Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
LSDsmurf zei:Ik heb onlangs nog gehoord dat sommigen liever naar kantoor gaan ipv te thuiswerken omdat ze thuis zelf hun elektriciteit, water, gas, etc moeten betalen... Zo'n mensen zijn er dus ook, en dat zijn geen arme mensen hé.
Er zijn geen andere broers of zussen dus ook geen andere kleinkinderen. De groep blijft dus wel heel klein. Opvang van de kinderen gaat soms buiten de uren van naschoolse opvang, aangezien hier o.a. in shiften gewerkt wordt. Dat heeft niets met 'gratis opvang' te maken. Mijn comment was dan ook sarcastisch, als dat de drijfveer zou zijn.. Niet iedereen kan helaas aan zijn bureautje thuis werken en zijn werkuren zelf kiezen, dat wordt hier precies wel eens vergeten. Bij ons op school houden ze de kleuters mooi in bubbels, maar in de naschoolse opvang zitten al jaren door mekaar. Ik vraag mij dus gerust af waar het grootste risico zit. Trouwens vind ik het belangrijke voor de mentale well being van mijn moeder dat ze ons en de kleinkinderen nog te zien krijgt, want die heeft het helemaal niet gemakkelijk door bepaalde redenen. Alsook vind ik het belangrijk voor de kinderen. Ik weet ook dat de grootouders er zich aan houden, want die hebben veel over om hun kleinkinderen te zien.zarathustra zei:En als dat een overwogen keuze is waar iedereen mee akkoord is en jullie dan binnen jullie groep van wat.. 7 ? blijven dan is dat imo ok
Op het punt staan om te breken nogwel ...puni zei:Dat ge een triestig figuur zijt. Hij geeft zelf aan dat hij zich al zes maanden drastisch aanpast aan de situatie en dus wel degelijk doet wat hem gevraagd wordt en dat hij nu gewoon op het punt staat om te breken. En dan gaat gij hem daar nog wat voor liggen verwijten, dat gaat hem zeker overtuigen van dat toch niet te doen. :ironic:
Ik stel trouwens voor dat ge niet de toer op gaat van 'als ik dit of als ik dat'. Ge zit niet in die situatie dus ge hebt geen idee door welke shit een single die al meer dan een half jaar thuis werkt en amper iemand ziet op dit moment moet. Echt man, hoe omhoog gevallen kunt ge eigenlijk zijn.

Volledig mee eens hoor. Ik ben trouwens voorstander van (strenge) maatregelen.Loser zei:Dat klopt, je kunt niet blijven stijgen. Vanaf 100% ga je niet meer stijgen. Maar de ziekenhuisbedden gaan vol liggen. IC-capaciteit, daar gaat het om. Of wil je dat iemand die een auto-ongeval krijgt niet meer naar IC kan, omdat het vol ligt met mensen die beademd moeten worden? De waarheid kan gerust in het midden liggen
Dat valt idd moeilijk exact vast te stellen door gebrek aan brononderzoek.Musk zei:Niet dat ik de werking ervan wil betwisten, maar hebben we eigenlijk de verplichting van mondmaskers op veel plaatsen gezien in de cijfers?
Heeft dat een minder snelle stijging veroorzaakt? Lijkt me moeilijk te vergelijken, ook omdat dit een heel andere situatie is dan in maart.
M°°nblade zei:Op het punt staan om te breken nogwel ...
Zoals ik dus al zei: maximale empathie en het slachtofferiseren van mensen die nu al te kennen geven zich NIET aan de maatregelen die voor iedereen gelden te zullen houden omdat het leven van andere mensen het dat gewoon niet waard is. Maar geen woord dat puni zal reppen over de corona slachtoffers die daarvan de gevolgen zullen dragen.
Ik vind die bizarre selectiviteit in wat bij u wel en geen verontwaardiging oproept even hilarisch als dat ze kunstmatig is.
Het argument dat enkel singles en alleenstaanden hiervan mogen meespreken, omdat het voor de rest van de bevolking onmogelijk zou zijn om zich te kunnen voorstellen hoe dat zou voelen, slaat werkelijk op niets. Verschillende posters hier zullen ook wel jarenlang alleenstaande single geweest zijn zeker?
kay-gell zei:Zei Van Gucht nu dat de maatregelen waarschijnlijk pas maandag ingaan en hij op de burgerzin rekent om er het dit weekend niet van te nemen?
Als dat zo is dan hebben ze nog niet veel geleerd na 7 maand he.
Ik begrijp U perfekt hoor.Cerv.Be zei:Maar kijk, zo'n zaken zijn hier blijkbaar niet discusieerbaar voor velen. Het zit hier vol perfecte mensen die naadloos als een kluizenaar kunnen leven en mentaal op & top gezond zijn & blijven. Als ik single was zou het voor mij ook eenvoudig geweest zijn, ik zou gewoon hele dagen zitten gamen. Met een gezinssituatie is dat toch net iets anders. Hier hebben wij onze vrienden echter al maanden niet meer gezien, doen we niets in de massa, geen publieke activiteiten, geen horeca of wat dan ook. Ik hoop dat iedereen beseft dat tijdens de lockdown heel veel kleinkinderen bij de grootouders waren wegens geen andere oplossing (hier gelukkig niet, want vrouw was thuis). Corona of niet, maar de wereld en uw verplichtingen gaan gewoon verder hoor. Als we weer die richting uitgaan, zoals scholen sluiten, mag de regering zorgen dat elke ouder betaald verlof krijgt.

Loser zei:Dit snap ik niet en zal ik nooit snappen... Bij elke persconferentie: Vanaf overmorgen. Vanaf volgende week.
Oké, als het ingrijpende maatregelen zijn waarop sectoren moeten zien te reageren, zoals een totale lockdown, dan is daar iets voor te zeggen. Als het is om het sluitingsuur te veranderen van 01u00 naar 23u00, waarom wordt dat dan uitgesteld?
Money. Nog snel een weekend goed feesten en verdienen.Loser zei:Dit snap ik niet en zal ik nooit snappen... Bij elke persconferentie: Vanaf overmorgen. Vanaf volgende week.
Oké, als het ingrijpende maatregelen zijn waarop sectoren moeten zien te reageren, zoals een totale lockdown, dan is daar iets voor te zeggen. Als het is om het sluitingsuur te veranderen van 01u00 naar 23u00, waarom wordt dat dan uitgesteld?
Loser zei:Dit snap ik niet en zal ik nooit snappen... Bij elke persconferentie: Vanaf overmorgen. Vanaf volgende week.
Oké, als het ingrijpende maatregelen zijn waarop sectoren moeten zien te reageren, zoals een totale lockdown, dan is daar iets voor te zeggen. Als het is om het sluitingsuur te veranderen van 01u00 naar 23u00, waarom wordt dat dan uitgesteld?

Nesjamag zei:Money. Nog snel een weekend goed feesten en verdienen.
Hier met dat feestje!Stuyfmans zei:Ahzo, waar kan je dan nog feesten?
Inderdaad, dat opgebrande gevoel op professioneel vlak zit ik zelf ook met te worstelen. De ziektedagen en burnouts vliegen bij veel collega's ook in het rond merk ik. Denk dat de ziektedagen bij ons dit jaar ook heel hoog liggen. Zelf ben ik nog geen enkele dag afwezig geweest dit jaar, maar ik heb soms veel goesting om naar de huisarts te rijden met momenten.makila zei:Ik begrijp U perfekt hoor.
Ik heb een kleine vriendenkring. Ik kan mij aldus perfekt houden aan een bubbel van 3. Mijn reizen zijn allemaal geschrapt. Ik ga al maanden nog amper naar de cinema (1 keer op 7 maand) en amper naar het pretpark (ik heb een jaarabonnement en ik ben sinds maart 2x geweest, normaal is dat 20x of zo). Ik zie mijn kleine vriendenkring niet meer sinds maart. Op het eerste zicht allemaal géén probleem!
OK, laten we nu eens mijn ziektedagen van dit jaar erbij nemen. Gemiddeld heb ik +-5 ziekte dagen per jaar. Soms zelfs gewoon NUL. Dit jaar? Al 16 (!) dagen tot nu toe (Uiteindelijk valt dit nog wel mee, maar toch ..). Deels effectief door ziekte (Sarcoïdose), maar toch ook omdat ik bij momenten gewoon mij opgebrand voel. En dan zou je kunnen zeggen: Allé Makila je mag dit jaar thuiswerken en andere jaren NIET! Dus hoe kan je dan plots 3x meer ziek zijn dan anders! En toch is het zo! Of ik nu Corona gehad heb of niet (Dat wist de specialist mij niet met zekerheid te zeggen), de hele situatie van nu, hakt er toch in, op mijn fysieke en mentale gezondheid.
En ik ben dus niet iemand met tientallen vrienden en iemand die super sociaal is hé. Dus ik kan mij voorstellen dat socialere types nog meer last hebben van Corona, is het niet fysiek, dan toch mentaal.
Want inderdaad dit is een feit: Als je je aan de maatregelen echt wil houden en je bent echt streng voor jezelf? 220 dagen per jaar werken? Dat is géén probleem, sterker nog: geen ziektebriefje? Dan ben je onwettig afwezig! Gaan winkelen kan ook nog net. Maar ergens anders naartoe gaan is taboe en worst case gaat dat jaren taboe zijn. En ja dat begint te wegen, maar er is één troost: Dat weegt op iedereen hé en we moeten er door.
Dat is een rode vlag.Cerv.Be zei:maar ik heb soms veel goesting om naar de huisarts te rijden met momenten.
Loser zei:Dit snap ik niet en zal ik nooit snappen... Bij elke persconferentie: Vanaf overmorgen. Vanaf volgende week.
Oké, als het ingrijpende maatregelen zijn waarop sectoren moeten zien te reageren, zoals een totale lockdown, dan is daar iets voor te zeggen. Als het is om het sluitingsuur te veranderen van 01u00 naar 23u00, waarom wordt dat dan uitgesteld?
Voor bepaalde bedrijven die zich bv. horcea vooral richten naar uitgaansleven snap ik wel dat die graag enkele dagen / week op voorhand weten waar ze aan toe zijn ivm. stock&personeelsbeheer.Loser zei:Dit snap ik niet en zal ik nooit snappen... Bij elke persconferentie: Vanaf overmorgen. Vanaf volgende week.
Oké, als het ingrijpende maatregelen zijn waarop sectoren moeten zien te reageren, zoals een totale lockdown, dan is daar iets voor te zeggen. Als het is om het sluitingsuur te veranderen van 01u00 naar 23u00, waarom wordt dat dan uitgesteld?