Exorikos
Legacy Member
wlibaers zei:Waarom zou ze ontploffen? Tenzij kernwapens op de juiste manier geactiveerd worden komt er geen kernexplosie. In het ergste geval breekt de bom open en verbrandt de kern, wat voor een radioactieve vervuiling zorgt (maar de hoeveelheden zouden vrij klein zijn tegenover de reeds bestaande vervuiling).
Er zou ook nauwelijks een schokgolf zijn, alleen in de zone waar verdampte delen van de bom zijn kan dat. Een groot deel van de energie zou als vrij laag-energetische X-stralen vrijkomen, die het oppervlak van voorwerpen in de buurt zouden verhitten en gedeeltelijk verdampen, wat voor stuwkracht zou zorgen.
Een boosterraket die ontploft, kan ervoor zorgen dat de bom geactiveerd wordt (gewoon de twee bestanddelen bij elkaar komen) waardoor de bom ontploft.


