Vile
Legacy Member
{BK}Black Devil zei:wat doen wij dan anders dan Chinezen ? Of gaan die niet op restaurant en cafe/clubs zoals in Wuhan ?
De Chinezen hebben extreem veel discipline. 1 besmetting en de ganse omgeving waar je woont => dicht.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
{BK}Black Devil zei:wat doen wij dan anders dan Chinezen ? Of gaan die niet op restaurant en cafe/clubs zoals in Wuhan ?
Vile zei:De Chinezen hebben extreem veel discipline. 1 besmetting en de ganse omgeving waar je woont => dicht.
Wat is er in de praktijk zo moeilijk aan dan?draven zei:Allemaal mooi...in theorie
Hij had het dan ook over de Chinezen die in China wonen.buffalo_magic zei:Als je dat zelf kan geloven mag je dat doen.
Ik kom dagelijks in contact met Chinezen ivm mijn werk en de werkelijkheid is toch helemaal anders.
Wat wel een heel groot verschil is met de westerse wereld is de persvrijheid. Hier zoekt de pers net de sensatie op en dat is in China totaal onmogelijk en staan er zware straffen op. Daar bepaalt de overheid wat er geschreven wordt.
makila zei:Volgens Jan Jambon, zouden naar schatting -in werkelijkheid- ruim 1 miljoen Belgen (Ruim 10% van alle Belgen) ondertussen besmet zijn met Corona.
De meeste mensen zouden het dus niet eens beseffen/weten dat ze besmet zijn.
Ik snap niet goed waarom mensen menen dat restaurants itt cafes veilig zouden zijn. Je zit op een meter afstand van elkaar aan een tafeltje te praten. Zonder mondmasker.FlameDB zei:Restaurants sluiten is quatsch. Je gaat me echt niet wijsmaken dat de besmettingen daar plaatsvinden.
Cafés kunt ge nog over discussiëren. Maar restaurants...
10000 besmettingen per dag = 70000 op weekbasis (worst case). Bijna de helft wordt niet ziek en/of gaan niet naar de arts oml zich te laten testen (en die worden dus niet gerapporteerd) = worst case 140000 mensen besmet op een week. Laten we zeggen dat dit 1/3de is van het aantal besmettingen (mensen blijven soms wekenlang ziek). Dan kom ik worst case uit op een kleine 500K?Musk zei:Jan Jambon weet toch van niks, gewoon niet naar luisteren.
makila zei:Volgens Jan Jambon, zouden naar schatting -in werkelijkheid- ruim 1 miljoen Belgen (Ruim 10% van alle Belgen) ondertussen besmet zijn met Corona.
De meeste mensen zouden het dus niet eens beseffen/weten dat ze besmet zijn.
CCatalyst zei:Vakantiegangers brengen het binnen en vervolgens verspreid het virus zich verder waar het kan, zoals in de scholen.
In de tweede helft van augustus begonnen de cijfers weer te dalen
- Meeste Vlamingen gaan op reis in juli of begin augustus. Tweede helft van augustus heeft niet veel terugkeerders meer.
- Spanje werd in augustus nog op code rood gezet, wat toen nog een absoluut reisverbod was (vandaag niet meer).
- Weer in augustus was significant beter dan in juli waardoor er minder last-minutes waren. Herinner u de incidenten op het strand van Blankenberge, dat was in de eerste decade van augustus.
- De voornaamste reden voor oversterfte in augustus was... een hittegolf.
- Door dat mooie weer kon het virus zich hier moeilijk verspreiden, mensen zaten veel buiten, en de scholen waren dicht. Het virus was weer aan het uitsterven.
- Sciensano zei in augustus dat de scholen veilig open konden gaan als het gemiddelde nieuwe besmettingen/dag onder de 100 zat. Op basis van projecties zou dat rond 15 september het geval geweest zijn.
Op 1 september heropende Ben Weyts tegen het wetenschappelijk advies in de scholen terwijl er nog 400 gevallen/dag waren (veel meer dan bij de heropening van mei), en zette hij kinderen uit 20-30 verschillende bubbels bij elkaar in slecht verluchte ruimtes. Hij zei toen dat dat "een risico" was maar dat hij het bewust nam. De rest is geschiedenis, wanneer de cijfers van deze week compleet zijn hebben we een record gesteld van meer dan 10000 gevallen per dag.
M°°nblade zei:Ik snap niet goed waarom mensen menen dat restaurants itt cafes veilig zouden zijn. Je zit op een meter afstand van elkaar aan een tafeltje te praten. Zonder mondmasker.
Binnen.
Een uur aan een stuk of langer.
Dat zijn juiste de gekende hoge risico's.
Het staat op losse schroeven, maar soms hebben mensen zulke cijfers nodig om te beseffen dat het niet goed is.stungunner zei:Ook een uitspraak die hij beter niet had gedaan en die op niks is gestoeld. Omdat 10% van de niet Covid-patiënten (die dus worden opgenomen voor iets anders maar wel allemaal worden getest) in het UZA ook Covid blijken te hebben, trekt hij die lijn door naar de rest van het land, dat dus 10% van het land wel besmet moet zijn.
Denk dat iemand hem toch eens gaat moeten uitleggen dat dat rekensommetje toch niet zo simpel is.
MrKend54l zei:Het staat op losse schroeven, maar soms hebben mensen zulke cijfers nodig om te beseffen dat het niet goed is.
Overdrijving is in deze iets wat zeker kan.
En welke meerwaarde heeft de exacte cijfers geven? Ik snap wat je wilt zeggen, maar het trekt alleen de aandacht weg van de essentie.stungunner zei:Serieus? Ik verwacht van onze politici toch eerder correcte informatie en cijfers, de media staat al vol genoeg met dagelijkse doemberichten over corona.
Als zelfs de wetenschappers al bewust verkeerde informatie geven om een politiek beleid te verdedigen, wat zouden getrainde beroepsleugenaars als politici dan opeens wel correcte informatie geven?stungunner zei:Serieus? Ik verwacht van onze politici toch eerder correcte informatie en cijfers, de media staat al vol genoeg met dagelijkse doemberichten over corona.
the_fox zei:Geen enkel land heeft die cijfers. En als je je graag aan Frankrijk spiegelt, lees dan vooral ook dit artikel eens die de problemen met contact tracing en meerbepaald hun app aankaart (synopsis: de app heeft op 1maand tijd met 8miljoen gebruikers maar 14 meldingen uitgestuurd...).
Geef mij even de bron van die cijfers. Ik zal even helpen, deze cijfers van 1 oktober van het Frans ministerie van Onderwijs spreken over 4.636 op 12 miljoen besmettingen bij leerlingen en 1.031 op 1,16 miljoen bij leerkrachten. Dit zijn dus 5.694 besmettingen in september. In die periode zijn er 280.063 nieuwe besmettingen bijgekomen volgens de officiële cijfers. Wat dus neerkomt op 2% in het onderwijs; wat wel een eindje afligt van je voorgestelde 33%.
Zet uw beroepsmisvorming dan correct inZij kritisch van wat je leest, zoek effectief cijfers op.
Maar voor je België compleet de grond in boort, hoe ga je in uw BI-setting om met dingen zoals Data Quality, menselijke fouten, vrije input-velden, bronsystemen die er niet voor gemaakt zijn om op zo'n manier te bevragen,... Want dit zijn alle dingen du nu voorvallen, en zouden u niet onbekend mogen zijn en voor iemand in jouw functie zou het totaal niet onbegrijpelijk moeten zijn hoe ze dit niet kunnen doen. Ohja, en het zou misschien ook een extra teken aan de wand moeten zijn dat ze dit nergens kunnen doen (buiten onder een dictatoriaal bewind).
)