Archief - Baardgroei bevorderen..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pieta

Legacy Member
mmm, ik benredelijk vroeg begonen met scherne, voornamelijk het gedeelte boven mn lip, bakkebaarden ne zo heel ehct, kin gedeelte and stuff wel
nu over mesje en scheermachine, onderste van de nek en bakkebaarde liefst met mesje, de rest met scheermachne, mn snor mey mesje lutk ehct van geen kanten, als ik het toch oe, moet ik da een paar keer doen om een goed resultaat krijg..scheerachine heel rap rond kin en onder en boven lip geschoren, en ik krijg daar wel een gladder resultaat mee als met mes...schaarmachiene trekt eerst een klein beetje aan de haren en snijdt ze dna pas af, op het bgein wel ff wennen, nu ben ik da gewoon en gaat het goed...ma kheb zo wat een baardje laten staan van de ene naar andere kant zo^^
ff bijscherne is rap gedaan

Phil

Legacy Member
PapaGanz zei:
Amai, valt dat allemaal uit bij u ofwa :)


stofzuigt eens niet voor een week op een kamer waar ge altijd zit,

en veeg dan alle haar eens bij elkaar...

ge zult zien hoeveel haar er uitvalt...

Dirty_Col

Legacy Member
Phil zei:
stofzuigt eens niet voor een week op een kamer waar ge altijd zit,

en veeg dan alle haar eens bij elkaar...

ge zult zien hoeveel haar er uitvalt...

Tenzij ge 50 en kalend zijt, zal het wel niet zo erg zijn :p

sink

Legacy Member
niets is hatelijker dan u elke dag te moeten scheren.. ik doe da gewoon met scheermachien elke dag, en als't echt deftig moet zijn de vrijdag/zaterdag voor uit te gaan, dan met scheermeske..
na 3 dagen heb ik al pakweg bijna een halve cm baard staan, en als ge dan uw haar nie in de gel doet dan geeft da gene frisse indruk :p maar twas toch maar voor op't school rond te lopen :)

ze zouden beter eens iets vinden dat baardgroei serieus afremt (of bestaat dat al?)

Frykt Sclavak

Legacy Member
Net of het is zo lastig.. Wees er trots op en laat het eventueel groeien.

sneax

Legacy Member
metaphore zei:
als da waar was zou men okselhaar tot aan men schaamhaar komen, en men schaamhaar tot aan men tenen...

volgens mij ligt dat aan slijtage, en uitval wegens wrijving

haar dan geen wrijving ondervindt (hoofd, baard) blijft groeien terwijl haar dat wél sterk wrijving ondervind (beenhaar, oksels, schaam, borst whatever, der hangen altijd kleren over) dat slijt gewoon af aan de uiteinden, het wordt zo lang tot op het punt dat de slijtage evenveel is als de snelheid dat uw lichaam haar 'maakt'

mijn hond staat ook vol haar maar op de plekken waar er veel wrijving is (vanbinnen zijn billen en zijn oksels) staat er vééééél minder, omdat da uitvalt en afslijt vanvoor het eruit kan komen wegens de wrijving van te bewegen

zelfde met zijn nagels, onze nagels kunnen we laten groeien en worden mega lang terwijl een hond zijn nagels over de vloer schuurt alsem wandelt en dus niet genkipt moet worden tenzij ge nen appartementhond hebt en een appartement vol tapijt

ik kan volledig verkeerd zijn natuurlijk, ik denk da maar

Tha_nOn

Legacy Member
ElBramo zei:
Mijn nonkel was 20 en kalend :| Genetisch bepaald zeker? :unsure: Help!

of ge al dan niet vroeg kaal wordt zou doorgegeven worden via de moeder
dus als het de broer is van uw mama, moogt ge beginnen paniekeren:p

metaphore

Legacy Member
sneax zei:
volgens mij ligt dat aan slijtage, en uitval wegens wrijving

haar dan geen wrijving ondervindt (hoofd, baard) blijft groeien terwijl haar dat wél sterk wrijving ondervind (beenhaar, oksels, schaam, borst whatever, der hangen altijd kleren over) dat slijt gewoon af aan de uiteinden, het wordt zo lang tot op het punt dat de slijtage evenveel is als de snelheid dat uw lichaam haar 'maakt'

mijn hond staat ook vol haar maar op de plekken waar er veel wrijving is (vanbinnen zijn billen en zijn oksels) staat er vééééél minder, omdat da uitvalt en afslijt vanvoor het eruit kan komen wegens de wrijving van te bewegen

zelfde met zijn nagels, onze nagels kunnen we laten groeien en worden mega lang terwijl een hond zijn nagels over de vloer schuurt alsem wandelt en dus niet genkipt moet worden tenzij ge nen appartementhond hebt en een appartement vol tapijt

ik kan volledig verkeerd zijn natuurlijk, ik denk da maar

mja in feite heeft da gewoon te maken met het type haarzakje
Als ge haar verliest wilt da niet meteen zeggen dat ge haar kwijt bent.

Haar dat op dezelfde lengte blijft zoals okselhaar, schaamrhaar, wenkbrauwen (die dus niet onder wrijving staan om ff die hypothese buiten spel te zetten ;) )
Die blijven hetzelfde omdat die een bepaalde haarcyclus hebben.
Bij wenkbrauwen duurt die bv ongeveer 6 maanden. (dus na 6 maanden valt een volgroeid haartje uit en komt er een nieuw in de plaats, dat dan weer 6 maanden groeit tot er weer een nieuw komt, etc etc)
Op u scalp duurt zo'n cyclus (afhankelijk van persoon) 3 tot 10 jaar.
Dus dan kan u haar eigelijk wel praktisch onbeperkt lang worden.

om ff zo'n cyclus duidelijk te maken heb ik hier een prentje geupload.


Tis dus ook duidelijk dat scheren deze cyclus niet versnelt, U baard kan wel dikker lijken omdat ge de dunnere puntjes afscheert en dus over het algemeen een dikker haar hebt staan. (Tot er weer een nieuw haar uitkomt natuurlijk)

Sivve

Legacy Member
Thales zei:
heeft overmatig gebruik van gel daar ook nix mee t emaken

Bullshit volgens mij, ze zeiden vroeger ook dat petjes slecht waren voor u haar maar dat is dan bewezen dat het niet zo was, hetzelfde met dit, "denk ik"

blauwe

Legacy Member
acid_bug zei:
Bullshit volgens mij, ze zeiden vroeger ook dat petjes slecht waren voor u haar maar dat is dan bewezen dat het niet zo was, hetzelfde met dit, "denk ik"

u "denk ik" bevestigd het feit dat het een wetenschappelijke waarde van "0" heeft.... maar das nix, want zo zijn er nog veel snuggers die denken dat hun meningen de feiten bevestigen

Wetenschappers denken er anders over, enfin, het zijn de resultaten van de experimenten . Volgens sommige studies kan gel leiden tot haarverlies, en volgens sommigen dan weer niet...

Le Roy Landis

Legacy Member
20 en kalend?
Ik ben 19 en heb al een serieuze kale plek..
scheer m'n haar dan ook gewoon af...
het ziet er dan ook veel beter uit zonder dan het ooit met heeft uitgezien..
heb daar geen spel van gemaakt eigenlijk :p

casualties

Legacy Member
Exorikos zei:
n/o, maar meer mesjes is echt niet de oplossing voor beter scheren. Ik scheer me perfect met mijn Bic met 2 mesjes. :)

Tuurlijk niet, maar ik heb echt heel veel verschillende mesjes enzo getest en voor mij is deze persoonlijk het beste..

SeppaR zei:
Ik gebruik ook die wilkinson quattro.
Maar heeft iemand als eens bekeken wat die dingen kosten? Voor 8 meskes betaalt ge al snel +/- 20 euro. Is dat zo duur in productie of wat is da toch?

idd, die scheerkopjes zijn redelijk duur. Ik koop die altijd in een grote verpakking (vb macro) want als ge die steeds per 3 moet kopen, is het een dure zaak.. :S

ElBramo

Legacy Member
Tha_nOn zei:
of ge al dan niet vroeg kaal wordt zou doorgegeven worden via de moeder
dus als het de broer is van uw mama, moogt ge beginnen paniekeren:p
Oef :) You made my day :p Mijn grootvader (langs moeders kant) is 86 ofzo en heeft nog redelijk wat haar op zijn kopke staan. En hij heeft zelfs nog minstens de helft van zijn gebit intact. Zou dat ook erfelijk zijn? :)

w00tw00t

Legacy Member
Thales zei:
heeft overmatig gebruik van gel daar ook nix mee t emaken

buh ik had last van haaruitval toenk nog gel gebruikte
nu is da minder en gebruik ik wax
een aanrader is om u haar ong 2 weken lang met een mengsel van eigeel en honing afspoelen na het wassen. Ze worden steviger en vermindert haaruitval drastisch
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan