Archief - Welke Grafische Kaart?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
dakantochnie zei:
en voor die prijs heb je een nieuw moederbordje waardoor je niet meer met dat verouderde AGP slot zit. ;)
Bwo...
IMO:
s754 + AGP = cava
s939 + AGP = twijfelgeval, kzou dan pas echt beginnen denken over te schakelen naar PCI-E.

AGP en PCI-E verschillen nu niet zo heel erg veel in snelheid zu.

MisterBear

Legacy Member
Mjah nu lezek ook wel dat er binnekort een 7900 GS uitkomt..

Jense777

Legacy Member
Wat is "binnenkort"... De GT versie op PCI-E is nog niet eens uit...

MisterBear

Legacy Member
Mja idd waar dan maar die 7800GS, iemand een goedkope shop?
Welk merk zou ik me nemen XFX? Wat doet dat er toe welk merk?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Buiten de meegeleverde software wat mij nooit iets zou kunnen schelen. Koeler kan ook verschillen en sommige merken verkopen hun kaart met een standaard lichte overclock..
Ik zou gewoon de goedkoopste nemen.

MisterBear

Legacy Member
XFX 7800GS 256mb Extreme Edition DDR TV-out/DVI AGP8x
Voila deze hebk mij besteld :) verwacht hem deze week of de volgende, laat jullie wel nog iets weten..

sarnath

Legacy Member
Davion zei:
Merk doet der niet toe
Is het niet zo dat een merk toch wel verschil kan maken? Asus gebruikt namelijk beter geheugen dan msi bijvoorbeeld, en de snelheid is hoger, betere koeling,enz... ?

Dakantochnie

Legacy Member
Linckxs zei:
Is het niet zo dat een merk toch wel verschil kan maken? Asus gebruikt namelijk beter geheugen dan msi bijvoorbeeld, en de snelheid is hoger, betere koeling,enz... ?
Er zijn een paar merken (Asus, XFX, en mss nog wel een paar) die iets 'beter' (standaard hoger geclockte kaartjes, betere koeling) doen dan de rest, maar dat is zo miniem meestal dat het door licht overclocken al gauw ongedaan gemaakt wordt. ;)

MisterBear

Legacy Member
Mja ik heb de XFX Nvidia Geforce 7800 GS Extreme Edition besteld..

MisterBear

Legacy Member
Argh nu twijfel ik toch weer hoor!
Want dat moederbord dat in mijn PC zit is nog maar enkele weken oud.
Heb een mailtje gestuurt naar die winkel en uitgelegd hoe het zit.
Hopelijk begrijpen ze het en willen ze het misschien mits met wat vergoeding enz.. Omruilen naar een moederbord met PC-I.
En welke grafische kaart zouden jullie mij dan aanraden voor PC-I?
Liefst ook rond de 350euro. Hoeft daarvoor niet van Nvidia te zijn.
Alleen enorm goed presteren wat voor die prijs wel mag ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan