Beste beschrijving van 'kunstcritici' en hun oordeel werd ooit gegeven door een jonge belgische kunstenaar op de vrt.
Gewoon gebruik maken van pokerdobbelstenen en ne chapeau. Ene keer da ge schudt, komt er niks uit de hoed en wanneer ge een jaar later nog eens schudt over hetzelfde werk kan er ne poker uitkomen. De mening over wat kunst is, is afhankelijk van de tijd (en reputatie van de kunstenaar) en wat eerst als brol of 'echte kunst' wordt gezien, kan na luttele maanden opeens als het tegenovergestelde ervaren worden.
Tegenwoordig is kunst een kringredenering: iets is veel waard omdat het kunst is en iets wordt kunst omdat het veel waard is

Tis uiteindelijk niks voor niks da veel van die beroemde kunstenaars met dure werken gestorven zijn zonder nagel om aan hun gat te krabben.