Archief - Zakelijke GSM

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SoliD

Legacy Member
Hey,

ik ben op zoek naar een GSM voor zakelijke doeleinden, dus geen puber-gsm met tal van nutteloze franjes.
De basis is dus het belangrijkste:
Een subliem ontvangst
Perfect geluid
Bouwkwaliteit
Eenvoudige interface

De prijs speelt zo geen grote rol, het is immers op de zaak.

Dus mijn vraag is, bij welke merken kun je hiervoor het best terecht (als je echt een specifiek model weet, zeg het dan gerust)?
Zijn er goede gsm review sites?

Vriendelijk bedankt :)

eniac

Legacy Member
Ik heb zelf een Nokia 6021 en kan niet anders dan die aanraden. Goede batterijduur (voor mij toch), handig in gebruik, goede ontvangst en duidelijke gesprekken, zit stevig ineen (ik gebruik er zo een plastic dun hoesje voor), heeft een goede kalender en heeft ook bluetooth/IR/... voor synchronisatie met PC (ook goede software daarvoor).

Dayofdead

Legacy Member
SE (Sony Er.) batterijen hebben doorgaans een langere belduur dan de Nokia GSM's.

kijk af en toe eens uit naar het magazine Netwerk, daar hebben ze soms goede GSM reviews

SoliD

Legacy Member
Die 6021 heeft wel een lage prijs, ik sta daar nogal sceptisch tegenover.
En eigenlijk nog een vereiste is dat hij een openklapbaar scherm heeft. Want met een gewone GSM is het schermpje binnen de kortste keren kapot, of er moesten onkrasbare schermpjes bestaan :)

Drossie

Legacy Member
Ik heb de Sony Ericsson k750i.
Ben er erg tevreden van!

Batterijduur van ongeveer een week!

Dakantochnie

Legacy Member
Nokia 6310i.

Dit is volgens zowat de beste keuze omdat:
-Voor deze gsm worden zeer goede professionele car kits gemaakt (dus geen gerommel met kabels);
-Dit ding is enorm stevig;
-Heeft een zeer goede ontvangst
-Is zonder franjes, maar wel supersnel (het laden van je telefoonboek bv gaat aan een enorm tempo);
-Batterij gaat zeer lang mee;
-Men heeft niet zitten besparen op de speakertjes met als gevolg een zeer duidelijke klank;
-De menu-interface is zoals bij de goedkoopste modellen, maar wel zeer duidelijk en zoals hiervoor al gezegd enorm snel;
-Heeft een deftig uiterlijk.

't Is niet voor niets dé gsm waar alle zakenlui mee rondlopen he. ;)

SoliD

Legacy Member
De 6310i is idd een zeer zakelijke gsm, maar al wel een zeer oud model. De technologie gaat vooruit, dus is er geen moderner evenbeeld van de 6310i?

Lan

Legacy Member
Als je met een bluetooth carkit wil werken dan zijn de Nokia's zwaar in het nadeel t.o.v. de Sony-Ericsson. Alle SE werken zonder problemen met de meeste carkits terwijl er bijna geen enkele nokia vb. het telefoonboek kan transfereren.

SoliD

Legacy Member
Carkit is niet nodig, er is een ingebouwde telefoon voorzien.

Bram

Legacy Member
selectietje
www.kieskeurig.be is een echte aanrader om eens te kijken wat je interessant zou vinden.
Ik heb voor u even wat gsm's geselecteerd. Merken: Nokia, Benq Siemens, Siemens, Samsung en Sony Ericsson. Allen tri-band, tweede scherm(dus opklapbaar normaal), IR, Bluetooth...

slash

Legacy Member
Samsung D500 - D600

ik heb mijne toch al meer dan een jaar en nog geen kraske op mijn scherm (D500)

eniac

Legacy Member
SoliD zei:
De 6310i is idd een zeer zakelijke gsm, maar al wel een zeer oud model. De technologie gaat vooruit, dus is er geen moderner evenbeeld van de 6310i?

De 6021 is in principe de opvolger voor de 6310i.

Sceptisch tegenover een lage prijs? Tja. De prijs wordt tegenwoordig bepaald door het al dan niet aanwezig zijn van 456321523 kleuren, MP3-speler, 32MB onboard geheugen, fotocamera met 2MP, ...
En met zo'n dun plastic hoesje krast je scherm niet bepaald, maar bon :)

MeTeOrE

Legacy Member
motorola v3 raizr , heeft alles wat ge nodig hebt is dun , dichtklapbaar en is baterij gaat heel lang mee . we hebben er hier zo'n3 thuis :) die foon ownen alles :p

SoliD

Legacy Member
eniac zei:
De 6021 is in principe de opvolger voor de 6310i.

Sceptisch tegenover een lage prijs? Tja. De prijs wordt tegenwoordig bepaald door het al dan niet aanwezig zijn van 456321523 kleuren, MP3-speler, 32MB onboard geheugen, fotocamera met 2MP, ...
En met zo'n dun plastic hoesje krast je scherm niet bepaald, maar bon :)
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in :)

En die Razr V3, is die niet fragiel en onduidelijk?

ComputerVISTA

Legacy Member
SoliD zei:
Hey,

ik ben op zoek naar een GSM voor zakelijke doeleinden, dus geen puber-gsm met tal van nutteloze franjes.
De basis is dus het belangrijkste:
Een subliem ontvangst
Perfect geluid
Bouwkwaliteit
Eenvoudige interface

De prijs speelt zo geen grote rol, het is immers op de zaak.

Dus mijn vraag is, bij welke merken kun je hiervoor het best terecht (als je echt een specifiek model weet, zeg het dan gerust)?
Zijn er goede gsm review sites?

Vriendelijk bedankt :)

Heb zelf een nokia 9500 communicator en IMO is dit de beste gsm die ik ooit gehad heb voor eender welk doel. Robust (al moet je een beetje opletten met het openvouwbaar scherm) gemakkelijk en echt super handig voor lange berichten te schrijven door zijn azerty of qwerty toetsenbord.

Op internet gaan is ook vrij gemakkelijk als je een abbonement hebt Allez wat moet je weten, ik zal u weten zeggen of het gaat LOL

Enige minpunt dat ik vond is misschien de prijs maar 't is dan wel een duizendpoot he. Tussen de 700 en 800 vindt ge hem in de Belgische winkels maar op't inet 9/10 wel een pak goedkoper.

Ik raad u wel aan een zakje te kopen voor aan u centuur te hangen want voor in uw zak te steken is hij nogal groot.

http://images.google.be/images?q=nokia+9500&hl=nl&btnG=Afbeeldingen+zoeken <- deze dus

http://users.pandora.be/matenhen/brand dit was de brand in het kruidvat hier ene paar meter verder die ik trok met die gsm, ok het is niet geweldig kwa kwaliteit maar ge kunt er uzelf met behelpen imo.

fubje

Legacy Member
Zeker eens kijken naar de Motorola Razr V3 quadband gsm. Goede geluidskwaliteit, stevige bouwkwaliteit (titanium).

SoliD

Legacy Member
Die Communicator is te log imo :)

En die Motorola Razr V3 is die gebruiksvriendelijk? Want ik heb ooit een Motorola gehad en da was echt niet overzichtelijk en ik heb niet veel zin om tijd te verliezen aan een onoverzichtelijke gsm.

ComputerVISTA

Legacy Member
Komt ge naar gumball zondag? Zoja: vraag er me naar en 'k zal hem u effe in de hand geven kunde hem is uitproberen :p

SoliD

Legacy Member
Nee niet naar Gumball ;) tijd doorbrengen met m'n vriendin.

En iemand nog info omtrent die Razr V3(i)? (zie bovenstaande post)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan