daarover, maar 't zou me wel heel raar lijken. Want de meeste pc's in bedrijven dienen toch maar voor internet/office/... en die hebben niet meteen al die (overbodige) effecten nodig, 't is juist de gewone gebruiker die ze daarmee aantrekken.
En ik vermoed dat bedrijven juist nog het minst geneigd zijn om van OS te wisselen, want een bug kan daar heel wat problemen veroorzaken en incompatiebele software grijze haren voor de IT-ers. En natuurlijk is het voor de werknemers ook weer een aanpassing: zij moeten er leren mee werken, waar ook wat tijd verloren gaat.

SMa

Legacy Member
Vista is voor iedereen, van de grootste noob tot de professioneelste kenner.
Dat merk je meteen als je ermee werkt.

Bedrijven wisselen zelden van OS, ik ken er genoeg die met Windows 2000 blijven werken omdat ze er tevreden van zijn.

sylvershark

Legacy Member
Windows Vista was origineel gemaakt voor bedrijven, door de grote security bugs in vorige windows versies.

Windows Vista is designed for businesses of all sizes and across all industries. Focused on helping you achieve cost and operational efficiencies in desktop image deployment, management, and security, Windows Vista will make a difference in any business setting.

Windows Vista also helps PC users to be more effective in their work by offering improved connectivity with advanced integration across technologies, networks, and systems, as well as providing them with quick access to better organized information.

Maar het zou goed kunnen zijn dat microsoft heeft besloten om hier ook een Home versie van uit te brengen ;) Wat mij nogal logisch lijkt.
Maar dit veranderd niet het feit dat we nog even kunnen wachten voordat games aan vista worden aangepast.

calimero

Legacy Member
Maak je pagefile wat groter en defragmenteer die eens heeft hier geholpen

Davion

Legacy Member
Das zever sylvershark, Vista is van in het begin zowel voor home/office als voor bedrijven...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan