Archief - Baardgroei bevorderen..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

^MystiQ

Legacy Member
Lunamaria zei:
Ik ben ook maar 17 en als ik mij een paar maanden niet scheer krijg ik die makkelijk over de 5 cm. Momenteel heb ik een baardje van ong 2cm (ik knip die regelmatig bij).

En idd leve de baarden!

Een paar maanden ? :oink:

Bij mij duurt het zolang zelfs nog nie denkek. Keb mij nu al niemeer geschoren van gisterenvoormiddag en sommige haartjes zijn al 2 a 3 mm lang :)

Arumat

Legacy Member
Math'ke zei:
Een paar maanden ? :oink:

Bij mij duurt het zolang zelfs nog nie denkek. Keb mij nu al niemeer geschoren van gisterenvoormiddag en sommige haartjes zijn al 2 a 3 mm lang :)
Mja kweet eigenlijk niet hoelang. Ik weet alleen dat ik mijn baard eens iets van een 2 maand heb laten groeien (zonder bij te knippen) en die was vrij lang (zeker meer dan 5 cm op het zicht, ik denk zelfs 8cm ofzo maar kheb het nooit gemeten:p). Ik kon er vlechten inleggen :p

Frykt Sclavak

Legacy Member
dreet'n zei:
Kan het zijn dat je in de winter meer baardgroei hebt als in de zomer?
In de zomer groeit haar sneller door de hogere temperatuur. (Zei men tijdens de les chemie int middelbaar)

Ontopic: Ik laat alles nu ong. 2 jaar staan, en gemakkelijk dat dat is! Alleen aan mijn nek om de 2 of 3 weken eens bijscheren met een elektrisch om het proper te houden.

ComputerVISTA

Legacy Member
Pffft, mannen met baarden en snorren, zo'n gasten vertrouw ik niet ze :sop:

Bubba

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
Elektrisch is NOOIT zo zacht en goed als meskes.

Als ge u elke dag moet scheren en ge moet dan ook nog is elke dag met het meske schere...

Da duurd lik een pak langer dan met het machientje. En nee, da is mss ni eve glad maar denkte nu echt da iemand da weet behalve gij zelf?

Le Roy Landis

Legacy Member
Ga vooral je eerste paar haartjes afscheren.. laat ze vooral niet groeien.
Een snotsnor (fluffy haar) staat gegarandeerd in de top 10 van grootste afknappers bij tienermeisjes.

Le Roy Landis

Legacy Member
BuBbA zei:
Als ge u elke dag moet scheren en ge moet dan ook nog is elke dag met het meske schere...

Da duurd lik een pak langer dan met het machientje. En nee, da is mss ni eve glad maar denkte nu echt da iemand da weet behalve gij zelf?

Je moet dat leren he..
Ikzelf vind een mesje veel beter aangezien je zo de bakkebaarden recht kan afscheren. Het scheren zelf duurt maar 1 minuut ofzo. Ik stap uit de douche... scheerschuim op vlug glijden en keer afspoelen met water. In't begin duurt het misschien lang, maar eens je het onder de knie hebt gaat het gelijk niets!

Enfin, tenminste als je een deftig scheermes hebt. Die wegwerpbrol van bic, daar krijg ik mijne baard nie mee weg zene :')

.calibre

Legacy Member
BuBbA zei:
Als ge u elke dag moet scheren en ge moet dan ook nog is elke dag met het meske schere...

Da duurd lik een pak langer dan met het machientje. En nee, da is mss ni eve glad maar denkte nu echt da iemand da weet behalve gij zelf?
Ik heb een zware baard en ik scheer mij pakken sneller met een mesje dan met een elektrisch scheerapparaat.
En de vriendin voelt dat wel hoor als ge ze 's morgens is ga wakker knuffelen

En regelmatig haar afscheren veranderd de haargroei wel degelijk, de haartjes worden stugger.

Bubba

Legacy Member
Le Roy Landis zei:
Je moet dat leren he..
Ikzelf vind een mesje veel beter aangezien je zo de bakkebaarden recht kan afscheren. Het scheren zelf duurt maar 1 minuut ofzo. Ik stap uit de douche... scheerschuim op vlug glijden en keer afspoelen met water. In't begin duurt het misschien lang, maar eens je het onder de knie hebt gaat het gelijk niets!

Enfin, tenminste als je een deftig scheermes hebt. Die wegwerpbrol van bic, daar krijg ik mijne baard nie mee weg zene :')

Zelfs al kan je het, met het machientje zal het altijd wel sneller zijn hé. Daar moet je niks van scheersuim gebruiken ofzo. Gewoon aanzetten, erover gaan en voila. 2 minute later zijde klaar om te gaan.

Dat het niet zo glad is als met een meske is natuurlek een feit maar voor dat beetje extra gladheid offer ik mn tijd ni op. :)

Le Roy Landis

Legacy Member
Je vergist je. Scheren met een mesje duurt écht niet zo lang hoor. Als je denkt dat wat scheerschuim op je facade smeren lang duurt, dan heb je het wel heel druk. Bij een scheerapparaat verlies je trouwens veel tijd omdat je verschillende keren over hetzelfde oppervlak moet gaan. Met een mesje is dat één beweging en al een ganse oppervlak is er geweest. In totaal doe je misschien 6 à 8 bewegingen. Ik herinner mij dat ik met een scheerapparaat toch steeds de kop moest uitkuisen...

dus qua tijd heb je echt niet het voordeel. ik heb het alletwee al gedaan.

Of je zou echt een zachte baardgroei moeten hebben... dan kan dat wel het voordeel hebben. Eens het wat heviger wordt is een mes the way to go.

ComputerVISTA

Legacy Member
LOL, ik scheer me al jaren met een machien, nog nooit last van ondervonden, eerst dien troep op uw gezicht gooien en dan een mes der in, nee bedankt.

Kop uitkuisen? Even 2 seconden onder de kraan houden en klaar en ik ben ook geschoren in een paar bewegingen, zolang de koppen maar scherp genoeg zijn hoef je der geen 25 keer over te gaan.

Sir.Killalot

Legacy Member
Bah, baardgroei... Ik scheer mij volledig glad en na paar uur voel ik alweer stoppels :(

Phil

Legacy Member
DesertWolf zei:
Serieus, 'opnieuw beginnen groeien"... Uw haar groeit constant zonder ophouden, of ge het nu korter maakt of niet, het blijft groeien. Het is niet zo dat eens een haar er is het nietmeer groeit. En haar dat zich buiten het lichaam bevindt, m.a.w., hetgeen ons haar en onze baard enzovoort vormt, is dood. De levende haarcellen bevinden zich in het lichaam, de rest is gewoon aanhangsel waar wij gel in doen of weet ik veel om er cool uit te zien :)

En dat is dan ook de reden waarom scheren totaal niks, maar dan ook niks te maken heeft met een hardere baard of stoppels of zwaardere baard.

Haar = dode cellen

Scheren (het afsnijden van die dode cellen) kan gewoon geen effect hebben op uw baardgroei (of okselhaar, schaamhaar, weet ik veel waar haar)

Het enige dat ge hebt is, als ge uzelfe scheert, ge het haar een beetje schuin afsnijd, waardoor ge het gevoel kunt hebben dat het wat harder en dikker is (bvb bij okselhaar ofzo), maar dit is maar een gedacht, zodra het haar wat langer is verdwijnt dat gevoel (millimeters, geen centimeters)


(en die ene comment die vroeg waarom een baard op uw 15 zachter is dan op 20.... Dat noemen ze volwassen worden, uw penis groeit ook he...)

Tha_nOn

Legacy Member
.calibre zei:
En regelmatig haar afscheren veranderd de haargroei wel degelijk, de haartjes worden stugger.


gelijk als iedereen zegt, das omdat ge uw haren alleen maar meemaakt als stoppelke eens ge ze afgeschoren hebt
moest ge da weer laten groeien dan zou je direct merken dat ze weer zo zacht worden glijk ze in het begin waren
das omdat uw haarkes weer op fijne puntjes eindigen en als ge ze elke dag scheert eindigen ze elke dag op schuine punten en blablabla lijkt dikker jada jada jada

metaphore

Legacy Member
DesertWolf zei:
Serieus, 'opnieuw beginnen groeien"... Uw haar groeit constant zonder ophouden, of ge het nu korter maakt of niet, het blijft groeien. Het is niet zo dat eens een haar er is het nietmeer groeit. En haar dat zich buiten het lichaam bevindt, m.a.w., hetgeen ons haar en onze baard enzovoort vormt, is dood. De levende haarcellen bevinden zich in het lichaam, de rest is gewoon aanhangsel waar wij gel in doen of weet ik veel om er cool uit te zien :)

als da waar was zou men okselhaar tot aan men schaamhaar komen, en men schaamhaar tot aan men tenen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan