Archief - X1800xt/x1900xt?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

'Willis'

Legacy Member
Gothrek zei:
'Willis' check XS een XT met 1.1ns klokt echt niet zoals een XTX met 1.1ns
tis iets raars
velen denken aan een ATI limitatie
hm ik denk eerder aan cheap ass componenten op die pcb van XT

SMa

Legacy Member
Davion, die voltages zullen wel al uitgemeten zijn hoor ;)

En "neem gewoon de goedkoopste"... als er bij de XT al verschil is bij de mem, dan zal er toch ook wel iets zijn bij de XTX?

Mich

Legacy Member
integra zei:
Welke zou ik het beste nemen, de X1800 of X1900?
Systeem dat ik nu heb:

AMD X2 4200+
MSI K8N Diamond
2 GB RAM
XFX 7800 GT
WD 160 GB S-ATA
Als het tussen die twee moet gaan, zou ik de x1900 nemen:
  • 60 miljoen transistoren meer
  • 48 pixel shader units ipv 16
  • 50% grotere hyperZ buffer
  • Fetch4 feature (4x texture sampling rate)
De x1900 is een serieuze opwaardering van de x1800, maar als je al over een 7900 beschikt, zie ik echt geen reden om een gelijkaardige ati kaart te kiezen, zelfs als deze een iets betere beeldkwaliteit geeft.

Gothrek

Legacy Member
Davion zei:
@Gothrek&Willis: Het kan bvb zijn dat het voltage minder is op de RAM bij de XT, of de timings wat strakker, waardoor deze niet zo hoog gaan.
zelfde voltage hoor :)
en ik dacht ook zelfde pcb, maar hier bennek ni zeker van

blind_ripper

Legacy Member
Gothrek zei:
zelfde voltage hoor :)
en ik dacht ook zelfde pcb, maar hier bennek ni zeker van
x1900xt heeft een power phase minder dan de x1900xtx of iets anders aan pcb ;)

PineMangoes

Legacy Member
Davion zei:
@integra: als nen 7800GT volgens u slecht beeld geeft, doet een X1900XTX dat ook hoor.

ATi's X1K kaarten zijn erom gekend dat ze een betere beeldkwaliteit leveren (dus ook zonder AA etc.) dan de huidige nVidia kaarten. Niet da'k zelf zou upgraden, een 7800 GT lijkt me atm nog meer dan genoeg om alles vlot te draaien.

boostah

Legacy Member
Willis zei:
Als ge geld hebt G7950 :) waarom nog XTX of GTx pakken als ge dubbel zoveel voor de prijs van 1 kunt krijgen :)

hahahaha lees zijn ts imho

en die 7950 presteerd amper beter in games dan een 7900gtx of x1900xtx (ok in sommige games dikke winst, maar da zijn er ni zoveel, in andere niks, kan ook komen door drivers die de kaart nog niet goed ondersteunen)

maar hij zegt beeldkwaliteit, deze zou bij ati iets beter wezen dan nvidia (zeggen de reviews, ik persoonlijk zie geen bal verschil), ma als het ni voor te gamen is ts, neem dan matrox nog altijd het schoonst dat er is kwa 2d (en da zie ik zelfs)

Davion

Legacy Member
Der is ook geen bal verschil omfg. Als ge verschil ziet is da puur omdat ge ATi of nVidia fanboy zijt.

integra

Legacy Member
Davion zei:
@integra: als nen 7800GT volgens u slecht beeld geeft, doet een X1900XTX dat ook hoor.
Nee, da's niet waar, want in bijna alle games zijn er problemen met AA. Ik heb de beeldkwaliteit van mensen met een X1800/X1900XT vergeleken met mijn beeldkwaliteit en het verschil is gigantisch.

Er is echt wel veel verschil, ik zal eens wat screens posten om te laten zien wat die AA bug inhoudt. (en dan ook vergelijkende screens gemaakt met X1900XT's)

SMa

Legacy Member
verschil is inderdaad wel goed te zien ;)
jouw screen heeft zo'n kartels

maar merk je dit wel als je gamed? of gewoon op screens?

Davion

Legacy Member
En welke drivers gebruikte? non WHQL'ed kunnen wel eens raar doen.

Davion

Legacy Member
Dat klopt, maar in zowat alle games waar dat mogelijk is, zijn de frames toch te laag om deftig te spelen.

Gothrek

Legacy Member
ik speel dat anders wel heel mooi in SS2 en Oblivion :)
geen last van lage fps

boostah

Legacy Member
Davion zei:
Der is ook geen bal verschil omfg. Als ge verschil ziet is da puur omdat ge ATi of nVidia fanboy zijt.

idd is een feit, als ge reviews ziet en ze vergroten iets uit dan ziede het ja, ma alsof ge da ingame of whatever gaat zien, hell no

ati of nvidia is hetzelfde, maar als ge echt 2d kwaliteit wilt is matrox toch nog het beste

boostah

Legacy Member
Davion zei:
Dat klopt, maar in zowat alle games waar dat mogelijk is, zijn de frames toch te laag om deftig te spelen.

tis te doen in singleplayer volgens de meeste, ik vindt persoonlijk van ni, maja
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan