Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie - Deel 7

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KnightOfCydonia

Legacy Member
Terug meer on topic:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201111_93082520

Parafraseert die Gentse professor hier nu met opzet een zin uit Animal Farm?
‘Het vaccin moet voor iedereen gelijk toegankelijk zijn. Maar voor wie de meeste noden heeft, moet het nog beter toegankelijk zijn.’
~ 'All animals are equal, but some animals are more equal than others.'

Wat mij betreft staat het buiten discussie dat een vaccin volgens logische, wetenschappelijk bepaalde criteria verdeeld moet worden. Al ben ik ook benieuwd of dat gaat lukken en er niet à la Belgique een zekere vorm van vriendjespolitiek in zal sluipen.

Mulan

Legacy Member
[LRRP];22698533 zei:
Op papier ja, in de praktijk is dat iets helemaal anders. Vaak gaat zoiets via de rechtbank, wat jaren kan aanslepen
In sommige gevallen ''vlucht'' de vader naar het buitenland en kan de moeder naar haar centen fluiten
Een rechtbank verplicht de vader ook niet om dan wél de kinderen op te komen halen omdat de rechtbank weet dat "gedwongen" vaderschap Enkel nefast gevolgen voor het kind met zich mee zal brengen.
Enige wat de rechtbank kan doen dan, is een grotere financiële bijdrage vastleggen.

Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk

[LRRP]

Legacy Member
KnightOfCydonia zei:
Terug meer on topic:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201111_93082520

Parafraseert die Gentse professor hier nu met opzet een zin uit Animal Farm?
‘Het vaccin moet voor iedereen gelijk toegankelijk zijn. Maar voor wie de meeste noden heeft, moet het nog beter toegankelijk zijn.’
~ 'All animals are equal, but some animals are more equal than others.'

Wat mij betreft staat het buiten discussie dat een vaccin volgens logische, wetenschappelijk bepaalde criteria verdeeld moet worden. Al ben ik ook benieuwd of dat gaat lukken en er niet à la Belgique een zekere vorm van vriendjespolitiek in zal sluipen.

We leven helaas in België, benieuwd wanneer we onze vaccin ooit gaan krijgen!

Mulan zei:
Een rechtbank verplicht de vader ook niet om dan wél de kinderen op te komen halen omdat de rechtbank weet dat "gedwongen" vaderschap Enkel nefast gevolgen voor het kind met zich mee zal brengen.
Enige wat de rechtbank kan doen dan, is een grotere financiële bijdrage vastleggen.

Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk

Dan moet die ook nog betaald worden hé, we leven in een land met 1000000 rechterlijke achterpoortjes!
Ik kan 1001 voorbeelden geven van mensen waar de expartner hun bijdrage amper of niet betaald, waardoor de ex in problemen komt.
Kijk bv gewoon naar niveau 4, dan zie je direct in wat voor een achterlijke rechtstaat wij leven...

NemesisBE

Legacy Member
Wordt dat vaccin van Pfizer in Puurs geproduceerd? In dat geval: laat de uitvoer verbieden en claim alles voor ons. Dat zou Trump ook doen.

[LRRP]

Legacy Member
NemesisBE zei:
Wordt dat vaccin van Pfizer in Puurs geproduceerd? In dat geval: laat de uitvoer verbieden en claim alles voor ons. Dat zou Trump ook doen.

+1

Ik zie het zo gebeuren.
Pfizer exporteert alles en wij gaan een vaccin krijgen uit het buitenland

John1307

Legacy Member
KnightOfCydonia zei:
Terug meer on topic:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201111_93082520

Parafraseert die Gentse professor hier nu met opzet een zin uit Animal Farm?
‘Het vaccin moet voor iedereen gelijk toegankelijk zijn. Maar voor wie de meeste noden heeft, moet het nog beter toegankelijk zijn.’
~ 'All animals are equal, but some animals are more equal than others.'

Wat mij betreft staat het buiten discussie dat een vaccin volgens logische, wetenschappelijk bepaalde criteria verdeeld moet worden. Al ben ik ook benieuwd of dat gaat lukken en er niet à la Belgique een zekere vorm van vriendjespolitiek in zal sluipen.

Misschien ver gezocht maar ik hoop dat we hier geen situatie gaan krijgen als met het griepvaccin. Waarbij grote bedrijven massaal het vaccin opkopen om hun personeel te laten inenten, terwijl voor de echt kwetsbare groep een tekort ontstaat.

KnightOfCydonia

Legacy Member
John1307 zei:
Misschien ver gezocht maar ik hoop dat we hier geen situatie gaan krijgen als met het griepvaccin. Waarbij grote bedrijven massaal het vaccin opkopen om hun personeel te laten inenten, terwijl voor de echt kwetsbare groep een tekort ontstaat.

Dat is exact wat ik bedoelde met à la Belgique. Ik durf er bijna geld op inzetten dat "topvoetbalclubs" die nog steeds miljoenen overheidssubsidies krijgen, wel ergens een batch vaccins zullen opkopen op de "vrije markt", nog voordat al het zorgpersoneel, laat staan alle risicogroepen gevaccineerd zijn. Voor "toppolitici" en EU-ambtenaren zal men ook wel een uitzondering creëren. Want ja, die moeten veel internationaal vergaderen en rondreizen. Politici die in dit land op hotel gingen lunchen terwijl de horeca moest sluiten, zullen eerder een vaccin krijgen dan mensen die wél netjes de regels hebben nageleefd.

In een ideale wereld zou ik voorstander zijn van een netjes uitgestippelde rangorde van prioriteiten volgens wetenschappelijke criteria.
In België lijkt het mij beter om een zo klein mogelijke prioritaire categorie te maken - zorg en risicopatiënten met ernstige onderliggende aandoeningen - en al de rest zoveel mogelijk via loting te doen.

Pinkman

Legacy Member
Even vraagje tussendoor:

Ben zondag rond 13u getest geweest en ben nog steeds aan het wachten op mijn uitslag. Is dat normaal of contacteer ik best even een dokter van wacht? Had sowieso een papiertje tot en met vandaag, maar anders moet ik elke dag dat ik m'n uitslag nog niet heb bellen naar m'n werk om te zeggen dat ik m'n uitslag nog niet weet, beetje vervelend toch wel.

virtualdude

Legacy Member
John1307 zei:
Misschien ver gezocht maar ik hoop dat we hier geen situatie gaan krijgen als met het griepvaccin. Waarbij grote bedrijven massaal het vaccin opkopen om hun personeel te laten inenten, terwijl voor de echt kwetsbare groep een tekort ontstaat.

Als ik me niet vergis zal dis jaar er weinig vaccinaties plaatsvinden via bedrijven.

Mulan

Legacy Member
Pinkman zei:
Even vraagje tussendoor:

Ben zondag rond 13u getest geweest en ben nog steeds aan het wachten op mijn uitslag. Is dat normaal of contacteer ik best even een dokter van wacht? Had sowieso een papiertje tot en met vandaag, maar anders moet ik elke dag dat ik m'n uitslag nog niet heb bellen naar m'n werk om te zeggen dat ik m'n uitslag nog niet weet, beetje vervelend toch wel.
"aan het wachten op het resultaat" op welke manier?
Cozo al geraadpleegd? Indien het daar nog niet op staat, kan je dokter het ook nog niet weten.

Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk

Pinkman

Legacy Member
Mulan zei:
"aan het wachten op het resultaat" op welke manier?
Cozo al geraadpleegd? Indien het daar nog niet op staat, kan je dokter het ook nog niet weten.

Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk
Ik kijk voortdurend op CoZo ja, nu weet ik niet of dat vandaag nog kan veranderen met de feestdag, maar voorlopig nog niks daar. Afwachten dan maar zeker.

Hefty Rabbit

Legacy Member
[LRRP];22698833 zei:
+1

Ik zie het zo gebeuren.
Pfizer exporteert alles en wij gaan een vaccin krijgen uit het buitenland

Nah, België zal wss ergens tegen de levering ineens realiseren dat er niet voldoende droog ijs of stockageruimte is. Aka het verdriet van België.

Enfin, als de vaccins er zijn en de grootste risicogroepen hun shotje hebben gekregen mag ik toch hopen dat ze niet opnieuw excuses gaan vinden om terug (semi-)lockdowns te doen.
Van de gewone griep sterven er ook nog altijd mensen.

Carrion

Legacy Member
Langs de ene kant wel een grappig dat ze al maanden zeggen dat ook jongeren dit virus te vrezen hebben, een terechte waarschuwing. Maar dat je als - 50-jarige er niet op moet hopen om voor eind 2021 het vaccin te krijgen.

bassie82

Legacy Member
Hefty Rabbit zei:
Nah, België zal wss ergens tegen de levering ineens realiseren dat er niet voldoende droog ijs of stockageruimte is. Aka het verdriet van België.

Enfin, als de vaccins er zijn en de grootste risicogroepen hun shotje hebben gekregen mag ik toch hopen dat ze niet opnieuw excuses gaan vinden om terug (semi-)lockdowns te doen.
Van de gewone griep sterven er ook nog altijd mensen.

Zaventem heeft grootste oppervlakte gekoelde magazijnruimtes van Europa.
Er gaat al veel mogen gebeuren ;)

Hefty Rabbit

Legacy Member
Carrion zei:
Langs de ene kant wel een grappig dat ze al maanden zeggen dat ook jongeren dit virus te vrezen hebben, een terechte waarschuwing. Maar dat je als - 50-jarige er niet op moet hopen om voor eind 2021 het vaccin te krijgen.

Mensen -50 die gezond zijn hebben het minste risico, die gaan ze echt als allerlaatste of zelfs niet beginnen inenten. Heb al covid doorgemaakt zonder symptomen, ik hoef zo'n vaccin in ieder geval niet.

bassie82 zei:
Zaventem heeft grootste oppervlakte gekoelde magazijnruimtes van Europa.
Er gaat al veel mogen gebeuren ;)

Net zoals we ook veel ICU bedden en mondmaskers (voor er vanwege 7 muisjes miljoenen werden vernietigd) hadden. ;)
Met het quasi zekere wanbeleid kan er veel mislopen.

Remake

Legacy Member
Hoe lang duurt dat eigenlijk voor de contacttracers bellen? Zus is gisteren positief getest en heeft mij opgegeven omdat ik daar maandag het gras ben gaan afrijden. Nog steeds niets gehoord. :unsure:

StruikGewas

Legacy Member
Remake zei:
Hoe lang duurt dat eigenlijk voor de contacttracers bellen? Zus is gisteren positief getest en heeft mij opgegeven omdat ik daar maandag het gras ben gaan afrijden. Nog steeds niets gehoord. :unsure:

In de vorige post komt het woord wanbeleid terug.
Ik denk dat we dat zeker en vast kunnen zeggen over heel dan contacttracing verhaal. Dat is gewoon één grote flop, 0,0 meerwaarde en véél geld weggesmeten.
Echt, ik zou me enorm schamen als ik daarvoor verantwoordelijk was. Man man.

Remake

Legacy Member
StruikGewas zei:
In de vorige post komt het woord wanbeleid terug.
Ik denk dat we dat zeker en vast kunnen zeggen over heel dan contacttracing verhaal. Dat is gewoon één grote flop, 0,0 meerwaarde en véél geld weggesmeten.
Echt, ik zou me enorm schamen als ik daarvoor verantwoordelijk was. Man man.

Welja, nu ik het weet houden zowel ik en mijn vriendin extra rekening met alles en gaan we de komende dagen van onze diepvries leven, maar iemand die niet op de hoogte gebracht is, loopt gewoon rond alsof er niets aan de hand is.

[LRRP]

Legacy Member
Pinkman zei:
Even vraagje tussendoor:

Ben zondag rond 13u getest geweest en ben nog steeds aan het wachten op mijn uitslag. Is dat normaal of contacteer ik best even een dokter van wacht? Had sowieso een papiertje tot en met vandaag, maar anders moet ik elke dag dat ik m'n uitslag nog niet heb bellen naar m'n werk om te zeggen dat ik m'n uitslag nog niet weet, beetje vervelend toch wel.

Mij ma is op een dinsdag getest om 9uur en om 21 uur had ze het resultaat
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan