Archief - brokstuk in aantocht? oO

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Exorikos

Legacy Member
wlibaers zei:
Waarom zou ze ontploffen? Tenzij kernwapens op de juiste manier geactiveerd worden komt er geen kernexplosie. In het ergste geval breekt de bom open en verbrandt de kern, wat voor een radioactieve vervuiling zorgt (maar de hoeveelheden zouden vrij klein zijn tegenover de reeds bestaande vervuiling).

Er zou ook nauwelijks een schokgolf zijn, alleen in de zone waar verdampte delen van de bom zijn kan dat. Een groot deel van de energie zou als vrij laag-energetische X-stralen vrijkomen, die het oppervlak van voorwerpen in de buurt zouden verhitten en gedeeltelijk verdampen, wat voor stuwkracht zou zorgen.

Een boosterraket die ontploft, kan ervoor zorgen dat de bom geactiveerd wordt (gewoon de twee bestanddelen bij elkaar komen) waardoor de bom ontploft.

Avondland

Legacy Member
Laat dat brokstuk eens vallen, de wereld met 50% minder mensen zou al heel wat aangenamer zijn. Wel heb ik het liefst dat die steen niet op Europa valt ... maar daar heb je niet over te kiezen.

lttuvix

Legacy Member
Avondland zei:
Laat dat brokstuk eens vallen, de wereld met 50% minder mensen zou al heel wat aangenamer zijn. Wel heb ik het liefst dat die steen niet op Europa valt ... maar daar heb je niet over te kiezen.

amai ken jij 50% van de wereld dan? sociale kerel :)

annyway persoonlijk maak ik me minder zorgen van da komeet dan bv het geweld da her en der aan de gang is

Avondland

Legacy Member
lttuvix zei:
amai ken jij 50% van de wereld dan? sociale kerel :)

annyway persoonlijk maak ik me minder zorgen van da komeet dan bv het geweld da her en der aan de gang is

Heeft niets te maken met al dan niet kennen, maar wat meer ruimte op deze planeet zou niet misstaan. Zo'n ramp betekent eigenlijk een nieuwe kans voor de mens, hopelijk dan nog in al zijn diversiteit. De komeet zal zowiezo vallen want we beschikken niet over de middelen om zoiets tegen te houden.

lttuvix

Legacy Member
Avondland zei:
Heeft niets te maken met al dan niet kennen, maar wat meer ruimte op deze planeet zou niet misstaan. Zo'n ramp betekent eigenlijk een nieuwe kans voor de mens, hopelijk dan nog in al zijn diversiteit. De komeet zal zowiezo vallen want we beschikken niet over de middelen om zoiets tegen te houden.

hehe en wie ben jij/waar haal jij het recht om zo over mensenlevens te oordelen :)

annyway een nieuwe kans nee, gewoon een heropbouw en de geschiedenis blijft zich zowiezo herhalen dus kdenk nie da er veel gaat veranderen.

En kben er wel vrij zeker van dat als de kans bestaat dat het er gaat vallen dat er een oplossing gaat gevonden worden.

^MystiQ

Legacy Member
lttuvix zei:
hehe en wie ben jij/waar haal jij het recht om zo over mensenlevens te oordelen :)

annyway een nieuwe kans nee, gewoon een heropbouw en de geschiedenis blijft zich zowiezo herhalen dus kdenk nie da er veel gaat veranderen.

En kben er wel vrij zeker van dat als de kans bestaat dat het er gaat vallen dat er een oplossing gaat gevonden worden.

Kgeef hem althans wel gelijk .. Het zou allezins een vree groot probleem oplossen. En tis 50/50 é, ofwel zijde dood, ofwel leefde. En zijde bij de gelukkigen die nog leven awel, proficiat voor u, maar is da nie zo dan zijde dood en niemand zal het geweten hebben want al de mensen in uw omgeving zullen dan hoogst wss ook dood zijn .. :)

Avondland

Legacy Member
lttuvix zei:
hehe en wie ben jij/waar haal jij het recht om zo over mensenlevens te oordelen :)

annyway een nieuwe kans nee, gewoon een heropbouw en de geschiedenis blijft zich zowiezo herhalen dus kdenk nie da er veel gaat veranderen.

En kben er wel vrij zeker van dat als de kans bestaat dat het er gaat vallen dat er een oplossing gaat gevonden worden.

Ik oordeel helemaal niet noch beslis ik wie er dood gaat. Dat is aan de komeet om te 'beslissen'.

Oplossing? Kernwapens is geen optie omdat ze er niet voor ontworpen werden en de draagwijdte niet ver genoeg is. Onze ruimtetechnologie staat helemaal niet ver genoeg om ook nog maar dichtbij te geraken, laat staan een kernwapen te deponeren op zo'n komeet of meteoor. Het bouwen van schuilkelders lijkt me een goede oplossing maar zijn er wel genoeg middelen en bedrijven om dat te kunnen voltooien?

^MystiQ

Legacy Member
Avondland zei:
Oplossing? Kernwapens is geen optie omdat ze er niet voor ontworpen werden en de draagwijdte niet ver genoeg is. Onze ruimtetechnologie staat helemaal niet ver genoeg om ook nog maar dichtbij te geraken, laat staan een kernwapen te deponeren op zo'n komeet of meteoor. Het bouwen van schuilkelders lijkt me een goede oplossing maar zijn er wel genoeg middelen en bedrijven om dat te kunnen voltooien?

Laat mij toe van te zeggen dat er 30 jaar 'speling' is voor aleer die komeet/asteroïde/meteoriet inslaat en dat er wel iets zal op gevonden worden en indien ze toch inslaat en wij het slachtoffer zijn hoop ik op een mooie dood samen met iemand anders :)

LSDsmurf

Legacy Member
Avondland zei:
Onze ruimtetechnologie staat helemaal niet ver genoeg om ook nog maar dichtbij te geraken, laat staan een kernwapen te deponeren op zo'n komeet of meteoor.

Het zal niet eenvoudig zijn maar toch wel mogelijk denk ik aangezien NASA ongeveer 1.5 jaar geleden een sonde heeft laten crashen op een komeet.

Legatus

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Het zal niet eenvoudig zijn maar toch wel mogelijk denk ik aangezien NASA ongeveer 1.5 jaar geleden een sonde heeft laten crashen op een komeet.

dacht eerder aan een astroid , met een (ongeveer) vaste baan en snelheid.

Cazzz

Legacy Member
Ik had vroeger toch ook eens gehoord dat wetenschappers eerst hadden vastgesteld dat een komeet in 2016 de aarde zou raken. Ze hebben het pas publiekelijk gezegd toen ze wisten dat ze ruim de aarde zou missen maar toch nog dicht genoeg om mee in een baan rond de aarde te geraken.

Ik denk toch dat we zoiets nooit te weten zullen komen, moest er 1 inslagen voor onze tijd. Maken ze niet publiekelijk bekend denk ik..

Conqie

Legacy Member
Het is allemaal "tof" om over te praten zolang je holywoord erbij haalt, indien het echt zo zou zijn, daarentegen ;)

joriske18

Legacy Member
ik denk niet dat het mogelijk zal zijn om dit geheim te houden, er zijn wel meer mensen die in de ruimte kijken. de nasa zal het wrs wel als eerste weten maar een tijdje zullen andere mensen het ontdekken die dit nieuws wel zullen verspreiden.

zelfs de kans dat er een lek in de nasa is, is groot. wetenschappers die hun familie beginnen waarschuwen, advies geven om te vluchten..

wlibaers

Legacy Member
Exorikos zei:
Een boosterraket die ontploft, kan ervoor zorgen dat de bom geactiveerd wordt (gewoon de twee bestanddelen bij elkaar komen) waardoor de bom ontploft.

Bij het oudste type kon zo'n activatie wel. De modernere implosiebommen zijn inherent tamelijk goed beveiligd tegen een dergelijk ongeluk.

ElBramo

Legacy Member
Mja, tot nu toe hebben we extreem veel geluk gehad met inslaande brokstukken... Onze planeet had al verwoest kunnen zijn. De andere planeten van ons zonnestelsel hebben het al veel zwaarder te verduren gehad. Er slaan redelijk veel kometen in de gasplaneten.

Avondland

Legacy Member
ElBramo zei:
Mja, tot nu toe hebben we extreem veel geluk gehad met inslaande brokstukken... Onze planeet had al verwoest kunnen zijn. De andere planeten van ons zonnestelsel hebben het al veel zwaarder te verduren gehad. Er slaan redelijk veel kometen in de gasplaneten.

Tja, zoals onlangs op Jupiter maar dat waren meerdere brokstukken tegelijkertijd. Indien het op de aarde had afgestevend hadden we zeker de wereld vaarwel kunnen zeggen. Schuilplaatsen zullen dan niet zoveel gebaat hebben ... :p

astragtuner

Legacy Member
En als ge da nie gelooft, maken ze u wel wat anders wijs.

Maw zorgen voor later...zullen wel zien als het zover is

BongZrGooD

Legacy Member
Avondland zei:
Laat dat brokstuk eens vallen, de wereld met 50% minder mensen zou al heel wat aangenamer zijn. Wel heb ik het liefst dat die steen niet op Europa valt ... maar daar heb je niet over te kiezen.

Iemand noemde het ooit lebensraum...dat aangenamer zijn van de wereld...fan?

Voor mijn part mag dat stuk ook vallen, maar ik ga voor de 100%, we all suck... Zoals eerder in deze post reeds bleek...

Groetjes,
BongZ

killgore

Legacy Member
ElBramo zei:
Mja, tot nu toe hebben we extreem veel geluk gehad met inslaande brokstukken... Onze planeet had al verwoest kunnen zijn. De andere planeten van ons zonnestelsel hebben het al veel zwaarder te verduren gehad. Er slaan redelijk veel kometen in de gasplaneten.

Om maar even het effect van de atmosfeer te vergeten :ironic:.

Genious

Legacy Member
Exorikos zei:
Een boosterraket die ontploft, kan ervoor zorgen dat de bom geactiveerd wordt (gewoon de twee bestanddelen bij elkaar komen) waardoor de bom ontploft.

Hangt van de constructie van de bom af.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan