Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Biljart

Legacy Member
Als men niet durft vrijgeven waar de besmettingen plaatsvinden begrijp ik dat.

Gerichte maatregelen hebben we nodig, geen eenheidsworst.

We zijn trouwens op een heel gevaarlijk pad gekomen. Ik hoorde op het VRT-radio-nieuws dat “de politie niet kan controleren of we ons houden aan 1 knuffelcontact”.
Het feit alleen al dat men dit durft benoemen bezorgt me rillingen van een totalitair regime.

Alhoewel, paar maanden terug ging men in Vlaanderen met warmtecamera’s op zoek naar mensen in hun tweede verblijf. Als waren het ratten.
Wat is het volgende?



Aux armes, citoyens,
Formez vos bataillons.
Marchons!

Spiros

Legacy Member
Vroeger maar lachen met die Chinezen en hun regime. Hoe ze daar allerlei regels opleggen.. ondertussen gebeuren hier ook zo'n zaken waar ik mij toch bij afvraag of dit wel allemaal zou mogen in een vrij en democratisch land.

{BK}Black Devil

Legacy Member
MiniJeffrey zei:
Horeca Vlaanderen overweegt juridische stappen...

Dat wordt nog een gezellige boel.

Zelfde dus als in Madrid en Berlijn , ik geloof dat in Berlijn zelf de horeca weer moet open doen .

Diatonico

Legacy Member
Spiros zei:
Vroeger maar lachen met die Chinezen en hun regime. Hoe ze daar allerlei regels opleggen.. ondertussen gebeuren hier ook zo'n zaken waar ik mij toch bij afvraag of dit wel allemaal zou mogen in een vrij en democratisch land.

Die Chinezen onthouden echter dat hun communistisch, autoritair systeem er voor zorgde dat ze snel uit de crisis waren en hun economie weer goed draait.
We vergeten voor het gemak even dat hun levenswijze de oorzaak was van het virus.
En dat de situatie in het Westen zo ernstig kon worden omdat de Chinezen logen over de impact van het virus.
En dat hun economie draait op ideeën en uitvindingen van het Westen omdat ze 0 creativiteit en probleem oplossend denken hebben door hun nationalistische mentaliteit.

de hamster

Legacy Member
Biljart zei:
Als men niet durft vrijgeven waar de besmettingen plaatsvinden begrijp ik dat.

Gerichte maatregelen hebben we nodig, geen eenheidsworst.

We zijn trouwens op een heel gevaarlijk pad gekomen. Ik hoorde op het VRT-radio-nieuws dat “de politie niet kan controleren of we ons houden aan 1 knuffelcontact”.
Het feit alleen al dat men dit durft benoemen bezorgt me rillingen van een totalitair regime.

Alhoewel, paar maanden terug ging men in Vlaanderen met warmtecamera’s op zoek naar mensen in hun tweede verblijf. Als waren het ratten.
Wat is het volgende?



Aux armes, citoyens,
Formez vos bataillons.
Marchons!


Ik zie u al lopen binnenkort, met uwe keu door de straten, terwijl je liedjes uit Les Mis zingt. .....de zever die je hier soms leest.

stungunner

Legacy Member
Wat ik nu wel voor gene meter begrijp is dat er nog steeds volk in de voetbalstadions is toegelaten. Hoe ridicuul is dat?

Nu zitten die daar allemaal per 2 of per 4 2 meter uit elkaar, maar straks na de match staan die allemaal tegen elkaar aan te schuiven om het stadion uit te geraken.

eS

Legacy Member
Biljart zei:
Als men niet durft vrijgeven waar de besmettingen plaatsvinden begrijp ik dat.

Gerichte maatregelen hebben we nodig, geen eenheidsworst.

We zijn trouwens op een heel gevaarlijk pad gekomen. Ik hoorde op het VRT-radio-nieuws dat “de politie niet kan controleren of we ons houden aan 1 knuffelcontact”.
Het feit alleen al dat men dit durft benoemen bezorgt me rillingen van een totalitair regime.

Alhoewel, paar maanden terug ging men in Vlaanderen met warmtecamera’s op zoek naar mensen in hun tweede verblijf. Als waren het ratten.
Wat is het volgende?



Aux armes, citoyens,
Formez vos bataillons.
Marchons!

Sinds dag 1 weet men al waar de probleemzones zich bevinden hoor, gewoon door naar volgende cijfers te kijken:

Bevolkingsdichtheid/km²:
  • Vlaanderen: 500 inwoners/km²
  • Gent: 1700/km²
  • Ledeberg: 7700/km²
  • Antwerpen (stad): 2600/km²
  • Borgerhout: 11.000/km²
  • Brussels gewest: 7500/km²
  • 1000 Brussel: 5000/km²
  • Ukkel: 3700/km²
  • Molenbeek: 16.000/km²
  • Sint-Joost: 23.000/km²

Onbebouwde ruimte:
  • Vlaanderen: 72%
  • Gent: 33%
  • Antwerpen: 22%
  • Brussels gewest: 41%
  • 1000 Brussel: 11,5%
  • Ukkel: 30%
  • Molenbeek: 12%
  • Sint-Joost: 1%

=> overal waar mensen op elkaar gepropt zitten, met daarenboven een compleet gebrek aan openbare buitenruimte om dit te compenseren, maakt dat quarantainemaatregelen praktisch onmogelijk te organiseren zijn, zeker op langere termijn. Continue binnenblijven kan niet, want je woont in een app met minder ruimtes dan bewoners (maw privacy nihil). Buiten afspreken kan ook niet veilig, want er is gewoon te weinig publieke ruimte in de directe omgeving (en je gaat geen 500m en 2 drukke banen verder gaan verplaatsen om even een frisse neus te halen).

Oplossingen op korte termijn bestaan er niet (tenzij je hele wijken wil afzetten en de boel compleet wil laten escaleren), dus je blijft dweilen met de kraan open en focust op zones waar er wel resultaat te halen valt.

Is het fair? Nee, maar dat is het dagdagelijkse leven evenzeer voor wie in piepklein appartementje een dergelijke concentratiewijk moet wonen.

OxYg3N

Legacy Member
M°°nblade zei:
Ja, de horeca is belangrijk. Maar nog steeds ondergeschikt aan de ganse economie waar het maar een klein deel van uitmaakt of onderwijs, wat een investering in de economie van morgen is.
Er bestaan geen alternatieven voor tewerkstelling en onderwijs. Er bestaan wel vrijetijdsalternatieven voor de horeca. Veel van dat geld dat daar niet verdiend kan worden, wordt wel elders verdiend.
Algemeen genomen passen mensen zich aan, aan deze situatie.

De Horeca is deel van zo goed als elke vrijetijds besteding he. Ga het maar eens na ;)

Naar een pretpark gaan, gaan sporten (erna iets drinken of tussenin iets eten), gaan wandelen, muziek spelen, concerten, naar een museum gaan. Mensen koppelen aan zo goed als alles een horeca bezoek. (wanneer de activiteit zich buitenhuis bevindt).

Ondertussen mogen er nog steeds 1000den mensen naar een stadion afzakken voor brood en spelen .

Rana0306

Legacy Member
OxYg3N zei:
Ondertussen mogen er nog steeds 1000den mensen naar een stadion afzakken voor brood en spelen .

Eten en drinken is verboden, dus niet meer voor brood, enkel nog spelen :D

SomeDude

Legacy Member
Spiros zei:
Als ge dus in een cafe aan den toog gaat afhalen, dan mag da ook :)?

Maar je mag dat niet opdrinken in het café of terras :p
Maarja waar stopt afhaal volgens de letter van de wet :D

Rana0306

Legacy Member
SomeDude zei:
Afhaal mag toch? En in een stadion is enkel afhaal buiten voor de vips :unsure:

Op indoor-activiteiten is de verkoop van voeding en drank verboden (zie hieronder uit hln)


Voor indooractiviteiten blijven de huidige afspraken - de zogenaamde protocollen - gelden. Tegen volgende week vrijdag worden die geëvalueerd. Er geldt wel een verbod op de verkoop van drank en voeding. Toeschouwers bij sportwedstrijden kunnen voorlopig nog, maar worden beperkt. Kantines worden wel gesloten
.

Nogal vaag wat "indoor-activiteiten" zijn natuurlijk....

makila

Legacy Member
Café is open.

Agent: Hey je mag NIET open zijn
Baas café: Hier ik ben ook een 'afhaalrestaurant', hier is de goedkeuring! Dan mag het wel hé!
Agent: Maar je serveert bier géén eten!
Baas café: Ja maar alleen 'afhaalbier'! :D

makila

Legacy Member
HLN --- dokter-die-zonder-mondmasker-mogelijk-100-patienten-besmette-dom-van-me-maar-ik-wilde-enkel-mensen-helpen

Allé HLN serieuze inbreuk op de privacy van deze arts.
Even googlen en ik weet meteen wie hij is en waar hij exact woont. Dat HLN zijn achternaam grotendeels verbergt, is ruim onvoldoende.
Het duurde mij welgeteld 5 seconden en ik vond al zijn gegevens ..

Racing_Genk

Legacy Member
puni zei:
Iemand enig idee hoeveel kans op slagen die noodaanvraag van Pfizer (onder voorbehoud van positieve testresultaten) mid november zou hebben?

https://www.forbes.com/sites/robert...-covid-19-vaccine-in-november-after-election/

Fase 3 resultaten afwachten, als die goed zijn is het een formaliteit bij wijze van spreke. Tegen eind dit jaar zullen we wel al 2-3 goedgekeurde vaccins hebben denk ik, AstraZeneca, pfizer, moderna en dan mogelijks een Chinees vaccin, dat niet in de Westerse wereld zal gebruikt worden.

En begin/midden volgend jaar komt daar nog een hoop bij, oa GSK/Sanofi en J&J

SomeDude

Legacy Member
Rana0306 zei:
Op indoor-activiteiten is de verkoop van voeding en drank verboden (zie hieronder uit hln)


Voor indooractiviteiten blijven de huidige afspraken - de zogenaamde protocollen - gelden. Tegen volgende week vrijdag worden die geëvalueerd. Er geldt wel een verbod op de verkoop van drank en voeding. Toeschouwers bij sportwedstrijden kunnen voorlopig nog, maar worden beperkt. Kantines worden wel gesloten
.

Nogal vaag wat "indoor-activiteiten" zijn natuurlijk....

Voetbal is outdoor he, tenzij het dak van het stadion toe is :p

Carrion

Legacy Member
Nog een half miljardje aan steunmaatregelen erbij volgens Vandenbroucke. Het kan niet op.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan