Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JPV

Legacy Member
nestorius zei:
Dus je laatste zin is de indicatie om racisme op te sporen? Of hoe moeten we dit zien?

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
Dat de verontwaardiging over het ene groter is dan het andere. Kan aan racisme liggen, kan aan meer aandacht liggen om andere redenen...


Five-seveN zei:
We zullen afklokken op 12/08.

En we zullen er niet geraken :). Zitten nu aan ongeveer 500

Five-seveN

Legacy Member
JPV zei:
29-07-2020 Stoute voorspelling: Binnen 2 weken (12/08) is het aantal besmettingen/dag in gans België min provincie Antwerpen lager dan 50.
En we zullen er niet geraken :). Zitten nu aan ongeveer 500
Dus je zal er op 2 weken meer dan een factor 10 naast zitten met uw voorspellingen, laat staan wat er daarna nog kan gebeuren.
Het is door dat soort uitlatingen en gedachtes dat mensen zich niet aan de maatregelen houden en onvoorzichtig gaan zijn.

Vile

Legacy Member
Het valt me wel op dat het vooral in Knokke, Blankenberge en Oostende is dat er grote problemen zijn.

Vile

Legacy Member
In Knokke-Heist hangt er een gespannen sfeer. Daar overlaatst een week gelogeerd in het appartement van mijn pa en het is niet meer aangenaam vertoeven. In Coronatijden ook al eens Nieuwpoort, Koksijde, Middelkerke en De Panne bezocht.

Zou dit ook niet te maken hebben met het beleid van de Kust burgemeesters?

nestorius

Legacy Member
JPV zei:
Dat de verontwaardiging over het ene groter is dan het andere. Kan aan racisme liggen, kan aan meer aandacht liggen om andere redenen...




En we zullen er niet geraken :). Zitten nu aan ongeveer 500

Misschien lig het ook aan het feit dat het een continue stroom is van incidenten. Ik kan me gerust inbeelden dat sommige mensen het stilaan beu aan het worden zijn dat er continue problemen zijn met de zelfde personen.

Vile zei:
In Knokke-Heist hangt er een gespannen sfeer. Daar overlaatst een week gelogeerd in het appartement van mijn pa en het is niet meer aangenaam vertoeven. In Coronatijden ook al eens Nieuwpoort, Koksijde, Middelkerke en De Panne bezocht.

Zou dit ook niet te maken hebben met het beleid van de Kust burgemeesters?

Gaan we nu al de schuld steken op de kustburgemeesters? Imo trekt elke kuststad ook wel zijn soort volk aan natuurlijk. Dat is gewoon een historisch gegeven, zo zijn bepaalde kuststeden veel bekender door zaken uit het verleden. Als ik het goed onthouden heb zou er in Blankenberge vroeger een sociaal vakantiepark geweest zijn dat uitging van een Antwerpse organisatie waardoor veel mensen wel een bepaalde connectie hebben het de kuststad.

ugar

Legacy Member
Misschien een beetje echt goed nieuws

Ten eerste : een aanzienlijk deel van de bevolking zou sowieso immuun zijn voor COVID-19
In mei was al aan het licht gekomen dat afhankelijk van de plaats, 20-60% van de mensen T-cellen hebben die reageren op SARS_COV-2. Dat onderzoek is gedaan op bloedstalen uit de periode 2015-2018
Deze week verschenen in Science : https://science.sciencemag.org/content/early/2020/08/04/science.abd3871, hierin wordt een link gelegd naar andere coronavirussen die dus een vorm van bescherming geven.

Dit zou van enorm belang zijn voor alles wat met vaccinatie te maken heeft (grotere kans op langdurige bescherming van een werkend vaccin)....

Ten tweede : Erg jonge kinderen die gevaccineerd zijn tegen onder meer Polio en Pneumokokken zijn beter beschermd tegen COVID-19 dan andere (28% en 43%)
Er waren nog 5 andere vaccinaties die ook enige bescherming opleverden

Dit zou een volledig nieuwe vaccinatiestrategie kunnen opleveren...


Ten derde : we kunnen misschien stoppen met discussiëren over het nut van mondmaskers
Dit onderzoek op - jawel - hamsters : https://academic.oup.com/cid/advance-article/doi/10.1093/cid/ciaa644/5848814
Mondmaskers verlagen de besmettingsgraad niet alleen met 2/3, maar nog veel belangrijker: de hamsters die besmet zijn door het virus ondanks het mondmasker, hebben een veel mildere infectie.

Waarom belangrijk?
Bij veel virussen is de hoeveelheid virus die je 'binnenkrijgt' een belangrijke parameter in hoe fel je besmet wordt met dat virus. Bij COVID-19 zou het niet ethisch zijn om dat te testen. Maar men kan er van uitgaan dat dat zo is. Op basis van dit onderzoek is men andere goed gedocumenteerde cases gaan bekijken, waarbij men vast stelt dat het aantal asymptomatische gevallen sterk stijgt wanneer mensen maskers dragen (van 15% naar 40-45%).
https://link.springer.com/article/10.1007/s11606-020-06067-8

Dus maskers beschermen niet voor 100% maar zorgen wel dat we een mildere vorm van de infectie doorlopen.

JPV

Legacy Member
Five-seveN zei:
Dus je zal er op 2 weken meer dan een factor 10 naast zitten met uw voorspellingen, laat staan wat er daarna nog kan gebeuren.
Het is door dat soort uitlatingen en gedachtes dat mensen zich niet aan de maatregelen houden en onvoorzichtig gaan zijn.

Alsof factor een goed argument is in deze.

Ik zit er naast op een stoute voorspelling op 9lives. So what. 't is niet dat ik zeg dat mensen zich maar moeten laten gaan als ik de toekomst beter inschat dan ze uiteindelijk is.

nestorius

Legacy Member
ugar zei:
Misschien een beetje echt goed nieuws

Ten eerste : een aanzienlijk deel van de bevolking zou sowieso immuun zijn voor COVID-19
In mei was al aan het licht gekomen dat afhankelijk van de plaats, 20-60% van de mensen T-cellen hebben die reageren op SARS_COV-2. Dat onderzoek is gedaan op bloedstalen uit de periode 2015-2018
Deze week verschenen in Science : https://science.sciencemag.org/content/early/2020/08/04/science.abd3871, hierin wordt een link gelegd naar andere coronavirussen die dus een vorm van bescherming geven.

Dit zou van enorm belang zijn voor alles wat met vaccinatie te maken heeft (grotere kans op langdurige bescherming van een werkend vaccin)....

Ten tweede : Erg jonge kinderen die gevaccineerd zijn tegen onder meer Polio en Pneumokokken zijn beter beschermd tegen COVID-19 dan andere (28% en 43%)
Er waren nog 5 andere vaccinaties die ook enige bescherming opleverden

Dit zou een volledig nieuwe vaccinatiestrategie kunnen opleveren...


Ten derde : we kunnen misschien stoppen met discussiëren over het nut van mondmaskers
Dit onderzoek op - jawel - hamsters : https://academic.oup.com/cid/advance-article/doi/10.1093/cid/ciaa644/5848814
Mondmaskers verlagen de besmettingsgraad niet alleen met 2/3, maar nog veel belangrijker: de hamsters die besmet zijn door het virus ondanks het mondmasker, hebben een veel mildere infectie.

Waarom belangrijk?
Bij veel virussen is de hoeveelheid virus die je 'binnenkrijgt' een belangrijke parameter in hoe fel je besmet wordt met dat virus. Bij COVID-19 zou het niet ethisch zijn om dat te testen. Maar men kan er van uitgaan dat dat zo is. Op basis van dit onderzoek is men andere goed gedocumenteerde cases gaan bekijken, waarbij men vast stelt dat het aantal asymptomatische gevallen sterk stijgt wanneer mensen maskers dragen (van 15% naar 40-45%).
https://link.springer.com/article/10.1007/s11606-020-06067-8

Dus maskers beschermen niet voor 100% maar zorgen wel dat we een mildere vorm van de infectie doorlopen.
Dus eigenlijk zou men kunnen stellen dat momdmaskers je eigen ook (deels) beschermen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Malan

Legacy Member
JPV zei:
Blankenberge en Knokke zijn al decennia lang gekend voor Antwerps gespuis hoor.

Niemand is hier racist, maar vreemd dat het aantal berichten toen het in Knokke gebeurde een stuk minder waren...

Tip: als veel volk samenkomt en plaats tekort is (door optrekkend water), dan gebeurt dit. Zowel bij allochtonen als bij autochtonen. Je capaciteit berekenen op eb, maar geen rekening houden met vloed, zorgt voor zo'n problemen.

Mag het? Tuurlijk niet. Is het daar in Blankenberge vooral door allochtone Noord-Afrikanen? Ja, wss wel, net zoals in Knokke het geval was met Nederlanders. De toestroom verlagen door treinen en andere toegang te verminderen is dan jammer genoeg de enige oplossing, want zo'n drukte én warmte én mensen van het strand/straat sturen , dat gaat nooit goed samen.

"Waarschijnlijk wel". lol. Wel zeker zijn dat het om Nederlanders ging enkele weken geleden, maar toch nog een lichte twijfel of het nu wel echt om (Noord-) Afrikanen gaat terwijl de beelden voor zich spreken.

En dit dan nog als normaal gedraag beschouwen omdat het warm én druk is, gaat er bij mij al helemaal niet in.

zwarten

Legacy Member
JPV zei:
Blankenberge en Knokke zijn al decennia lang gekend voor Antwerps gespuis hoor.

Niemand is hier racist, maar vreemd dat het aantal berichten toen het in Knokke gebeurde een stuk minder waren...

Tip: als veel volk samenkomt en plaats tekort is (door optrekkend water), dan gebeurt dit. Zowel bij allochtonen als bij autochtonen. Je capaciteit berekenen op eb, maar geen rekening houden met vloed, zorgt voor zo'n problemen.

Mag het? Tuurlijk niet. Is het daar in Blankenberge vooral door allochtone Noord-Afrikanen? Ja, wss wel, net zoals in Knokke het geval was met Nederlanders. De toestroom verlagen door treinen en andere toegang te verminderen is dan jammer genoeg de enige oplossing, want zo'n drukte én warmte én mensen van het strand/straat sturen , dat gaat nooit goed samen.

het is de schuld van het optrekkend water :unsure:

ben deze week even naar zeeland geweest. lege stranden, niemand een mondmasker... zalig!
2928e315e93f1e163f0755ec412577cb.jpg


Maar toch zat het nog hoog bij enkele strandgangers.
158b68acaa35690454fc8bdb9d87fddb.jpg

ugar

Legacy Member
nestorius zei:
Dus eigenlijk zou men kunnen stellen dat momdmaskers je eigen ook (deels) beschermen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

De titel van het artikel is dan ook "Masks Do More Than Protect Others During COVID-19: Reducing the Inoculum of SARS-CoV-2 to Protect the Wearer"

JPV

Legacy Member
Malan zei:
"Waarschijnlijk wel". lol. Wel zeker zijn dat het om Nederlanders ging enkele weken geleden, maar toch nog een lichte twijfel of het nu wel echt om (Noord-) Afrikanen gaat terwijl de beelden voor zich spreken.

Vergeef me dat ik 'WSS wel' schrijf als ik slechts 1 schokkerig beeld zag de ochtend na de feiten terwijl het bij Knokke ging over feiten van de afgelopen weken die ik dus al in verschillende media verslagen zag.

Pinkman

Legacy Member
Blueangel1881 zei:
't ligt aan de spoorweg!
emoji28.png
emoji28.png
emoji28.png
emoji28.png
emoji28.png
emoji28.png


Compleet van de wereld die partij
6623fe7fa65cd7d7bbfcb47ccf6fd1a5.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Wat een grap die partij, ongelofelijk.

Ik ben allesbehalve een racist, maar hoe ver moet het nog komen vooraleer de linkse kiezers hun ogen gaan open trekken? Dit kan toch niet meer. Dit land is compleet naar de klote aan het gaan...

nestorius

Legacy Member
JPV zei:
Blankenberge en Knokke zijn al decennia lang gekend voor Antwerps gespuis hoor.

Niemand is hier racist, maar vreemd dat het aantal berichten toen het in Knokke gebeurde een stuk minder waren...

Tip: als veel volk samenkomt en plaats tekort is (door optrekkend water), dan gebeurt dit. Zowel bij allochtonen als bij autochtonen. Je capaciteit berekenen op eb, maar geen rekening houden met vloed, zorgt voor zo'n problemen.

Mag het? Tuurlijk niet. Is het daar in Blankenberge vooral door allochtone Noord-Afrikanen? Ja, wss wel, net zoals in Knokke het geval was met Nederlanders. De toestroom verlagen door treinen en andere toegang te verminderen is dan jammer genoeg de enige oplossing, want zo'n drukte én warmte én mensen van het strand/straat sturen , dat gaat nooit goed samen.

Kom JPV, niet flauw doen, het is heus niet enkel door het opkomende water dat dit gebeurd. Of was het akkefietje deze week met een fake drenkeling en bijhorende bedreigingen voor redders en politie ook door de getijden? Imo zitten we met een hoop idioten in de samenleving die lak hebben aan politie en zich onaantastbaar wanen. Bij de minste opmerking voelen ze zich al geviseerd en gaan ze over tot geweld. Zo lang justitie de straffeloosheid handhaaft en de politiek de zaken onder de mat veegt gaat het enkel slechter worden. Hoe je zo'n gedrag nog kan gaan relativeren weet ik niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Vile

Legacy Member
Vroeger konden de zeggen ‘t is allemaal de schuld van de sossen :D. Maar als je ziet hoe N-VA zich overal aan het manifesteren is. Benoemingen hooggerechtshof, 2 provinciegouverneurs benoemd (NVA pleit voor afschaffing). Aanpak van de Corona crisis is een regelrechte ramp door de Vlaamse overheid. Antwerpse Calimero De Wever die er een soap van aan het maken is met Magnette. Drain The Swamp!!

nestorius

Legacy Member
Vile zei:
Vroeger konden de zeggen ‘t is allemaal de schuld van de sossen :D. Maar als je ziet hoe N-VA zich overal aan het manifesteren is. Benoemingen hooggerechtshof, 2 provinciegouverneurs benoemd (NVA pleit voor afschaffing). Aanpak van de Corona crisis is een regelrechte ramp door de Vlaamse overheid. Antwerpse Calimero De Wever die er een soap van aan het maken is met Magnette. Drain The Swamp!!
Vroeger was alles beter. Ook de kinderen zwegen toen nog toen de grote mensen aan het praten waren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

LSDsmurf

Legacy Member
nestorius zei:
Dus eigenlijk zou men kunnen stellen dat momdmaskers je eigen ook (deels) beschermen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Is ook al een studie van enkele maanden oud natuurlijk, ik had die resultaten al eens gelezen toen het nut van mondmaskers nog in twijfel getrokken werd. Maar het vermoeden is idd dat ook bij COVID-19 het ziekteverloop deels afhangt van hoeveel virale deeltjes je aanvankelijk binnen krijgt. Als je een paar virusdeeltjes binnenkrijgt is de kans groter dat er niets zal gebeuren, de paar actieve deeltjes die je via oppervlaktes in een supermarkt zou kunnen binnenkrijgen zijn dan lower risk dan het inademen van duizenden deeltjes uit een uitgeniesde wolk. Een gewoon mondmasker is minder goed dan een FFP2/N95/KN95 maar zou toch nog meer dan 50% kunnen filteren. Er is ook een vermoeden dat op bepaalde plaatsen veel zorgverleners bezweken zijn omdat ze voortdurend zonder of met slechte bescherming in contact kwamen met coronapatiënten.

Anyway, met op dit moment twee kuststeden afgesloten gaat het een leuke dag worden aan de rest van de (makkelijk bereikbare) kust en tussenstopplaatsen :lol:

JPV

Legacy Member
nestorius zei:
Kom JPV, niet flauw doen, het is heus niet enkel door het opkommende water dat dit gebreurd. Of was het akkefietje deze week met een fake drenkeling en bijhorende bedreigingen voor redders en politie ook door de getijden? Imo zitten we met een hoop idioten in de samenleving die lak hebben aan politie en zich onaantastbaar wanen. Bij de minste opmerking voelen ze zich al geviseerd en gaan ze over tot geweld. Zo lang justitie de straffeloosheid handhaaft en de politiek de zaken onder de mat veegt gaat het enkel slechter worden. Hoe je zo'n gedrag nog kan gaan relativeren weet ik niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

De oorzaak en dus het ontstaan van de problemen gisteren is het opkomende water en de drukte, anders gingen er imho véél minder of geen problemen zijn. Wat niet wil zeggen dat je niet kan zeggen dat de mensen die het rapst agressief waren, noord-afrikanen waren. Ik heb daar geen enkel probleem mee om dat te zeggen.

Je moet dan kijken hoe je die problemen kan oplossen en dat lijkt me duidelijk: door de drukte te verminderen, tenzij iemand weet hoe hij de getijden kan verminderen of hoe men mensen kan plots doen veranderen van gedrag op 1 dag.

En ja, je zit met een hoop idioten in de samenleving die lak hebben aan politie en zich ontastbaar wanen. Reuzegom, Brusselse bendes, ... En daarvoor bestaan verschillende oplossingen: lik op stuk beleid/war on drugs, die voor granaten in Antwerpen zorgt, pamperbeleid met jongerenwerking en straathoekwerkers die grotendeels afgeschaft zijn (terwijl ze imho wél nuttig waren), ... Wil je discussieren over de oplossingen: ga naar politiek/actualiteit-forum en start gerust een discussie daarover, graag dan met diverse links naar diverse studies over effecten van beleid. Maar hier is niet de plek.

ugar

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Is ook al een studie van enkele maanden oud natuurlijk, ik had die resultaten al eens gelezen toen het nut van mondmaskers nog in twijfel getrokken werd. Maar het vermoeden is idd dat ook bij COVID-19 het ziekteverloop deels afhangt van hoeveel virale deeltjes je aanvankelijk binnen krijgt. Als je een paar virusdeeltjes binnenkrijgt is de kans groter dat er niets zal gebeuren, de paar actieve deeltjes die je via oppervlaktes in een supermarkt zou kunnen binnenkrijgen zijn dan lower risk dan het inademen van duizenden deeltjes uit een uitgeniesde wolk. Er is ook een vermoeden dat op bepaalde plaatsen veel zorgverleners bezweken zijn omdat ze voortdurend zonder of met slechte bescherming in contact kwamen met coronapatiënten.

Anyway, met op dit moment twee kuststeden afgesloten gaat het een leuke dag worden aan de rest van de (makkelijk bereikbare) kust en tussenstopplaatsen :lol:

Enkele maanden oud? Die van de hamsters wel
Maar die van bij mensen is gepubliceerd op 31/07/2020.

Pan

Legacy Member
De vuilbak voor het VB-hoofdkwartier zat vol met champagnekurken. Die mannen gaan toch een serieuze winst halen imo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan