Racing_Genk zei:
Ik ga mij alleszins niet aan de maatregelen houden. Ik woon alleen en dan willen ze het idee van 1 nauw contact invoeren? Das toch gewoon niet leefbaar, maar 1 ander persoon zien de komende weken/maanden? Ben heel die corona zever kotsbeu, dat is nu al 7 maand dat ik mijn leven drastisch aanpas voor die beperkte groep hoogbejaarden die sterven aan dit virus.
Ik hoop vooral dat de horeca openblijft. Dat ze dan iets doen gelijk in Frankrijk, vanaf 21/22u sluiten zodat de "feestjes" vermeden worden.
De nieuwe maatregelen zijn nog niet bekend en ge zegt al dat ge er u niet aan gaat houden: goed bezig! :doh:
puni zei:
Of ge kunt wat begrip tonen voor zijn frustratie, ik zeg maar wat.
Niemand volgt voor zijn plezier de maatregelen. En het antwoord van Shaddix ging niet zo zeer over zijn frustratie, wel over de minimalisatie van de situatie in de zin "dat is nu al 7 maand dat ik mijn leven drastisch aanpas
voor die beperkte groep hoogbejaarden die sterven aan dit virus."
Racing_Genk zei:
Ja het is natuurlijk makkelijk praten als je je gezinnetje enzo hebt, maar sluit een mens maar eens drie maand alleen ergens op, ze zouden snel anders piepen.
Als ook een alleenstaande snap ik het wel ergens, heb mij ook dood geërgerd toen ze telkens met "versoepelingen" afkwamen waardoor je x contacten individueel mocht zien i.p.v. als gezin. Welke versoepelingen?
Maar,
moest het aantal nauwe contacten naar 1 gaan, wat een belachelijk getal is, is dit toch eerder gericht op alleenstaanden/koppels die niet samenwonen.
Want als koppel kan je eigenlijk niemand zien, want dan zou de andere persoon in fout gaan

Dit is enkel 2 alleenstaanden die elkaar kunnen zien (of een koppel dat niet onder hetzelfde dak woont).
En als iedereen natuurlijk enkel naar zijn eigen situatie kijkt, gaat hij altijd vinden dat hij het erger heeft. Ik ken ook genoeg koppels (met of zonder kinderen) die er evenveel of meer last van hebben. Kijk alleen nog maar naar het aantal koppels die uit elkaar gegaan zijn net na de lockdown bv...