Gromker
Legacy Member
Syter zei:Oh please. Je doet precies of ze worden tijdens een wereldoorlog naar het front geroepen.
"Oh nee, we moeten 4 weken dicht en we krijgen geld van de overheid (lees: de bevolking) om dit te overbruggen. Wat een tragedie!"
Als je je zaak niet 4 weken kan sluiten zonder in liquiditeitsproblemen te komen dan heb je wellicht - je raadt het al - zware liquiditeitsproblemen en sluit je de tent beter.
Horeca is altijd al een een zeer risicovolle sector geweest, zelfs buiten Corona-tijden, en wordt bv. vaak door boekhoudkantoren geweerd als dossier omdat ze vaak hun facturen niet kunnen/willen betalen, een administratieve ramp zijn, etc.
Klopt gedeeltelijk maar het is nu weer een maand sluiting na een eerdere sluiting met tussenin een periode van hoogstwaarschijnlijk verminderde inkomsten (alle regels in acht houdend zullen er niet veel zaken hun optimaal rendement kunnen halen).
Dus we spreken niet over "ocharm een maand geen inkomsten" maar eigenlijk, intussen, een slecht jaar. En zoiets zou wel meer bedrijven in problemen brengen, niet enkel horeca.
Maar ja, horeca (en zeker café) is inderdaad niet de meest gezonde of robuuste sector en zeker gevoeliger voor dit soort schokken.


