Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat verklaart waarom de regering-De Croo de coronaregels zal verstrengen. Dat moet het virus eerst terug in zijn kot kloppen. Pas daarna kan je via testen en tracen opnieuw brandhaarden blussen: de hamer- en dansstrategie. Dat laatste kan niet meer zolang het virus ons in een wurggreep heeft.
LSDsmurf zei:Nieuw artikel op De Tijd over de huidige pijnpunten met testen & tracen. Buiten de verwachte situatie in de ziekenhuizen bij ongewijzigd beleid is op dit moment ook het probleem dat de test & trace strategie niet meer werkt. Er is gewoon te veel virus in omloop.
https://www.tijd.be/dossiers/corona...-corona-app-minder-doeltreffend/10258219.html
Timothy555 zei:Jullie doen echt alsof Corona nog een factor 50 keer meer besmettelijk is dan het al is. Djeezes, uit een bak appelen grabbelen is tegenwoordig al levensgevaarlijk.
Ik vraag me echt af waarom ik nog geen Corona gehad heb. Zoveel geluk kan iemand toch niet hebben? Bij ons worden er inderdaad gewoon zo’n dingen gedaan...
the_fox zei:Zijn alle Marc Van Ranst tegenstander/haters/... blij met hoe hij nu alles verwoordt?
https://www.hln.be/dossier-coronavi...-van-ranst-antwoordt-op-jouw-vragen~a3970c0f/
Ik vind het geen verbetering eigenlijk. Rond de pot draaien, directe vragen ontwijken, duidelijk tegen zijn goesting er zitten. Vroeger kreeg je tenminste een direct antwoord en een eerlijke mening, en daar waren heel veel mensen niet tevreden mee. Maar is dit dan de oplossing?
the_fox zei:Zijn alle Marc Van Ranst tegenstander/haters/... blij met hoe hij nu alles verwoordt?
https://www.hln.be/dossier-coronavi...-van-ranst-antwoordt-op-jouw-vragen~a3970c0f/
Ik vind het geen verbetering eigenlijk. Rond de pot draaien, directe vragen ontwijken, duidelijk tegen zijn goesting er zitten. Vroeger kreeg je tenminste een direct antwoord en een eerlijke mening, en daar waren heel veel mensen niet tevreden mee. Maar is dit dan de oplossing?
JelleCa zei:Ik hoop dat het aantal contacten buiten het gezin niet opnieuw tot 0 herleidt gaat worden.
kay-gell zei:Directeur van UZ Jette legt 't ook duidelijk uit in de afspraak.
Ze zijn daar al weken lang aan de alarmbel aan 't trekken.
Daar komen enorme hoeveelheden mensen wiens moedertaal noch Nederlands noch Frans is. De basisregels nog niet kennen ondanks dat 't hier elke dag al 7 maand over covid gaat heel de dag door.
Omdat ze buiten de maatschappij leven en hun eigen informatiekanalen hebben.
Het lakse migratiebeleid van decennialang komt zelf in deze crisis naar voor.
OxYg3N zei:Hoe kom je zelfs aan dat cijfer van 10%. Alsof 10% zou sterven zouden we het zijn beloop laten. Volgens mij moet nog niet eens 10 % van de bevolking gehospitaliseerd worden voor dit virus.
kay-gell zei:Ook haalt hij aan dat de dagen dat duidelijk werd dat de versoepelingen aangekondigd werden door Wilmes ze daar van hun stoel vielen omdat duidelijk was dat we aan het begin van de exponentiële groei zaten.
Wilmes en co zijn mede verantwoordelijk voor wat er nu bezig is.
kay-gell zei:In het begin van de crisis kan je nog begrip hebben voor dat soort fouten. Maar ze draagt hier een enorme verantwoordelijkheid.
kay-gell zei:Frank VDB net gezien in de kamer.
"Situatie is ernstiger dan in Nederland en in Frankrijk. De regels moeten doordacht ingevoerd"
Dus ik verwacht strengere regels dan daar? Tenzij hij voor z'n beurt spreekt en dan kan em beter zwijgen![]()
kay-gell zei:Ook haalt hij aan dat de dagen dat duidelijk werd dat de versoepelingen aangekondigd werden door Wilmes ze daar van hun stoel vielen omdat duidelijk was dat we aan het begin van de exponentiële groei zaten.
Toen had er net strenger opgetreden moet worden, wat basically iedereen door had.
Wilmes en co zijn mede verantwoordelijk voor wat er nu bezig is.
In het begin van de crisis kan je nog begrip hebben voor dat soort fouten. Maar ze draagt hier een enorme verantwoordelijkheid.
Badger zei:Ergens wel. Maar eigenlijk waren zelfs toen de regels nog heel streng, alleen volgden bijna niemand die nog.
Kudde immuniteit is nu ook wetenschappelijk ontkracht: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201015_96096220
Waar is Lieven Annemans nu?
ugar zei:Wel Timothy555 had als eerste in een bericht gezet dat er wat hem betreft gerust 10% van de bevolking mocht sterven aan zo'n virus, dat dat dan nog geen reden was voor dit soort maatregels.
Maar dan mag je toch nog steeds van mening zijn dat bepaalde maatregelen overbodig zijn? Je kan (ik niet voor alle duidelijkheid, maar bij wijze van voorbeeld) nog steeds van mening zijn dat 10% van uw bevolking die sterft aanvaardbaar is.
De Tijd en De Morgen (en ook De Afspraak) spreken van 1 nauw contact, avondklok en horeca sluiten. Daarna ben je idd blij dat het "enkel" een vroeger sluitingsuur is van horeca tijdens de persconferentie vrijdag.ugar zei:Dat heet change management, mensen voorbereiden op het ergste, dan zijn ze daarna content dat ze nog knikkers krijgen.
puni zei:Dat klopt wel niet, want als groepsimmuniteit een illusie is gaat een vaccin ook geen zoden aan de dijk brengen en zijn we eigenlijk gedoemd om gewoon te leren leven met het virus.![]()
puni zei:Dat klopt wel niet, want als groepsimmuniteit een illusie is gaat een vaccin ook geen zoden aan de dijk brengen en zijn we eigenlijk gedoemd om gewoon te leren leven met het virus.![]()
Het is jammer dat veel mensen blijkbaar groepsimmuniteit nog altijd gelijkstellen met 'we gooien alle maatregelen in de vuilbak en laten de natuur zijn werk doen'. Dat is het helemaal niet. Groepsimmuniteit is gewoon de term die aangeeft wanneer het noodzakelijke aandeel in uw populatie dat nodig is om verspreiding actief tegen te gaan, immuniteit of resistentie heeft opgebouwd. Dat kan op een hele hoop manieren, inclusief via vaccinatie.
The arrival of a second wave and the realisation of the challenges ahead has led to renewed interest in a so-called herd immunity approach, which suggests allowing a large uncontrolled outbreak in the low-risk population while protecting the vulnerable. Proponents suggest this would lead to the development of infection-acquired population immunity in the low-risk population, which will eventually protect the vulnerable.
This is a dangerous fallacy unsupported by scientific evidence.
Any pandemic management strategy relying upon immunity from natural infections for COVID-19 is flawed. Uncontrolled transmission in younger people risks significant morbidity and mortality across the whole population. In addition to the human cost, this would impact the workforce as a whole and overwhelm the ability of health-care systems to provide acute and routine care. Furthermore, there is no evidence for lasting protective immunity to SARS-CoV-2 following natural infection, and the endemic transmission that would be the consequence of waning immunity would present a risk to vulnerable populations for the indefinite future. Such a strategy would not end the COVID-19 pandemic but result in recurrent epidemics, as was the case with numerous infectious diseases before the advent of vaccination.
Badger zei:Neen.
Een immuunreactie van een vaccin is anders dan de reactie na een infectie. Trouwens, in het slechtste geval heb je jaarlijks een spuitje nodig zoals met de griep.
https://theconversation.com/why-a-v...tter-immunity-than-an-actual-infection-145476