Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

makila

Legacy Member
Cerv.Be zei:
Inderdaad, dat opgebrande gevoel op professioneel vlak zit ik zelf ook met te worstelen. De ziektedagen en burnouts vliegen bij veel collega's ook in het rond merk ik. Denk dat de ziektedagen bij ons dit jaar ook heel hoog liggen. Zelf ben ik nog geen enkele dag afwezig geweest dit jaar, maar ik heb soms veel goesting om naar de huisarts te rijden met momenten.
Vroeger voelde ik mij schuldig als ik 1 luttele dag thuis bleef omdat ik 'mentaal' niet klaar was, om die dag te gaan werken. Ik was streng voor mijzelf en zei tegen mijzelf: LUIERIK!!
Tot ik in 2017 ineens een aanval kreeg midden in de nacht van ... epileptie ... ik ben nog steeds er van overtuigd dat ik epileptie gekregen heb door een opeenstapeling van jarenlang gewoon doorbeuken, nooit verlof nemen, altijd naar het werk gaan ook al voelde ik mij MEGASLECHT vanbinnen. Als ik dit dan tegen mijn vader (hij is overleden maar stel dat hij nog leefde) zou gezegd hebben zou die ook zeggen: Mentaal moe? Lui ja! Want mentaal ziek dat bestaat niet, dat zit in je hoofd. Dat is mij van kindsaf zo aangeleerd (jammer maar helaas).

Ik zeg niet dat je ziekteverlof moet nemen hé, maar zoals Nesjamag zegt, negeer de signalen aub niet. Een week eens niet werken op een carriere van 40+ jaar is géén ramp. Als uw gezondheid naar de klote is, dan is dat worst case wel een ramp.

the_fox

Legacy Member
Loser zei:
Dit snap ik niet en zal ik nooit snappen... Bij elke persconferentie: Vanaf overmorgen. Vanaf volgende week.
Oké, als het ingrijpende maatregelen zijn waarop sectoren moeten zien te reageren, zoals een totale lockdown, dan is daar iets voor te zeggen. Als het is om het sluitingsuur te veranderen van 01u00 naar 23u00, waarom wordt dat dan uitgesteld?

Zie antwoorden hierboven + het feit dat uw bevolking geïnformeerd moet geraken. Niet iedereen volgt het op de voet op (of kan het op de voet opvolgen), dus dan is er tijd nodig om te informeren.

nestorius

Legacy Member
sandervdw zei:
Ik vind het wel grappig dat 1 van de standaardmaatregelen is: "grootouders mogen niet in de buurt van kleinkinderen komen" terwijl door diezelfde regering ook wordt gezegd: "scholen zijn geen broeihaarden want kinderen zijn niet besmettelijk".

Kan je dit eens staven met een artikel of bron. Want naar wat ik lees zeggen ze dat de besmettingen van kinderen opgelopen worden buiten de scholen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

ilgonwe

Legacy Member
Aangezien de persconferentie pas om 17 uur wordt verwacht zal het hoogstens rond middernacht kunnen ingaan maar zo snel zijn regels nooit ingevoerd, er gaat wat tijd over en trouwens, da's allemaal juridisch aanvechtbaar als er geen besluit is in het Staatsblad. En die mensen werken niet in het weekend...Dus dan verschijnt het er wss pas maandag in.

Als je echt cynisch bent kun je denken dat sommige bobo's nog vlug hun voetbalwedstrijden en Ronde van Vlaanderen erdoor willen duwen voor ze in lijn zijn met de maatregelen na het weekend.

phate_13

Legacy Member
Is inderdaad ook een kwestie van publicatie van het koninklijk besluit. Men zou wel kunnen zeggen, het gaat direct in. Maar dan heb je buiten het probleem van informatie, dat velen het dan onbewust gaan overtreden, ook het probleem dat het gewoon nog niet afdwingbaar is tot dit officieel is.

Thomas1989

Legacy Member
nestorius zei:
Kan je dit eens staven met een artikel of bron. Want naar wat ik lees zeggen ze dat de besmettingen van kinderen opgelopen worden buiten de scholen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

Dat geloof je toch zelf niet?

15 jongeren uren in een oud, slecht geventileerd, lokaal steken dan deel je volgens mij alles. Mondmasker of niet. Ik denk dat je het niet verder moet zoeken dan dit: scholen sluiten = ouders thuis = economische weerslag.

Is volgens mij ook de reden waarom er (publiekelijk) geen werk gemaakt wordt rond het identificeren van de plaats waar mensen besmet worden. Met die info kan men tenminste gerichte maatregelen nemen die onderbouwd zijn. Wellicht is de plaats van besmetting te veel school en werk en heeft die plaatsen aanpakken te veel impact op de economie.

De geloofwaardigheid van de beleidsmakers heeft bij mij een serieuze knauw gekregen sinds de mondmaskersaga. Bij de start van de pandemie hebben ze bewust informatie achtergehouden/gelogen, dat vergeet ik nooit meer.

da_flux

Legacy Member
M°°nblade zei:
Het argument dat enkel singles en alleenstaanden hiervan mogen meespreken, omdat het voor de rest van de bevolking onmogelijk zou zijn om zich te kunnen voorstellen hoe dat zou voelen, slaat werkelijk op niets. Verschillende posters hier zullen ook wel jarenlang alleenstaande single geweest zijn zeker?

Maar niet in tijden van Corona dit is totaal anders.
Dus nee jij kan daar niet over meespreken :)

kay-gell

Legacy Member
the_fox zei:
Zie antwoorden hierboven + het feit dat uw bevolking geïnformeerd moet geraken. Niet iedereen volgt het op de voet op (of kan het op de voet opvolgen), dus dan is er tijd nodig om te informeren.

Feit maar als ik mij goed herinner gingen de lockdowns in landen als Frankrijk de dag erna in.
Plus als ze nu gewoon vandaag heel de dag vergaderen en dan morgenvroeg aankondigen dat alles vanaf 8u op slot gaat zie ik 't issue niet.

Het is omdat ze weer pas in de namiddag gaan samenzitten en hun timing slecht is dat ge zoiets creëert waarbij iedereen er 't nog es van gaat pakken.

Enfin ik spreek onder voorbehoud op basis van wat Van Gucht zei he. We zullen zien wat ervan komt.
Maar de maatregelen op ne vrijdag aankondigen die pas maandag ingaan is echt wel weer om lockdown feestjes vragen.

the_fox

Legacy Member
da_flux zei:
Maar niet in tijden van Corona dit is totaal anders.
Dus nee jij kan daar niet over meespreken :)

Maar dat werkt langs 2 kanten hé, ik vermoed dat er bijna niemand sinds maart van vrijgezel naar gezin met kinderen gegaan is (ja bijna, want ge kunt altijd iets begonnen zijn met een partner die al kinderen heeft) :p

phate_13

Legacy Member
kay-gell zei:
Feit maar als ik mij goed herinner gingen de lockdowns in landen als Frankrijk de dag erna in.
Plus als ze nu gewoon vandaag heel de dag vergaderen en dan morgenvroeg aankondigen dat alles vanaf 8u op slot gaat zie ik 't issue niet.

Het is omdat ze weer pas in de namiddag gaan samenzitten en hun timing slecht is dat ge zoiets creëert waarbij iedereen er 't nog es van gaat pakken.

Enfin ik spreek onder voorbehoud op basis van wat Van Gucht zei he. We zullen zien wat ervan komt.
Maar de maatregelen op ne vrijdag aankondigen die pas maandag ingaan is echt wel weer om lockdown feestjes vragen.

Absoluut. Het was een stuk beter/efficiënter geweest moest men gisteren reeds samen zijn gaan zitten. Dan had men dat gisteren kunnen aankondigen en vandaag laten ingaan.

M°°nblade

Legacy Member
da_flux zei:
Maar niet in tijden van Corona dit is totaal anders.
Dus nee jij kan daar niet over meespreken :)
Ja, sure, we moeten hier nu niet doen alsof eenzaamheid iets is dat pas sinds corona bestaat. Je zult zelfs mensen hebben die niet alleenstaand zijn en zich ook eenzaam voelen.

Dat is niet van kunnen 'meespreken van' maar wel 'inbeelden dat'.

the_fox zei:
Maar dat werkt langs 2 kanten hé, ik vermoed dat er bijna niemand sinds maart van vrijgezel naar gezin met kinderen gegaan is (ja bijna, want ge kunt altijd iets begonnen zijn met een partner die al kinderen heeft) :p
Pas op, Koning Filip heeft wel zijn bubbel kunnen uitbreiden:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/1...ing-koning-filip-ontmoet-prinses-delphine-bo/

ilgonwe

Legacy Member
Ze hadden beter donderdagochtend samen gezeten zoals phate_13 zegt. Het is nu al dagen waarschuwen dat ze gaan verstrengen en nu gaat er nog een weekend over, dat gaan mensen ook raar vinden.

En VTM gaat er nog een spel van maken om te zien wie het hardst de pan uit gaan swingen. Een vol café waar de gasten elkaar knuffelen, restaurants die nog de polonaise dansen, studenten die met vaten zitten slepen. En dan nog zo'n geveinsde "Dit kan toch echt niet meneer Van Ranst?" "Ja ik schrik er ook van en dat is jammer, ze luisteren echt niet"

nestorius

Legacy Member
Thomas1989 zei:
Dat geloof je toch zelf niet?

15 jongeren uren in een oud, slecht geventileerd, lokaal steken dan deel je volgens mij alles. Mondmasker of niet. Ik denk dat je het niet verder moet zoeken dan dit: scholen sluiten = ouders thuis = economische weerslag.

Is volgens mij ook de reden waarom er (publiekelijk) geen werk gemaakt wordt rond het identificeren van de plaats waar mensen besmet worden. Met die info kan men tenminste gerichte maatregelen nemen die onderbouwd zijn. Wellicht is de plaats van besmetting te veel school en werk en heeft die plaatsen aanpakken te veel impact op de economie.

De geloofwaardigheid van de beleidsmakers heeft bij mij een serieuze knauw gekregen sinds de mondmaskersaga. Bij de start van de pandemie hebben ze bewust informatie achtergehouden/gelogen, dat vergeet ik nooit meer.
Het gaat daar niet op maar men moet geen eigen waarheid creeeren over wie wat zegt. Dan ben je al even debiel als diegene die de boel minimaliseren. Men zit ganse dagen te wenen dat men de postitie van alles en iedereen ondergraaft maar men doet er wel maar lustig aan mee. Nogmaals post mij een artikel waarin uw buikgevoel bevestigd wordt en ik geloof u. Tot dan mag je bij de hoop "het is allemaal de schuld van *insert random bevolkingsgroep* " gaan zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

da_flux

Legacy Member
the_fox zei:
Maar dat werkt langs 2 kanten hé, ik vermoed dat er bijna niemand sinds maart van vrijgezel naar gezin met kinderen gegaan is (ja bijna, want ge kunt altijd iets begonnen zijn met een partner die al kinderen heeft) :p

Maar daar geef ik dan ook geen commentaar op.
Ik kan mij wel inbeelden dat het niet gemmakelijk moet zijn met kinderen thuiswerken.

TooChé

Legacy Member
Van Gucht is al begonnen met de media campagne : "dit weekend niks meer plannen". Ik begrijp: bereid u maar voor dat maandag alles toe gaat en gebruik uw gezond verstand om dit weekend geen lockdownfeestjes te organiseren.
Gecombineerd met catastroof-Weyts die maandag pas de scholen gaat gedeeltelijk sluiten, dan heeft hij zich tenminste kunnen profileren als : Ik doe alles voor de scholen & studenten maar ik kon niet anders meer.

Tha_nOn

Legacy Member
Loser zei:
Dit snap ik niet en zal ik nooit snappen... Bij elke persconferentie: Vanaf overmorgen. Vanaf volgende week.
Oké, als het ingrijpende maatregelen zijn waarop sectoren moeten zien te reageren, zoals een totale lockdown, dan is daar iets voor te zeggen. Als het is om het sluitingsuur te veranderen van 01u00 naar 23u00, waarom wordt dat dan uitgesteld?


Omdat ze het ook wettelijk moeten geregeld krijgen, wat altijd een beetje tijd nodig heeft. Kwestie dat ze niet aangeklaagd kunnen worden.

makila

Legacy Member
the_fox zei:
Maar dat werkt langs 2 kanten hé, ik vermoed dat er bijna niemand sinds maart van vrijgezel naar gezin met kinderen gegaan is (ja bijna, want ge kunt altijd iets begonnen zijn met een partner die al kinderen heeft) :p
Paar jaar geleden was er een mop op youtube. Ne paar kerels van de bouw fluiten op een vrouw met een mooi figuur, een schoon poepke en mooie blonde haren. Tot die vrouw zich omdraait. Dan blijkt het een vieze + onverzorgde + lelijke man te zijn.

Nu kunnen ze die mop toepassen op iemand met een mondmasker op :D

TooChé

Legacy Member
Omdat het vrijdag is?

661400.jpg

Loser

Legacy Member
Over het uitstel tussen aankondiging maatregelen en effectieve ingangsdatum:
Verschillende punten waar ik oprecht nog niet aan gedacht had. Zoals stock van restaurants. Andere dingen die een praktisch probleem zijn, maar niet zouden moeten zijn in een situatie als deze. Maar ik ben mee, ik snap het al heel wat beter.

nestorius zei:
Het gaat daar niet op maar men moet geen eigen waarheid creeeren over wie wat zegt. Dan ben je al even debiel als diegene die de boel minimaliseren. Men zit ganse dagen te wenen dat men de postitie van alles en iedereen ondergraaft maar men doet er wel maar lustig aan mee. Nogmaals post mij een artikel waarin uw buikgevoel bevestigd wordt en ik geloof u. Tot dan mag je bij de hoop "het is allemaal de schuld van *insert random bevolkingsgroep* " gaan zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

Behalve het woordgebruik, mee eens. Met de aanvulling dat het meestal is: "het is allemaal de schuld van *insert random bevolkingsgroepwaartoe ik niet behoor*"
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan