Archief - brokstuk in aantocht? oO

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Legatus

Legacy Member
sash1m1 zei:
als we genoeg tijd hebben der een soort straalmotors opzetten zodat hij steets sneller gaat :D
grapje
als je op den achterkant nu nen lazer zet en ge zet die aan is er dan een soort terugslag ?

een laserstraal op het object gericht , de wrijving ervan zorgt dat hij uit koers gaat.

wls

Legacy Member
GaMe® zei:
Mijn leraar Aardrijkskunde beweert ook dat wij allemaal in 2036 dood zullen zijn.
Hij blijft het zeggen; onthoud het mannekes, in 2036 denkt ge nog maar eens terug aan wat ik zei.. :)
<flauwe humor> Hoe gaat da nu gaan als ge dood zijt! </flauwe humor>

Anyway, nu we toch over armageddon-achtige dinges bezig zijn, er zijn nog een aantal andere toffe manieren te vinden op http://www.armageddononline.org/

Dirty_Col

Legacy Member
Begin maar al een put te graven! Misschien zitte in 2036 al diep genoeg om er niks van te merken!

moehaa!

Legacy Member
Ik had ooit ook eens gelezen ind e krant over een brokstuk dat op de aarde kon inslaan rond 2018 en dat met een kans van 1/250 ofzo, was 1 vd eerste die een positief scoorde op de kans om de aarde te raken(volgens een bepaalde schaal)

Zeta Reticula

Legacy Member
moehaa! zei:
Ik had ooit ook eens gelezen ind e krant over een brokstuk dat op de aarde kon inslaan rond 2018 en dat met een kans van 1/250 ofzo, was 1 vd eerste die een positief scoorde op de kans om de aarde te raken(volgens een bepaalde schaal)
"De schaal die positieve waardes toekent aan kansen groter of gelijk aan 1/250"-schaal?

Thales

Legacy Member
dat is allemaal waar.
was een paar jaar geleden ook es opt nieuws dachtek.
en het was niet meteen het grote brok die de aarde zou inslaan. MAar ook emer de omringende ( dus in de staart) en dat waren toch ook wel heuse brokken om genoeg schade aan te richten.
Maar ik dacht dat het toch vroeger was dan 2036, ik dacht aan 2012 of 2018.
de mayas voorspelden toch altijd het einde van de wereld in 2012.
dus wie weet. Mss hadden die door hun beschaving contact met aliens ( die tekeningen + al die speculaties ) enzovoort en hebben die hun dat verteld :p

Nibblerken

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
"De schaal die positieve waardes toekent aan kansen groter of gelijk aan 1/250"-schaal?

Hij bedoelt wss de schaal van torino , hoe hoger een komeet hierop scoort hoe groter de kans is dat deze in aanraking met de aarde komt.

Sileced`

Legacy Member
Ze zitten al jaren over dat brokje bezig :lol: We zijn ondertussen wel al genoeg geavanceerd om zoiets tegen te gaan zeker? Zolang het maar niet afloopt zoals de rakkettesten van Pakistan :eek:

Thales

Legacy Member
genoeg geavanceerd.. kweeni
ochja
moeder natuur neemt gewoon keiharde wraak.
zo gebeurt er nog eens wat

Exorikos

Legacy Member
Holy Paladin zei:
denk het niet, de schokgolf kan zich niet voortplanten he, zelfde reden dat er geen geluid is in de ruimte

Die films met luide explosies in de ruimte zijn altijd lachen xD

Ht probleem met kernwapens is ze veilig in de ruimte krijgen. Stel je voor dat zo'n bom ontploft in de atmosfeer, dan zijn we niet veel beter af... :)

Brazuca

Legacy Member
Tot nu toe is slechts aan één object een gevaarniveau van meer dan 3 toegekend, namelijk niveau 4 in december 2004 aan de planetoïde 2004 MN4, die in 2029 langs de aarde scheert. De waarschuwing is inmiddels ingetrokken.

Michaël_D

Legacy Member
Welja ze zullen het alleszins toch in de gaten moeten houden en iets doen voor dat het te laat is als het op de aarde afkomt of toch in de buurt komt.

EverlastingHate

Legacy Member
Time^- zei:
Als ze daar kernwapens op gebruiken, die schokgold die daarop volgt, merk je daar in de ruimte eigenlijk iets van?


het probleem met kernwapens is: vele kleine brokstukken ipv ene grote, wat dus nog erger zou kunnen zijn.

Gewoon iets tegenaan laten knallen, dat opzich niet ontploft, maar wel de koers kan wijzigen zou het beste zijn. Een kogel zou dus beter zijn dan een bom :p

Dr. Doezel

Legacy Member
EverlastingHate zei:
het probleem met kernwapens is: vele kleine brokstukken ipv ene grote, wat dus nog erger zou kunnen zijn.

Gewoon iets tegenaan laten knallen, dat opzich niet ontploft, maar wel de koers kan wijzigen zou het beste zijn. Een kogel zou dus beter zijn dan een bom :p

kleine brokstukken verfikken in de atmosfeer?


Ze waren bezig met een grote trampoline te bouwen :D

Dirty_Col

Legacy Member
Dr. Doezel zei:
kleine brokstukken verfikken in de atmosfeer?


Ze waren bezig met een grote trampoline te bouwen :D

Ze moeten wel klein genoeg zijn eh, meteorieten moeten echt niet groot zijn om massieve schade aan te richten

Chickenlal

Legacy Member
de oplossing is simpel hé... We moeten gewoon _nog_ een keer allemaal tegelijk in de luchtspringen net voor die toeslaat dan dan kunnen we hem dodgen

:unsure:

virtualdude

Legacy Member
moehaa! zei:
Ik had ooit ook eens gelezen ind e krant over een brokstuk dat op de aarde kon inslaan rond 2018 en dat met een kans van 1/250 ofzo, was 1 vd eerste die een positief scoorde op de kans om de aarde te raken(volgens een bepaalde schaal)
na een paar maand slikken ze hun woorden terug omdat ze eens extra gegevens gaan opzoeken ( in plaats van eerste info in te zamelen eerste alarmbel luiden. )

wlibaers

Legacy Member
Exorikos zei:
Die films met luide explosies in de ruimte zijn altijd lachen xD

Ht probleem met kernwapens is ze veilig in de ruimte krijgen. Stel je voor dat zo'n bom ontploft in de atmosfeer, dan zijn we niet veel beter af... :)

Waarom zou ze ontploffen? Tenzij kernwapens op de juiste manier geactiveerd worden komt er geen kernexplosie. In het ergste geval breekt de bom open en verbrandt de kern, wat voor een radioactieve vervuiling zorgt (maar de hoeveelheden zouden vrij klein zijn tegenover de reeds bestaande vervuiling).

Er zou ook nauwelijks een schokgolf zijn, alleen in de zone waar verdampte delen van de bom zijn kan dat. Een groot deel van de energie zou als vrij laag-energetische X-stralen vrijkomen, die het oppervlak van voorwerpen in de buurt zouden verhitten en gedeeltelijk verdampen, wat voor stuwkracht zou zorgen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan