Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the_fox

Legacy Member
ironhorn zei:
Ik mag me precies gelukkig prijzen dat ik uit een warm nest kom :doc:

Gezien de huidige situatie en maatregelen, denk ik dat sommige mensen dit toch gaan tegenspreken :hug:

Five-seveN

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Ben blij dat ik niet meer in Belgie werk, ik zou het niet meer kunnen opbrengen nog bij te dragen aan een land geleid door zo een bende incompetenten. Het enigste wat ze nog krijgen zijn de btw inkomsten op mijn sporadische aankopen hier.

In CH, waar ik werk, heeft men al gezegd dat men de economie voorrang gaat geven. In Belgie gaan we weer eens een hoop extra schulden creëren met maatregelen waarvan men weet dat het niet eens zo een grote bron van besmettingen is. Hoe gaan we dat betalen? Dat zien we later wel.
Zullen we volgende week hier nog eens checken of de restaurants in switserland (alle kantons) geopend zijn?
Ze hebben die in april ook gesloten he. Deze maatregelen zijn echt niet zo gek. Ne mens heeft niks op restaurant te zoeken in een pandemie.

{BK}Black Devil

Legacy Member
Five-seveN zei:
Ne mens heeft niks op restaurant te zoeken in een pandemie.

Zeg dat maar eens aan alle restauranthouders van dit land ,

Ik denk dat die de afgelopen maanden wel bewezen hebben dat ze op een veilige manier kunnen werken. Ze zijn gewoon het makkelijke prooi van de regering die 'iets' moest doen . Ik verwacht eigelijk niet dat cijfers echt gaan dalen , maar eerder een sluiting van niet-essentiele winkels als volgende stap ,ook dat zal geen wonderen verrichten ; maarja dan hebben ze toch iets gedaan.

Unpro

Legacy Member
Five-seveN zei:
Persoonlijk vraag ik mij af: wie knuffelt of kust er nu zijn ouders als hij ouder is dan 12 jaar?
Dat vraag ik mij inderdaad ook af. Zeker in deze tijden doe je dat toch zeker niet?
Verder kan deze regering mijn kloten kussen, op het werk kom ik dagelijks in contact met 50-100 mensen maar eens ik buiten kom mag ik nog maar 1 persoon zien en moet ik zien dat ik tegen middernacht in mijn nest lig, en dat alles dan omdat er vooral in Brussel en Wallonie problemen zijn...

Five-seveN

Legacy Member
{BK}Black Devil zei:
Zeg dat maar eens aan alle restauranthouders van dit land
"Ne mens heeft niks op restaurant te zoeken in een pandemie".
Als het regent kunt ge ook niet gaan tennissen buiten. Zeg dat maar eens tegen de tennisbaan uitbaters.
Ik denk dat die de afgelopen maanden wel bewezen hebben dat ze op een veilige manier kunnen werken.
Niet echt, ik heb geen enkel restaurant of terras gezien waar men 1.5m afstand tussen alle gasten hield, of waar men controleerde wie deel uitmaakte van hetzelfde gezin.
Ik ben paar week geleden is op restaurant geweest met 6 man op een zaterdag, en dat zat stampvol. Zo vol heeft dat daar nog nooit gezeten.
Ze zijn gewoon het makkelijke prooi van de regering die 'iets' moest doen.
Ne mens heeft niks op restaurant te zoeken in een pandemie, dat is toch gewoon zo...
Ik verwacht eigelijk niet dat cijfers echt gaan dalen , maar eerder een sluiting van niet-essentiele winkels als volgende stap ,ook dat zal geen wonderen verrichten ; maarja dan hebben ze toch iets gedaan.
In maart/april hebben we dat ook gedaan en dat is toch redelijk cava uitgedraaid, niet dan? Of ben jij van mening dat die maatregelen niks gewijzigd hebben, dat alles toen magically vanzelf is gestopt? Kan he.

{BK}Black Devil

Legacy Member
Five-seveN zei:
In maart/april hebben we dat ook gedaan en dat is toch redelijk cava uitgedraaid, niet dan? Of ben jij van mening dat die maatregelen niks gewijzigd hebben, dat alles toen magically vanzelf is gestopt? Kan he.

Waarom sluit men dan nu ook gewoon al niet al die winkels ? Korte pijn , tis precies dat ze willen zo lang mogelijk rekken .

En is het vooral niet beginnen minderen wanneer alles toe was idd , scholen toe vooral.

Nu gaan we gewoon precies hetzelfde doen in de omgekeerde richting . Een complete lockdown zal me echt niet verbazen , maarja eerst weer 2 maand sukkelen met halve regels .

In de zomer ging alles toch ook cva ? En dan was de horeca wel open .

Five-seveN

Legacy Member
{BK}Black Devil zei:
Waarom sluit men dan nu ook gewoon al niet al die winkels ? Korte pijn , tis precies dat ze willen zo lang mogelijk rekken.
Het enige dat we moeten doen is onder de max capaciteit van de ziekenhuizen blijven. Flatten the curve kan perfect gebeuren door alles te rekken. Er vanaf gaan we toch niet raken hoor, als je alles sluit "korte pijn" en dan weer opent dan zitten we zo terug op een piek. Beter wat gemoedelijk werken.

puni

Legacy Member
Five-seveN zei:
"Ne mens heeft niks op restaurant te zoeken in een pandemie".
Als het regent kunt ge ook niet gaan tennissen buiten. Zeg dat maar eens tegen de tennisbaan uitbaters.

Als het vier weken aan een stuk non stop regent, zou die vergelijking misschien nog ergens op slaan.

{BK}Black Devil

Legacy Member
Five-seveN zei:
Het enige dat we moeten doen is onder de max capaciteit van de ziekenhuizen blijven. Flatten the curve kan perfect gebeuren door alles te rekken.
Niet op restaurant kunnen gaan noem ik niet een "lange pijn". Als je dat al pijn noemt dan ga je nog lang pijn hebben.

ik noem het geen lange pijn , wel een zinloze pijn . ik hoop dat je gelijk hebt maar ik denk niet dat deze maatregelen heel veel invloed zullen hebben ,

maar ja , idd scholen sluiten heeft veel zwaardere economische gevolgen , al denk ik toch dat we daar naar toe gaan . En is de horeca sluiten niet meer dan een doekje voor het bloeden (hopelijk ben ik verkeerd)

Wat is het doel eigenlijk van de regering ,flatten the curve of save the most important economies.

draven

Legacy Member
{BK}Black Devil zei:
Zeg dat maar eens aan alle restauranthouders van dit land ,

Ik denk dat die de afgelopen maanden wel bewezen hebben dat ze op een veilige manier kunnen werken. Ze zijn gewoon het makkelijke prooi van de regering die 'iets' moest doen . Ik verwacht eigelijk niet dat cijfers echt gaan dalen , maar eerder een sluiting van niet-essentiele winkels als volgende stap ,ook dat zal geen wonderen verrichten ; maarja dan hebben ze toch iets gedaan.

Ik verwacht ook geen daling. Ze kunnen wel weer verstrengen als het niet daalt. Allemaal zo moeilijk te bewijzen of een genomen maatregel iets opbrengt of niet.
We lopen nu al maanden met dat mondmasker in de winkels en op andere plaatsen. Tevergeefs zo blijkt...

skrippa nr2

Legacy Member
makila zei:
Er moest eerst een DAADKRACHTIGE federale regering zijn. Deze was er in september nog niet hé!

Onzin.
Kustburgemeesters, politie, Brusselse regering....zij konden allemaal perfect reageren zonder federale regering.
Het enige probleem was het gebrek aan lef.

En er was toen ook een federale regering met volmachten die indien gewenst krachtig kon ingrijpen.
Voor Antwerpen was radicaal ingrijpen geen probleem voor Brussel gelden er blijkbaar andere regels....

[LRRP]

Legacy Member
Five-seveN zei:
Het enige dat we moeten doen is onder de max capaciteit van de ziekenhuizen blijven. Flatten the curve kan perfect gebeuren door alles te rekken. Er vanaf gaan we toch niet raken hoor, als je alles sluit "korte pijn" en dan weer opent dan zitten we zo terug op een piek. Beter wat gemoedelijk werken.

Ja allemaal goed en wel, maar zo maak je ondertussen de economie helemaal kapot.
De economie die voor onze welvaart zorgt...

nestorius

Legacy Member
gamer5 zei:
Ik baseer me op cijfers van een land waar ze blijkbaar wel capabel zijn om er achter te komen vanwaar de besmettingen komen. 1/3 van de besmettingen gebeuren in scholen/universiteiten in Frankrijk. Beroepsmisvorming, maar als iemand die werkt in de BI vind ik het onbegrijpelijk dat we dit na 6 maanden nog altijd niet deftig weten. En het toont, want je ziet dat ze maar wat proberen en hopen dat het effect heeft.
Alle zeg, en heb je nog een link naar die cijfers?


buffalo_magic zei:
Redelijk wraakroepend in ieder geval. Zal je weer niet veel over lezen in de media....
Inderdaad, de media post nog geen zo'n flagrante leugens.



{BK}Black Devil zei:
Zeg dat maar eens aan alle restauranthouders van dit land ,

Ik denk dat die de afgelopen maanden wel bewezen hebben dat ze op een veilige manier kunnen werken. Ze zijn gewoon het makkelijke prooi van de regering die 'iets' moest doen . Ik verwacht eigelijk niet dat cijfers echt gaan dalen , maar eerder een sluiting van niet-essentiele winkels als volgende stap ,ook dat zal geen wonderen verrichten ; maarja dan hebben ze toch iets gedaan.
Ja man zo kan je van alles een dooddoener maken he.

Elektische voertuigen verplichten. Ja zeg dat eens tegen alle garagisten in het land.
Regels nemen om verkeersdoden te beperken? Ja zeg dat eens tegen de begrafenisondernemers.
Taks op suiker in frisdrank. Ja zeg dat eens tegen de mensen die in de suikerfabrieken werken.

Het is nu eenmaal wat het is en iedereen voelt gevolgen van die maatregelen he.

kay-gell

Legacy Member
Ik vind dit ook wel ergens een gemiste kans. Niet dat deze regering er aan kan doen, we zaten net in een machtsoverdracht dus tuurlijk reageerden ze trager.

Eigenlijk had Wilmes een paar weken geleden de uitgelezen kans om te kijken of de horeca (net zoals de handel) open kon blijven en welk effect dit had op de mensen.

Opening van de scholen, daaraan gekoppelde drukte op het openbaar vervoer en het laksbeleid op vele werkplaatsen plus mensen die zich boven de regels wanen lijken mij een enorme motor voor dat virus.

Als Wilmes toen een avondklok had ingevoerd, verplicht telewerk en de scholen in code rad had gezet maar van de rest was afgebleven hadden we kunnen zien of we met zo min mogelijk economische schade ook verder kunnen komen.

Nu was 't kalf verdronken en kon deze regering niet anders zonder dat ze halfslachtig over kwamen.

zarathustra

Legacy Member
Ik lees nergens iets van consequenties voor mensen die er hun voeten aanvegen? dus de zoveelste dode mus?

buffalo_magic

Legacy Member
De Croo heeft misschien niet echt veel charisma, maar hij kwam wel in 2 talen duidelijk en verstaanbaar over moet ik zeggen.
Bij Wilmes was dit toch net iets minder.....

sandervdw

Legacy Member
buffalo_magic zei:
De Croo heeft misschien niet echt veel charisma, maar hij kwam wel in 2 talen duidelijk en verstaanbaar over moet ik zeggen.
Bij Wilmes was dit toch net iets minder.....
Dat kan je als Vlaming eigenlijk niet beoordelen. De Croo praat traag Frans met hoogstwaarschijnlijk ook wel wat foutjes. Dat komt voor Franstaligen misschien net zo over als Wilmes bij ons. Wilmes viel ook wel mee als ze mocht aflezen...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Stuyfmans

Legacy Member
zarathustra zei:
Ik lees nergens iets van consequenties voor mensen die er hun voeten aanvegen? dus de zoveelste dode mus?

Als de moeilijk bereikbare groepen in Brussel er hun voeten blijven aanvegen zullen onze scholieren het gelag betalen.

buffalo_magic

Legacy Member
sandervdw zei:
Dat kan je als Vlaming eigenlijk niet beoordelen. De Croo praat traag Frans met hoogstwaarschijnlijk ook wel wat foutjes. Dat komt voor Franstaligen misschien net zo over als Wilmes bij ons. Wilmes viel ook wel mee als ze mocht aflezen...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Ik ben 2talig opgevoed en zijn Frans was echt wel nagenoeg perfect en hij kwam ook redelijk spontaan over. Ik versta ook wel dat het voor een Franstalige moeilijker is om Nederlands te spreken dan omgekeerd.
Het viel mij alvast positief op en dat is in deze tijden ook al eens het vermelden waard ������
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan