CCatalyst zei:
Tegelijk zou telewerk "de norm" worden. Een term waar ik voor vrees dat het weinig zoden aan de dijk brengt, want "de norm" is nog altijd niet "verplicht", veel werkgevers zien dat ook zo, en ze zijn niet verkeerd.
Inderdaad. Voor veel werkgevers zegt die term niet veel. Ik hoorde gisteren 1 van de partners zeggen 'men wil thuiswerk aanmoedigen om het openbaar vervoer te ontlasten maar bij ons komt iedereen met de bedrijfswagen, ze zouden voor ons een uitzondering mogen maken'. En dan zie je even later een gebruikt mondmasker vergeten aan het koffieapparaat liggen... in groep kan je onmogelijk continu afstand houden, continu alles clean en ontsmet houden, als je in tijden van 6000 besmettingen per dag die omgang al kan uitschakelen door simpelweg thuiswerk, grijp die kans dan.
Racing_Genk zei:
Ik ga mij alleszins niet aan de maatregelen houden. Ik woon alleen en dan willen ze het idee van 1 nauw contact invoeren? Das toch gewoon niet leefbaar, maar 1 ander persoon zien de komende weken/maanden? Ben heel die corona zever kotsbeu, dat is nu al 7 maand dat ik mijn leven drastisch aanpas voor die beperkte groep hoogbejaarden die sterven aan dit virus.
Ik hoop vooral dat de horeca openblijft. Dat ze dan iets doen gelijk in Frankrijk, vanaf 21/22u sluiten zodat de "feestjes" vermeden worden.
Ik hoorde vanmorgen op de radio arts van intensieve in Gent praten, ze verzorgen op dit moment een kind van 4 dat er zeer slecht aan toe is (geen voorgeschiedenis).
Het zijn misschien uitzonderingen, maar er ging toch een koude rilling door mijn lichaam. Het idee hoe schuldig die ouders zich moeten voelen door misschien te denken dat heel dien corona niet zo erg is. Ik denk dat die mensen maar al te graag de klok zouden willen terugdraaien.
SlashDotDash zei:
Weet niet of het hier al gepasseerd is, maar de CoronAlert app is dus een lege doos: je kan zelf geen uitslag van een besmetting ingeven, en de artsen/verplegers die de test afnemen hebben het te druk om de 17-cijferige code te noteren. Gisteren heb ik me laten testen en "niet nodig" was de reactie van de verpleger toen ik die code toonde. Als ik dan zag dat hij 30-40 testen per uur moet afnemen snap ik het wel.
Met andere woorden: een rood scherm is wel een goede waarschuwing, maar een groen scherm betekent niets want een groot deel van de testen wordt niet opgenomen in het systeem.
Inderdaad, daar was ik mij ook al van bewust. Ik ben vorige week getest geweest en merkte dat je de code onmiddellijk op het testformulier moet invullen. Erna kan je op geen enkele manier jouw testresultaat nog inputten. Vind ik persoonlijk een grote tekortkoming. Slechts een minderheid gaat dit doen! Zou trouwens ook een standaardvraag moeten zijn van de persoon die de test afneemt.
Stuyfmans zei:
Ik ben trouwens van mening dat die code rood op bepaalde hogescholen en universiteiten het domste is wat ze kunnen doen. Als studenten ver genoeg van elkaar in de aula zitten, mét mondmasker, en nadien gewoon terug naar huis of naar hun kot gaan, dan is dit compleet veilig. De besmettingen daar (als die er al zijn want ik heb nog geen cijfers gezien die dat staven) zijn dan toch grotendeels te wijten aan studenten die na de lessen bij elkaar gaan kruipen zonder zich aan enige maatregel te houden?
Je zal maar eens een gemotiveerde integere student zijn die zich altijd aan de regels houdt, en zijn verplicht alle lessen moet volgen achter een laptop. Ik verwacht een knik in de curve van het aantal afgestudeerden, tenzij men natuurlijk gaat delibereren met de hand voor de ogen.
Anderzijds, misschien studeren nu terug enkel diegene af die een diploma echt waard zijn?
Ik vermoed dat men vooral heeft ingegrepen om de naschoolse activiteiten af te remmen. Meesten gaan gewoon naar huis terugkeren en van daaruit de lessen volgen. Minder drukte in de studentensteden, minder uitgang, minder kotfeestjes, minder risico op ieder weekend terugkerende studenten die hun thuisomgeving besmetten etc.