Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

knight-rider

Legacy Member
Tonerider zei:
ja, als je een cafe vindt waar je met mensen buiten je bubbel elk op 1.5m afstand van elkaar kan zitten, zou het mogen.
Ten eerste: je vindt zo`n cafe of restaurant nooit. (het zou ook nooit rendabel zijn)
Ten tweede: wat is er dan gezellig aan. Iemand die twee stoelen van u zit, zit dan al op 3m afstand. De verste op 6meter. Mag je naar elkaar whatsappen om iets te kunnen zeggen.


uw gezin mag vijf mensen in zijn bubbel waarin men geen social distancing moet houden. Met die vijf kan je dus gaan eten of op cafe of andere dichtbij activiteiten. Let wel: die activiteiten mogen nooit de 10 overschrijden. Dus als uw gezin uit 6 +12-jarigen bestaat, moet 1 iemand thuisblijven.
En eigenlijk zouden we ons de virologen tot dat moeten beperken.

Maar inderdaad, er zit een klein extra in: namelijk je mag ook buiten gaan wandelen of sporten en dat kan met anderen van buiten uw bubbel zolang je de 1.5m kan garanderen en een masker draagt.
Virologen zouden echter liever hebben dat we dit even laten voor wat het is.
Doe je dit toch is er ook weer een max van tien en u houden aan de regels: wat bij wandelen eigenlijk inhoudt dat ge als het ware steeds in formatie moet lopen en niet switched van plaats.
Kan toch perfect met twee bubbels, elke bubbel een tafeltje met 1,5 meter er tussen. Het is niet hetzelfde als normaal, maar zeker mogelijk.

KBE zei:
Bon, kom net van de winkel. Niemand voor de karren te ontsmetten. Oke we moesten het zelf doen, al geen probleem mee.
Maar zorg dan dat er doekjes en product is voor mijn kar te ontsmetten.
Heb dan maar mijn kar gewoon in het rek moeten duwen, zonder enige vorm van ontsmetting en controle.
Triestig gewoon voor zo een winkel.
Als er geen product of doekjes meer zijn, gewoon even vragen, normaal gezien brengen ze dat dan wel direct. Als niemand iets zegt kunnen ze natuurlijk ook niet weten dat er geen product en/of doekjes meer zijn.

Landtlord zei:
Hoe zit het eigenlijk met die karretjes? Volgens mij moet de winkel die niet ontsmetten.
Nee, maar ze moeten wel materiaal voorzien dat je dat zelf kunt doen als je dat zou willen dacht ik?

nestorius

Legacy Member
ganz zei:
Ik neem aan dat het nu standaard procedure is om iemand die (mogelijk) opgenomen wordt in het ziekenhuis te testen. Mijn zoontje ondergaat binnenkort een operatie, en moet 2 dagen op voorhand daar eerst een coronatest laten uitvoeren.
Ja, daarom dat ze zijn vrouw testen maar je weet toch ook dat de man ook wel een serieuze tijd in het moederhuis bij zijn vrouw gaat doorbrengen na een bevalling

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

KBE

Legacy Member
nestorius zei:
Ja, daarom dat ze zijn vrouw testen maar je weet toch ook dat de man ook wel een serieuze tijd in het moederhuis bij zijn vrouw gaat doorbrengen na een bevalling

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

1 dag max met corona, kans is groot als ze om 8u in de ochtend binnen gaat, dat ze in de avond al terug naar huis mag.
Met corona lig je geen 3 dagen meer in de kraamafdeling. Ook 1 keer buiten de kraamafdeling gaan kom je er niet meer in.

nestorius

Legacy Member

nestorius

Legacy Member
KBE zei:
1 dag max met corona, kans is groot als ze om 8u in de ochtend binnen gaat, dat ze in de avond al terug naar huis mag.
Met corona lig je geen 3 dagen meer in de kraamafdeling. Ook 1 keer buiten de kraamafdeling gaan kom je er niet meer in.
Ja bij ons was het nog 3 dagen en 4 bij een keizersnede. Ook in coronatijd trouwens. Alhoewel ze wel zegden dat wie wou gerust veel vroeger mocht vertrekken. Jammer genoeg waren het 7 dagen geworden bij ons.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

the_fox

Legacy Member
knight-rider zei:
Kan toch perfect met twee bubbels, elke bubbel een tafeltje met 1,5 meter er tussen. Het is niet hetzelfde als normaal, maar zeker mogelijk.
Maar dan kan je toch niet van een samenscholing of een niet-begeleide activiteit spreken. Want er is nergens een verbod op spreken met andere mensen indien de regels van social distancing toegepast worden.
Als je ook kijkt naar de regels voor registratie bij horeca, moet de uitbater de gegevens van 1 klant per tafel registreren. Indien je reserveert ergens, moet je ook per tafel reserveren. Indien je dus meerdere tafels bezet, kan je moeilijk over een samenscholing spreken.

Japser

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Ik ben net terug van een vliegtuigreis en ik snap toch ook niet goed waarom dat mag. Lijkt mij veel riskanter dan een horecabezoek/terrasje. Met bijna 200 personen op een zeer kleine oppervlakte, om de paar minuten wel eens gehoest te horen, veel personen die niet ten allen tijde hun mondmasker correct op hebben en dat onder hun neus of kin laten hangen. Social distancing op Zaventem is ook een grap, liet men toch wel op korte tijd 4 vluchten op dezelfde bagageband lossen met als gevolg dat mensen daar bijna schouder-tegen-schouder stonden.

Ik was er maandag en dinsdag om te werken op Zaventem. Dan heb je toch wel pech gehad. Want ik heb van de hele dag bijna geen passagiers gezien.

JorisBlack

Legacy Member
Oldskooler zei:
Nieuwe aanpak rond bloedklonters slaat aan: aantal coronadoden op intensieve zorg gedaald van 39
procent tot 4 procent

https://www.hln.be/nieuws/binnenlan...gIndZ81pbbSU-8uPCUkG2knRooQYrvCBYEUyiju7OBXmw

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/30/minder-coronadoden-door-aangepaste-behandeling/


(nu niet allemaal bloedverdunners beginnen slikken he)

Na mijn dagelijkse chloroquine pil, dexamethasone pil, remdesivir en een injectie met bleekwater kunnen die bloedverdunners er nog wel bij :lol:

nestorius zei:
Ik dacht dat men dit al een tijd toepaste?
Anders moet ge dat vrt artikel eens helemaal lezen :unsure:

ugar

Legacy Member
Oldskooler zei:
Nieuwe aanpak rond bloedklonters slaat aan: aantal coronadoden op intensieve zorg gedaald van 39
procent tot 4 procent

https://www.hln.be/nieuws/binnenlan...gIndZ81pbbSU-8uPCUkG2knRooQYrvCBYEUyiju7OBXmw

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/30/minder-coronadoden-door-aangepaste-behandeling/


(nu niet allemaal bloedverdunners beginnen slikken he)

Gepubliceerd in 'Thrombosis Research', niet direct een top tijdschrift. De kwaliteit van de peer-review (als die al gebeurd is, want ik vind het artikel ook niet direct terug) is dus misschien nog een probleempje... Maar laten we hopen

OK ik heb het teruggevonden, het is nog pre-proof, dus nog geen enkele zekerheid dat er geen foute conclusies getrokken worden.

nestorius

Legacy Member
JorisBlack zei:
Anders moet ge dat vrt artikel eens helemaal lezen :unsure:

Ik ben gewoon verbaasd dat dit opeens groot nieuws is. Zo kan men morgen ook misschien het nieuwe geneesmiddel voorstellen dat kan helpen tegen corona namelijk remdesivir als men dan toch zaken wil gaan recupereren. Na de kampioenen gaat men zo te zien ook al het nieuws gaan heruitzenden bij de vrt.

the_fox

Legacy Member
knight-rider zei:
Klopt, maar er werd gezegd dat dat niet mogelijk was.

Maar mijn punt was net dat dat niet samen op café/restaurant gaan is :p En je geeft mij gelijk met je klopt, maar spreekt het dan tegen in de zin erachter...

JorisBlack

Legacy Member
nestorius zei:
Ik ben gewoon verbaasd dat dit opeens groot nieuws is. Zo kan men morgen ook misschien het nieuwe geneesmiddel voorstellen dat kan helpen tegen corona namelijk remdesivir als men dan toch zaken wil gaan recupereren. Na de kampioenen gaat men zo te zien ook al het nieuws gaan heruitzenden bij de vrt.

Het nieuws is dat er een studie is die bevestigt dat de kans op sterven daalt. (wel nog pre-peer review)

JPV

Legacy Member
niemandsland zei:
https://m.hln.be/in-de-buurt/kapell...igen-gefilmd-ik-krijg-u-nog-he-maat~a38de5f1/

Mensen slagen echt door door Corona. Kan iedereen zich is gedragen?

De bakker heeft deze ochtend mijn brood iets te luchtig gebakken. Hij slaat echt door door Corona.
De postbode was deze ochtend een kwartier later met de krant. Hoe een mens toch van Corona last kan hebben.
Ik zag gisteren in de bebouwde kom iemand 70 rijden ipv 50. Corona maakte hem waarschijnlijk helemaal roekeloos.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan