LSDsmurf
Legacy Member
ugar zei:Enkele maanden oud? Die van de hamsters wel
Maar die van bij mensen is gepubliceerd op 31/07/2020.
Ah ok mislezen, ik dacht dat het enkel over die hamsterstudie ging.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ugar zei:Enkele maanden oud? Die van de hamsters wel
Maar die van bij mensen is gepubliceerd op 31/07/2020.
iceman1604 zei:Ik verwacht terug rellen aan de kust vandaag... dit keer gaat het foutlopen in de stations...
NMBS gaat planning niet aanpassen maar Blankenberge heeft nu al controleposten geplaatst om niemand binnen te laten... dat gaat vonken geven als de eerste trein overvol met “brusselse jongeren” toekomt
Blankenberge sluit station af tot 16 uur
Blankenberge heeft haar station gesloten. Het zal van 9 tot 16 uur niet open zijn. Dat heeft waarnemend West-Vlaams gouverneur Anne Martens gezegd. Ook Knokke en Oostende zouden de maatregel overwegen. Reden zijn de overvolle treinen die naar zee sporen. "Normaal mag de bezettingsgraad maar 40 tot 80 procent zijn, nu is dat 100 tot 115 procent. En dat is niet veilig", aldus Martens bij VRT NWS.
Station Oostende gaat dicht om 11 uur
Nadat Blankenberge om 9 uur haar station sloot om de toestroom van toeristen tegen te gaan, neemt Oostende dezelfde maatregel. Volgens burgemeester Bart Tommelein gaat het station om 11 uur dicht. Gisteravond riep hij de NMBS al op om geen extra treinen meer in te leggen naar Oostende, maar hij kreeg geen gehoor.
ilgonwe zei:Gisteren waren er ook al problemen met Franstaligen die niets wisten van reserveren in Blankenberge. Met communicatie richting Vlamingen toe gaan die idd van niets weten. En die Nederlanders richting Knokke weten vandaag ook van toeten noch blazen.
Als het dan morgen uitgebreid wordt verteld door misnoegde toeristen is het natuurlijk al te laat.
Het strafste is nog wel dat ze al dagen voorspelden "Drukste weekend aan de kust voorspeld" en "Burgemeesters zijn er klaar voor". Amper 1 middag later waren ze er niet klaar voor. Ze gingen er mss van uit dat ze het volk makkelijk konden uitsmeren over de gehele kust maar wie gaat er nu 30-45 minuten lopen in die hitte en volle zon voor een vrij plekje...
Ondertussn richten de burgemeesters zich op de treinen, de stations zijn dicht, overnachters en tweedeverblijvers kunnen ophoepelen per spoor samen met de dagjesmensen (HLN).
Vile zei:Heeft er iemand al de andere kustburgemeesters horen klagen? Jean Marie Dedecker is zelfs een gelukkige mens.
Vile zei:Dit toont aan welke zwakkelingen de burgemeesters van Knokke en Blankenberge zijn. Iedereen heeft recht op een dagje kust. Als hun politiekorps en eventueel met hulp van de federale politie nog geen groepje amokmakers de baas kan???
Dagjestoeristen en toeristen is een groot verschil, dagjestoeristen leveren amper iets op voor een kuststad, dat stapt van de trein en gaat direct richting strand vaak met eigen drank/voeding dus dat consumeert amper iets, vind het eerder een plaag momenteel die dagjestoeristen, nuja goede eraan is als ze evt besmet zijn steken ze hooguit elkaar aan en niet de binnenstad want daar komen ze toch nietCarrion zei:Lippens doet niets anders dan klagen en zagen. Hij wil gerust het geld ontvangen van de toeristen maar dan liefst zonder de toeristen effectief op z’n grondgebied te hebben. Onbegrijpelijk dat zo’n hoogbejaard persoon nog actief mag zijn in de politiek.
Je doet ze nu letterlijk een pamper aan...JPV zei:De oorzaak en dus het ontstaan van de problemen gisteren is het opkomende water en de drukte, anders gingen er imho véél minder of geen problemen zijn. Wat niet wil zeggen dat je niet kan zeggen dat de mensen die het rapst agressief waren, noord-afrikanen waren. Ik heb daar geen enkel probleem mee om dat te zeggen.
Je moet dan kijken hoe je die problemen kan oplossen en dat lijkt me duidelijk: door de drukte te verminderen, tenzij iemand weet hoe hij de getijden kan verminderen of hoe men mensen kan plots doen veranderen van gedrag op 1 dag.
En ja, je zit met een hoop idioten in de samenleving die lak hebben aan politie en zich ontastbaar wanen. Reuzegom, Brusselse bendes, ... En daarvoor bestaan verschillende oplossingen: lik op stuk beleid/war on drugs, die voor granaten in Antwerpen zorgt, pamperbeleid met jongerenwerking en straathoekwerkers die grotendeels afgeschaft zijn (terwijl ze imho wél nuttig waren), ... Wil je discussieren over de oplossingen: ga naar politiek/actualiteit-forum en start gerust een discussie daarover, graag dan met diverse links naar diverse studies over effecten van beleid. Maar hier is niet de plek.
.Ik vermijd ook drukke plaatsen, winkels en eigenlijk mensen in het algemeen. Mij zien ze in deze tijd zeker niet aan het strand liggen.Lifen zei:In ieder geval, de coronamaatregelen hangen ook mijn keel uit, maar ik los dat op door niet veel naar buiten te gaan. Winkels vermijd ik. Als iedereen enkele weken zijn mondmaskertje zou dragen en elkaar niet zou zien, dan waren we er mogelijk van af. Maar ja, iedereen wil liever kreften over de oneerlijkheid van de maatregelen.![]()
Ja, deze keer wel hé.Stuyfmans zei:Dus die vechtpartijen met dat crapuul aan zee ligt volgens jou aan de Corona maatregelen? De voorgaande jaren zijn er in openlucht zwembaden en recreatie domeinen nochtans ook dergelijke 'opstootjes' geweest, denk maar aan die massale vechtpartij aan de Blaarmeersen hier in Gent of 'jongeren' die geweerd werden in het zwembad van Koewacht wegens overlast.
Zonder de coronamaatregelen was er niets gebeurd, aangezien je je onder normale omstandigheden wel op de golfbreker moogt begeven en het onder normale omstandigheden niet uitmaakt of "er mensen dicht bij elkaar zitten op het strand".De calamiteiten begonnen ter hoogte van een strandbar nabij de pier in Blankenberge. Een veertig man grote groep keerde zich tegen de politie nadat hen eerst door de strandredders gevraagd werd om de golfbreker te verlaten, gezien daar zitten verboden is. Het werd ook hoogwater en mensen kwamen te dicht op elkaar te zitten op het strand.
Hawk zei:Blijkbaar is er animo om dit onderwerp te bespreken.
De coronamaatregelen duren ondertussen al 5 maanden en er is spijtig genoeg geen licht aan het einde van de tunnel.
Meer en meer zien we dat sommige mensen die maatregelen beu worden en hun ongenoegen erover doen blijken.
ad: