Archief - Welke Grafische Kaart?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MisterBear

Legacy Member
Specs:
AMD Athlon 64 Processor 3400+
NVIDIA GeForce4 MX 440 with AGP8X
Clockspeed: 2.20 Ghz
1024MB RAM

Moederbord: Asus K8V-X AMD64 Sempron Socket 754

Welke grafische kaart zouden jullie mij voorstellen?
Niet teveel kosten liefst maar wel degelijkheid..
En zal ik dan samen met die nieuwe kaart en deze specs..
Black and White 2 kunnen spelen?

Kaart mag rond de 200euro zijn..

Mijn Moederbord:

http://www.computerparts.be/ask8v-d_l.jpg

ASUS K8V-X, Gigabit-Lan K8T800, SATA,Raid,1394,Wifi AMD Athlon 64 Processor VIA K8T800 Scalable HyperTransport Dual SATA RAID AI NET IEEE 1394

MisterBear

Legacy Member
Hoe weet je dat zo zeker? Is die kaart nog beter dan de GS?
Waar ligt eigenlijk het verschil allemaal..
Of anders 6800 Ultra ?

Davion

Legacy Member
Kaart is gelijk aan de GS, De GS is uitgebracht in de plaats van de GT omdat de GS makkelijk (goedkoper) te produceren is voor nVidia.

MisterBear

Legacy Member
En mag ik ook nog een goedkope site voor ze te bestellen? :-$

Jense777

Legacy Member
6800GT, sinds wanneer is die niet meer te krijgen? Ik heb ze over een dikke maand toch nog kunnen bemachtigen hoor...

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Zal wss wel einde voorraad geweest zijn.
Soieso ist beter een 6800GS te kopen, qua prestaties ist verschil nihil, qua prijs zal het wel redelijk wat schelen.

MisterBear

Legacy Member
Iemand heeft me een 7800GS aangeraden..
Rond de prijs van €393 is dat goed?
Of een 7800GT?
Ken er natuurlijk niet zoveel van..

T€RM!N4T0R

Legacy Member
7800GT is enkel voor PCI-E, dus je zou nog nieuw mobo moeten kopen eerst.
7800GS is het prijsverschil met een 6800GS niet waard in prestaties.

Kzou het bij een 6800GS houden zu.
7800GS is trouwens nog een stuk goedkoper te vinden dan dat hoor.:/

Dakantochnie

Legacy Member
Je hebt geen PCI-E moederbord dus dan kan je al geen 7800GT kopen (of je zou een nieuwe moederbord moeten kopen natuurlijk).

€393 voor een 7800GS is zeer veel, die zou je al voor een €320 moeten kunnen te pakken krijgen, alhoewel dat nog altijd teveel is aangezien een 7800GT beter presteert en minder duur is, maar ja dan moet je een nieuw moederbord kopen.

Dakantochnie

Legacy Member
@terminator: het verschil tussen een 6800GS en een 7800GS is toch wel wat hoor, hou er rekening mee dat de AGP versie trager is dan de PCI-E versie he.;)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ja, maar het is het prijsverschil niet waard. Zeker niet als je hem maar kan vinden aan €393. :s
Moest het prijsverschil €50 of net iets meer bedragen is het mss wel nog de moeite.

Dakantochnie

Legacy Member
Mja, kost €70 meer dan een 7800GT (terwijl hij hetzelfde presteert) en voor die prijs heb je een nieuw moederbordje waardoor je niet meer met dat verouderde AGP slot zit. ;)

MisterBear

Legacy Member
Mja ne 7800GS en ne 7800GS Extreme zullen toch bijna niet verschillen hé?

MisterBear

Legacy Member
Wat is eigenlijk het verschil tussen al die merken die dezelfde grafische kaart maken?
Kwaliteit?Optie's?Wat??
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan