Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

waffel

Legacy Member
Net terug van een weekend Eindhoven. Alle zaken daar open zoals normaal, uitgaanscafés tot 4u+
Iedereen doet daar zo goed als normaal. Een mondmasker kennen ze daar niet.
Ik vraag mij dan af of zij goed gek zijn of wij volledig overdrijven. Ik weet het op de duur écht niet meer.

Pumba93

Legacy Member
Destel zei:
Met die aantallen staan die dan toch niet verder dan de USA of zelfs België?

(In de USA zijn ze sinds eind vorige maand bezig met een test met 30.000 mensen.)

In België of de Verenigde Staten zijn ze wel nog niet aan de koude patatjes wat betreft vaccinatieplan en dergelijke. Er wordt gehoopt op het najaar (maar dan zou er nu wel meer info over moeten zijn), gemikt op het voorjaar en waarschijnlijk zal er tegen volgende zomer een uitrol komen als er iets werkends wordt gevonden.

Dat Rusland in Oktober massaal wil beginnen vaccineren is héél vroeg. Als het werkt, hoop ik dat het gedeeld wordt met de rest van de wereld;

Tomski

Legacy Member
Toch een rare manier gezien om het volk in je winkel te kunnen tellen en onder controle te houden. Ieder die binnen gaat krijgt een incheckbonnetje, een stukje geplastifieerd papier dat je weer moet afgeven als je buiten gaat. En dat krijgt de volgende niet ontsmet in zijn handen geduwd :o

Was bij Müller in Duitsland.

sandervdw

Legacy Member
Tomski zei:
Toch een rare manier gezien om het volk in je winkel te kunnen tellen en onder controle te houden. Ieder die binnen gaat krijgt een incheckbonnetje, een stukje geplastifieerd papier dat je weer moet afgeven als je buiten gaat. En dat krijgt de volgende niet ontsmet in zijn handen geduwd :o

Was bij Müller in Duitsland.
In de Colruyt hebben ze maandenlang de kar ontsmet aan de wanneer je binnengaat. Je komt daar buiten met een andere kar he... dat is daar blijkbaar ook nooit iemand opgevallen

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Destel

Legacy Member
sandervdw zei:
In de Colruyt hebben ze maandenlang de kar ontsmet aan de wanneer je binnengaat. Je komt daar buiten met een andere kar he... dat is daar blijkbaar ook nooit iemand opgevallen
Wat mij opgevallen is (in de Colruyts in Sint-Amandsberg, Gent, Ledeberg en Merelbeke toch), is dat ze het handvat van uw volgende kar ontsmetten net voor of net na het afrekenen van de vorige klant.

jack|herrer

Legacy Member
sandervdw zei:
In de Colruyt hebben ze maandenlang de kar ontsmet aan de wanneer je binnengaat. Je komt daar buiten met een andere kar he... dat is daar blijkbaar ook nooit iemand opgevallen

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Dat die andere kar ontsmet werd aan de kassa is je precies ook niet opgevallen
emoji3.png

Tomski

Legacy Member
jack|herrer zei:
Dat die andere kar ontsmet werd aan de kassa is je precies ook niet opgevallen
emoji3.png
Werd niet gedaan in het begin bij ons. Pas vele weken later deden ze het aan de kassa ook en niet enkel aan de ingang.

JPV

Legacy Member
niemandsland zei:
Grote onzekerheid in de provincie Antwerpen. Kan het duel tussen KVM en RSCA wel doorgaan? "We verwachten snel uitsluitsel over voetbal in onze provincie":

Draai het dan gewoon om, laat Anderlecht “thuis” spelen en KVM in terugronde thuisploeg. Dit is weer te simpel?

Als de andere datum niet goed uitkomt voor KVM, bvb omdat de politie van Mechelen op die dag van de terugwedstrijd niet in voldoende mate beschikbaar is (in de veronderstelling dat er weer toeschouwers kunnen), dan is je reactie idd mss te simpel.

sandervdw

Legacy Member
Die reclame van Victor Verhulst: "werk mee aan de contact tracing, dit gebeurt volledig anoniem". Maar de burgemeester weet wel wie allemaal positief test.
Something doesn't compute.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

KnightOfCydonia

Legacy Member
De burgemeester krijgt info op wijkniveau met leeftijden meende ik gehoord te hebben, dat is in se nog "beperkt anoniem", maar je moet allesbehalve een genie zijn om in combinatie met het bevolkingsregister dan toch de meest waarschijnlijke kandidaten aan te duiden, zeker in kleine wijken. Zelfs een politicus moet dit kunnen...

Balsaus

Legacy Member
waffel zei:
Net terug van een weekend Eindhoven. Alle zaken daar open zoals normaal, uitgaanscafés tot 4u+
Iedereen doet daar zo goed als normaal. Een mondmasker kennen ze daar niet.
Ik vraag mij dan af of zij goed gek zijn of wij volledig overdrijven. Ik weet het op de duur écht niet meer.

Wij overdrijven. Er zijn amper ziekenhuisopnames.
Het ligt nog steeds rond de 20, wat ook het geval was midden juni bijvoorbeeld.
https://ibb.co/DGYSZqB

KnightOfCydonia

Legacy Member
Misschien onszelf ook eens meer rekenschap geven dat dit eigenlijk een relatief onschadelijk virus is in vergelijking met de échte pandemieën in het verleden of andere virussen op deze planeet waar je écht bang zou hebben bij een pandemie (cfr. ebola), en dat we nu een zeer zware prijs aan het betalen zijn voor het redden van in de meeste gevallen slechts een zeer beperkt aantal levensjaren.
De prijs voor die levensjaren moet wat mij betreft niet nul zijn, maar kan ook niet tot in het oneindige opgedreven worden, zeker niet wanneer men nu rekent op een vooruitzicht op een vaccin waar er eigenlijk als je pessimistisch bent géén garantie op slagen is: https://www.demorgen.be/tech-wetens...-een-mirakeloplossing-voor-covid-19~b81a6e42/

Nu goed ik ben optimistischer en heb meer vertrouwen in de wetenschap, maar voorjaar 2021 zou mij al héél uitzonderlijk lijken, en hoelang kan je deze maatregelen van de mensen blijven vragen? Voor mensen die alles op orde hebben: een leuke bubbel, een goede job met thuiswerk-optie, etc. zijn de offers eigenlijk nog beperkt, maar voor andere mensen is dit ronduit een pad richting financiële problemen, mentale problemen en ja, ook zelfmoord in de ergste gevallen. Brengen de virologen dat ook in rekening of kijken ze alleen naar hun grafieken? Ik vermoed in het geval van minstens een aantal onder hen (o.a. Molenberghs) dat laatste.

eS

Legacy Member
Relatief onschadelijk, misschien enkel als je kijkt naar het dodental. Er zijn genoeg (vaak jonge) patiënten die het wel overleven, maar een maanden- of jarenlang herstel zullen moeten doormaken, al dan niet met blijvende letsels.

Dit is een situatie waar er geen goede antwoorden zijn, enkel minder slechte.

Noscoped420

Legacy Member
knight-rider zei:
WHO waarschuwt dat er misschien nooit mirakeloplossing komt tegen coronavirus
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200803...w9HYChFCC0AsuIkKvSX1VjP-rE2mhbgnc6vowlCBD58sY

Zo kan je ook elke week Lotto spelen en zeggen '' ik ga misschien nooit winnen'' en dan win je binnen 6 maanden toch.
Lijkt me vooral eerder een artikel te zijn om mensen die denken '' er komt zeker en vast 100% een vaccin '' wat te temperen maar anders toch maar weer redelijke vlakke uitspraken.

Balsaus

Legacy Member
eS zei:
Relatief onschadelijk, misschien enkel als je kijkt naar het dodental. Er zijn genoeg (vaak jonge) patiënten die het wel overleven, maar een maanden- of jarenlang herstel zullen moeten doormaken, al dan niet met blijvende letsels.

Dit is een situatie waar er geen goede antwoorden zijn, enkel minder slechte.

Zijn vaak vrij uitzonderlijke gevallen. De weinige gevallen komen gewoon in de media, en zo lijkt het alsof het veel voorkomend is.

the_fox

Legacy Member
KnightOfCydonia zei:
Misschien onszelf ook eens meer rekenschap geven dat dit eigenlijk een relatief onschadelijk virus is in vergelijking met de échte pandemieën in het verleden of andere virussen op deze planeet waar je écht bang zou hebben bij een pandemie (cfr. ebola), en dat we nu een zeer zware prijs aan het betalen zijn voor het redden van in de meeste gevallen slechts een zeer beperkt aantal levensjaren.
Dat is uw mening, en daar gaan ik en de meeste wetenschappers niet mee akkoord.
Want ebola heeft een hoger sterftecijfer (~50%), maar verspreidt zich veel moeilijker (enkel besmettelijk wanneer men al symptomen vertoont, en dan enkel besmettelijk door direct contact met lichaamssappen van de besmette persoon). COVID-19 is het tegenovergestelde, laag sterftecijfer maar verspreid veel makkelijker. Zeker als je kijkt dat ebola in de uitbraak van 2014-2016 zich beperkt heeft tot bepaalde regios en maar 11.000 levens geëist heeft (tegenover de wereldwijde verspreiding nu en al ~700.000 doden op een half jaar).

Verder is ebola een ziekte die al sinds 1976 bekend is en uitbundig bestudeerd is. Men weet nog niet 100% wat de blijvende schade aan het lichaam is bij ebola-overlevers, maar de blijvende long en hartschade bij mensen die covid19 gehad hebben zien er meer problematisch uit op termijn.

sandervdw

Legacy Member
KnightOfCydonia zei:
De burgemeester krijgt info op wijkniveau met leeftijden meende ik gehoord te hebben, dat is in se nog "beperkt anoniem", maar je moet allesbehalve een genie zijn om in combinatie met het bevolkingsregister dan toch de meest waarschijnlijke kandidaten aan te duiden, zeker in kleine wijken. Zelfs een politicus moet dit kunnen...
Stond vandaag in het nieuws:
Lokale besturen krijgen toegang tot individuele gegevens coronapatiënten

Lokale besturen zullen ook kunnen beschikken over de individuele gegevens van wie met COVID-19 besmet is. Dat heeft Vlaams minister van Volksgezondheid Wouter Beke (CD&V) maandag bekendgemaakt. Sinds vrijdag beschikken steden en gemeenten al over de gegevens op wijkniveau.



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

niemandsland

Legacy Member
JPV zei:
Als de andere datum niet goed uitkomt voor KVM, bvb omdat de politie van Mechelen op die dag van de terugwedstrijd niet in voldoende mate beschikbaar is (in de veronderstelling dat er weer toeschouwers kunnen), dan is je reactie idd mss te simpel.

Wat is dit nu weer voor een domme reactie? Als diene planner van de politie tegen 5/3/21 nog niet voldoende manschappen kan regelen, mocht er een extern event zijn, dan is het beter om iemand anders te nemen. Je reactie is het toonbeeld van hoe alles in België verkeerd loopt.

knight-rider

Legacy Member
Noscoped420 zei:
Zo kan je ook elke week Lotto spelen en zeggen '' ik ga misschien nooit winnen'' en dan win je binnen 6 maanden toch.
Lijkt me vooral eerder een artikel te zijn om mensen die denken '' er komt zeker en vast 100% een vaccin '' wat te temperen maar anders toch maar weer redelijke vlakke uitspraken.
Ja, klopt wel.
Dat was ook de reden waarom ik dat bericht hier plaatse.
Er zijn toch heel wat mensen, ook hier op het forum, die er heel sterk van overtuigd zijn dat er werkende vaccin zal komen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan