the_fox
Legacy Member
ironhorn zei:Ik mag me precies gelukkig prijzen dat ik uit een warm nest kom :doc:
Gezien de huidige situatie en maatregelen, denk ik dat sommige mensen dit toch gaan tegenspreken

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ironhorn zei:Ik mag me precies gelukkig prijzen dat ik uit een warm nest kom :doc:

Zullen we volgende week hier nog eens checken of de restaurants in switserland (alle kantons) geopend zijn?Racing_Genk zei:Ben blij dat ik niet meer in Belgie werk, ik zou het niet meer kunnen opbrengen nog bij te dragen aan een land geleid door zo een bende incompetenten. Het enigste wat ze nog krijgen zijn de btw inkomsten op mijn sporadische aankopen hier.
In CH, waar ik werk, heeft men al gezegd dat men de economie voorrang gaat geven. In Belgie gaan we weer eens een hoop extra schulden creëren met maatregelen waarvan men weet dat het niet eens zo een grote bron van besmettingen is. Hoe gaan we dat betalen? Dat zien we later wel.
Five-seveN zei:Ne mens heeft niks op restaurant te zoeken in een pandemie.
Dat vraag ik mij inderdaad ook af. Zeker in deze tijden doe je dat toch zeker niet?Five-seveN zei:Persoonlijk vraag ik mij af: wie knuffelt of kust er nu zijn ouders als hij ouder is dan 12 jaar?
"Ne mens heeft niks op restaurant te zoeken in een pandemie".{BK}Black Devil zei:Zeg dat maar eens aan alle restauranthouders van dit land
Niet echt, ik heb geen enkel restaurant of terras gezien waar men 1.5m afstand tussen alle gasten hield, of waar men controleerde wie deel uitmaakte van hetzelfde gezin.Ik denk dat die de afgelopen maanden wel bewezen hebben dat ze op een veilige manier kunnen werken.
Ne mens heeft niks op restaurant te zoeken in een pandemie, dat is toch gewoon zo...Ze zijn gewoon het makkelijke prooi van de regering die 'iets' moest doen.
In maart/april hebben we dat ook gedaan en dat is toch redelijk cava uitgedraaid, niet dan? Of ben jij van mening dat die maatregelen niks gewijzigd hebben, dat alles toen magically vanzelf is gestopt? Kan he.Ik verwacht eigelijk niet dat cijfers echt gaan dalen , maar eerder een sluiting van niet-essentiele winkels als volgende stap ,ook dat zal geen wonderen verrichten ; maarja dan hebben ze toch iets gedaan.
Five-seveN zei:In maart/april hebben we dat ook gedaan en dat is toch redelijk cava uitgedraaid, niet dan? Of ben jij van mening dat die maatregelen niks gewijzigd hebben, dat alles toen magically vanzelf is gestopt? Kan he.
Het enige dat we moeten doen is onder de max capaciteit van de ziekenhuizen blijven. Flatten the curve kan perfect gebeuren door alles te rekken. Er vanaf gaan we toch niet raken hoor, als je alles sluit "korte pijn" en dan weer opent dan zitten we zo terug op een piek. Beter wat gemoedelijk werken.{BK}Black Devil zei:Waarom sluit men dan nu ook gewoon al niet al die winkels ? Korte pijn , tis precies dat ze willen zo lang mogelijk rekken.
M°°nblade zei:Je mag die blijven zien. Je moet wel kiezen of je nu je moeder of stiefpapa wil knuffelen. Niet allebei.
Five-seveN zei:"Ne mens heeft niks op restaurant te zoeken in een pandemie".
Als het regent kunt ge ook niet gaan tennissen buiten. Zeg dat maar eens tegen de tennisbaan uitbaters.
Five-seveN zei:Het enige dat we moeten doen is onder de max capaciteit van de ziekenhuizen blijven. Flatten the curve kan perfect gebeuren door alles te rekken.
Niet op restaurant kunnen gaan noem ik niet een "lange pijn". Als je dat al pijn noemt dan ga je nog lang pijn hebben.
{BK}Black Devil zei:Zeg dat maar eens aan alle restauranthouders van dit land ,
Ik denk dat die de afgelopen maanden wel bewezen hebben dat ze op een veilige manier kunnen werken. Ze zijn gewoon het makkelijke prooi van de regering die 'iets' moest doen . Ik verwacht eigelijk niet dat cijfers echt gaan dalen , maar eerder een sluiting van niet-essentiele winkels als volgende stap ,ook dat zal geen wonderen verrichten ; maarja dan hebben ze toch iets gedaan.
makila zei:Er moest eerst een DAADKRACHTIGE federale regering zijn. Deze was er in september nog niet hé!
Five-seveN zei:Het enige dat we moeten doen is onder de max capaciteit van de ziekenhuizen blijven. Flatten the curve kan perfect gebeuren door alles te rekken. Er vanaf gaan we toch niet raken hoor, als je alles sluit "korte pijn" en dan weer opent dan zitten we zo terug op een piek. Beter wat gemoedelijk werken.
Alle zeg, en heb je nog een link naar die cijfers?gamer5 zei:Ik baseer me op cijfers van een land waar ze blijkbaar wel capabel zijn om er achter te komen vanwaar de besmettingen komen. 1/3 van de besmettingen gebeuren in scholen/universiteiten in Frankrijk. Beroepsmisvorming, maar als iemand die werkt in de BI vind ik het onbegrijpelijk dat we dit na 6 maanden nog altijd niet deftig weten. En het toont, want je ziet dat ze maar wat proberen en hopen dat het effect heeft.
Inderdaad, de media post nog geen zo'n flagrante leugens.buffalo_magic zei:Redelijk wraakroepend in ieder geval. Zal je weer niet veel over lezen in de media....
Ja man zo kan je van alles een dooddoener maken he.{BK}Black Devil zei:Zeg dat maar eens aan alle restauranthouders van dit land ,
Ik denk dat die de afgelopen maanden wel bewezen hebben dat ze op een veilige manier kunnen werken. Ze zijn gewoon het makkelijke prooi van de regering die 'iets' moest doen . Ik verwacht eigelijk niet dat cijfers echt gaan dalen , maar eerder een sluiting van niet-essentiele winkels als volgende stap ,ook dat zal geen wonderen verrichten ; maarja dan hebben ze toch iets gedaan.
Dat kan je als Vlaming eigenlijk niet beoordelen. De Croo praat traag Frans met hoogstwaarschijnlijk ook wel wat foutjes. Dat komt voor Franstaligen misschien net zo over als Wilmes bij ons. Wilmes viel ook wel mee als ze mocht aflezen...buffalo_magic zei:De Croo heeft misschien niet echt veel charisma, maar hij kwam wel in 2 talen duidelijk en verstaanbaar over moet ik zeggen.
Bij Wilmes was dit toch net iets minder.....
zarathustra zei:Ik lees nergens iets van consequenties voor mensen die er hun voeten aanvegen? dus de zoveelste dode mus?
sandervdw zei:Dat kan je als Vlaming eigenlijk niet beoordelen. De Croo praat traag Frans met hoogstwaarschijnlijk ook wel wat foutjes. Dat komt voor Franstaligen misschien net zo over als Wilmes bij ons. Wilmes viel ook wel mee als ze mocht aflezen...
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk