Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Musk

Legacy Member
Tomski zei:
Nen bril gelijk Alex Agnew?
emoji14.png

Ja! Valt toch enorm op.

Waelvis

Legacy Member
Deckard zei:
Zijn er mensen bij wie de pakjes met Bpost al terug bezorgd worden van voor de staking? Iets onderweg sinds 7 november. Tracking geeft nog altijd 'klaarmaken door afzender'.
Op 6 november werd een pakketje dat ik hier op 9lives gekocht had op de post gedaan. Op 12 november lag het in het postkantoor.

Ondertussen ook al 2 pakjes van AliExpress toegekomen.

Scifo

Legacy Member
Sinds kort zit ik met Chrome spam op mijn gsm. Vorig weekend tijdens een non legale stream op popups zitten klikken. (popups proberen wegklikken is niet simpel oO)

Iemand een idee hoe ik dat gefixt krijg?

Tonerider

Legacy Member
Scifo zei:
Sinds kort zit ik met Chrome spam op mijn gsm. Vorig weekend tijdens een non legale stream op popups zitten klikken. (popups proberen wegklikken is niet simpel oO)

Iemand een idee hoe ik dat gefixt krijg?

wat bedoel je precies met chrome spam? Krijg je spam op je gmail? Of duiken er popups op via chrome?
Anyway, ge hebt antivirus voor android zoals Bitdefender, maar als het te vies blijft doen zou ik gewoon een factory reset van je gsm doen. Zet eerst een backup van data op je pc (en doe er een virus en malware scan op.)

Musk

Legacy Member
Scifo zei:
Idd continu popups van chrome. Heel vervelend.

heb dat ook eens gehad. Heb toen die melding ingehouden (android) tot ik kon kiezen: meldingen van deze website blokkeren.

Toen was het voor mij opgelost.

Tonerider

Legacy Member
Scifo zei:
Idd continu popups van chrome. Heel vervelend.

rechtsboven op de drie puntjes, dan in het menu 'instellingen', dan 'site-instellingen' en kijk dan even of 'pop-ups en omleidingen' geblokkeerd staat en er vlak onder 'advertenties': geblokkeerd voor bepaalde sites.

Misschien ook onder 'instellingen' => 'privacy' je browsegegevens wissen

KBE

Legacy Member
iemand die dit gebruikt ? ( foto is gewoon ter illustratie )
asset-616785.jpg


Had graag geweten dat dit nuttig is, omdat we ene willen aanschaffen voor in de kamer. En veronderstel dat hij wel nog tijdje warmte afgeeft nadat we hem afleggen ?
Als er mensen zijn die dit gebruiken, had graag eens de meningen geweten.
Moet ik ook speciaal kijken naar iets op, ik weet wel de grote van de kamer natuurlijk.

Scifo

Legacy Member
Musk zei:
heb dat ook eens gehad. Heb toen die melding ingehouden (android) tot ik kon kiezen: meldingen van deze website blokkeren.

Toen was het voor mij opgelost.
Tonerider zei:
rechtsboven op de drie puntjes, dan in het menu 'instellingen', dan 'site-instellingen' en kijk dan even of 'pop-ups en omleidingen' geblokkeerd staat en er vlak onder 'advertenties': geblokkeerd voor bepaalde sites.

Misschien ook onder 'instellingen' => 'privacy' je browsegegevens wissen
lol thx. T'leven kan simpel zijn. Beide opties zijn goed :D

Ascari

Legacy Member
KBE zei:
iemand die dit gebruikt ? ( foto is gewoon ter illustratie )
https://static.collishop.be/wcsstore/ColruytB2CCAS/JPG/JPG/646x1000/std.lang.all/67/85/asset-616785.jpg[iMG]

Had graag geweten dat dit nuttig is, omdat we ene willen aanschaffen voor in de kamer. En veronderstel dat hij wel nog tijdje warmte afgeeft nadat we hem afleggen ?
Als er mensen zijn die dit gebruiken, had graag eens de meningen geweten.
Moet ik ook speciaal kijken naar iets op, ik weet wel de grote van de kamer natuurlijk.[/QUOTE]

Zal wel goed werken. Die olie zal wel lang warm blijven, na dat je die hebt uitgezet.

Wij hebben recent een DE'LONGHI Convector Slim Style HX65L22 convector verwarming gekocht bij Krefel en dat werkt ook heel goed. Was wel een duurder model omdat ik geen witte wilde.

Deze staat in de veranda/game-room, omdat daar geen verwarming aanwezig is en de stief-dochter daar regelmatig zit omdat de PS4 daar staat.

KBE

Legacy Member
Ascari zei:
Zal wel goed werken. Die olie zal wel lang warm blijven, na dat je die hebt uitgezet.

Wij hebben recent een DE'LONGHI Convector Slim Style HX65L22 convector verwarming gekocht bij Krefel en dat werkt ook heel goed. Was wel een duurder model omdat ik geen witte wilde.

Deze staat in de veranda/game-room, omdat daar geen verwarming aanwezig is en de stief-dochter daar regelmatig zit omdat de PS4 daar staat.

Aight merci, uwe kost iets van 170 euro ? Val wel mee als hij goed warmt en zuinig is. Zo olieradiator verbruikt max 1500W en min 700W.
Is gewoon voor lichtjes te verwarmen ( graad of 17 in de kamer ) warmer moet het niet zijn daar.

Ascari

Legacy Member
KBE zei:
Aight merci, uwe kost iets van 170 euro ? Val wel mee als hij goed warmt en zuinig is. Zo olieradiator verbruikt max 1500W en min 700W.
Is gewoon voor lichtjes te verwarmen ( graad of 17 in de kamer ) warmer moet het niet zijn daar.

Np, idd, was ongeveer €170, was wat duurder, maar ziet er wel nice uit. Heeft ook touch controls enzo.

Die warmt wel redelijk snel op, staat meestal op ±20°C en begint direct warmte af te geven en is natuurlijk geruisloos, doordat er geen fan ofzo inzit. Je kan die zelfs tegen de muur monteren, maar weet niet goed of ik da wel wil.

Je zal die olie radiator wel wat langer moeten op laten staan zodat al die olie goed opwarmt voor een langere periode.

---

Legacy Member
vraagje. op bezoek bij mijn ouders die nog nooit van energie leverancier zijn veranderd.
via aanbieders.be kom ik als goedkoopste op lampiris met vast tarief top 1060 per jaar electriciteit en gas samen.

exact dezelfde berekening op de lampiris website zelf komt echter op 1200. en dat scheelt niets met wat ze nu bij eneco, waar ze al decennia lang (onder de namen enie en nuon ook nog eerder) bij zijn.

wat moet ik hier nu van denken? het verschil tussen aanbieders en de websites zelf is wel vervelend.. je hebt daardoor geen houvast qua berekening

Musk

Legacy Member
--- zei:
vraagje. op bezoek bij mijn ouders die nog nooit van energie leverancier zijn veranderd.
via aanbieders.be kom ik als goedkoopste op lampiris met vast tarief top 1060 per jaar electriciteit en gas samen.

exact dezelfde berekening op de lampiris website zelf komt echter op 1200. en dat scheelt niets met wat ze nu bij eneco, waar ze al decennia lang (onder de namen enie en nuon ook nog eerder) bij zijn.

wat moet ik hier nu van denken? het verschil tussen aanbieders en de websites zelf is wel vervelend.. je hebt daardoor geen houvast qua berekening

Ik wissel minstens jaarlijks en ik heb al regelmatig geweten dat je op aanbieders.be contractvoorstellen te zien krijgt die ze op de site van de leverancier niet meer promoten. Dus imo: ga gerust voor die goedkoopste aanbiedingen, ze bestaan wel degelijk nog. :)

strijkkeiZer?

Legacy Member
Musk zei:
€1200 voor uw schouw opnieuw te laten tuberen, da's precies veel? :unsure:

Ewel dat denk ik ook... maar ze moeten nog komen voor de offerte...
Maar die begonnen al over dat ze een hoogtewerker nodig hebben...(huis is z’n 12m hoog schat ik(plafond op gelijksvloer en 2de verdiep is 2,20/2,30m hoog, op het 1ste verdiep 2,5m en ons puntdak van de zolder zo’n 4/4m)

Michster

Legacy Member
Aanbevelingen voor potten magere kaas met veel eiwit? Smaak, prijs/kwaliteit mag variëren. Gewoon potten die je kan kopen in de Lidl, Aldi, Delhaize, Carrefour... Wat zijn zowat de top-picks van de 9livers? :p

Kenneke10

Legacy Member
Vroeg me iets af en carrefour hangen nu zo van die blaadjes als je dit product elders goedkoper vind betalen ze u 5 maal het verschil terug, nu heb je game sectie en vb assasins creed staat daar 54.99€ dacht ik en overal staat hij nu 39.99€ media markt, game mania etc zouden die u dan vijf keer het verschil terug geven dus dat maakt 5x 15€ =75€ -de game 39.99€ dus geven ze u 35€ plus de game of ga ik hier te kort door de bocht ?:D

Noscoped420

Legacy Member
Vrij zeker van in dat Carrefour geval dat er een hoop kleine tekst ergens staat die meteen al je hoop en dromen teniet doet.


Op die affiche van 5x verschil terug staat er al meteen in kleine lettertjes '' zie actievoorwaarden in de winkel '' en als je googled op ''carrefour betaald 5x het verschil terug'' zijn de eerste 2 hits al meteen test-aankoop klachten.

ook dit gevonden :

Wat de belofte «Wij betalen je 5x het verschil terug als je een product elders goedkoper vindt» betreft:

Terugbetaling op vertoon van het Carrefour kassaticket en een concurrerende aanbieding die geldig is op het ogenblik van aankoop van het product in de Carrefour hypermarkten en afgebeeld in de folder van de concurrrent (aanbieding niet van toepassing voor gratis artikelen en verkoop via internet). De aanvraag tot terugbetaling dient te gebeuren binnen de 14 werkdagen na aankoop.



Dus de goedkopere actie die je ergens vind moet al in een fysieke folder staan, Game mania / dreamland / Bol hebben geen folders, MM wel maar zou dan geluk moeten zijn dat die folder nu net in je bus valt en dat die game aan die prijs in de betreffende MM staat.

Dus eigenlijk het feit dat je een fysieke folder van een concurrent moet voorleggen EN dat hun lagere prijs van toepassing was op het moment dat jij het in de Carrefour kocht dekt hun al in tegen bv online retailers en winkels als Dreamland, blijft eigenlijk enkel nog de MM en Intertoys folder over maar die komen maar heel sporadisch rond sinterklaas etc in de bus.

BlackOccult

Legacy Member
--- zei:
vraagje. op bezoek bij mijn ouders die nog nooit van energie leverancier zijn veranderd.
via aanbieders.be kom ik als goedkoopste op lampiris met vast tarief top 1060 per jaar electriciteit en gas samen.

exact dezelfde berekening op de lampiris website zelf komt echter op 1200. en dat scheelt niets met wat ze nu bij eneco, waar ze al decennia lang (onder de namen enie en nuon ook nog eerder) bij zijn.

wat moet ik hier nu van denken? het verschil tussen aanbieders en de websites zelf is wel vervelend.. je hebt daardoor geen houvast qua berekening

Wij doen altijd mee met de (provinciale) groepsaankopen van iChoosr: https://ichoosr.be/nl/groepsaankoop-energie/. Je kan u vrijblijvend inschrijven, verbruik ingeven en een gepersonaliseerd voorstel krijgen maar bent nooit verplicht om daarop in te gaan. Wij zijn zo de laatste keer ook overgestapt naar Lampiris, en iChoosr regelt alles dat met de overstap te maken heeft.
Waar ik aan denk is, dat het met al die media-aandacht over "mogelijk stroomtekort" misschien geen goede idee is om over te stappen want als consument betaal je toch, hetzij bij de overstap van huidige naar toekomstige energieleverancier. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11/14/luc-pauwels-doel-2/

KBE

Legacy Member
Zit nu al paar dagen met die vraag in men hoofd.
Als je iets besteld vrijdag, kan het dan zijn dat je het de maandag hebt of is dit dan de dinsdag ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan