Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Guazala

Legacy Member
AlexisS zei:
Ik krijg net een vriendschapsvoorstel aan via FB? Wat is het verschil met een verzoek en waarom pikt fb er juist deze persoon uit?
Meestal is dat of iemand met meerdere dezelfde vrienden of iemand die in uw gsm-contacten zit (als je fb op uw gsm hebt staan).

AlexisS

Legacy Member
Ahzo, vreemd wel.

Ik dacht eerst dat ik een vriendschapsverzoek had gekregen van die persoon. (Ik zou gezworen hebben dat dat er stond), toen ik wat beter keek zag ik een vriendschapsvoorstel staan.

Nu wel net van iemand die ik wel beter wil leren kennen dus nu een beetje een dilemma om al dan niet zelf een request te sturen
emoji23.png

Ascari

Legacy Member
ashuray zei:
Ik heb een externe harde schijf gekocht die vandaag is toegekomen. Nu had ik daar wat opgezet maar toen ik hem in de tv(lg) stak kwam op opstaan "probleem met usb controleer usb" dus heb ik hem van nts of w/e naar fatex geformatteerd. Dan ging hij nog niet..toen las ik dat ps4 ook externe schijven kan afspelen..dus had ik hem daar ingestoken..kwam opstaan dat die geformatteerd moest worden naar iets anders dus heb ik hem dat laten doen. Dan zou ik hem terug mijn pc insteken om alles er dus terug op te zetten..mijn pc maakt het geluidje dat er iets verbonden word en in apparaten die ik de harde schijf staan maar ik kan er niets opzetten?

Oke ik heb het gevonden..Ik moest de schijf partitioneren..dat heb ik nu gedaan. Maar de ps4 gaat hem waarschijnlijk weer willen formatteren als ik hem er terug in steek?

Hoe groot is die schijf? Want sommige TV's kunnen geen al te grote capaciteit ondersteunen. Alsook moet je zien welke bestandsformaten je TV kan afspelen.

ashuray

Legacy Member
Ascari zei:
Hoe groot is die schijf? Want sommige TV's kunnen geen al te grote capaciteit ondersteunen. Alsook moet je zien welke bestandsformaten je TV kan afspelen.

1tb maar. Waar zie ik dat? Heb hem op NTFS en fatex geprobeerd naar fat32 kan ik hem niet zetten :sad:

Ascari

Legacy Member
ashuray zei:
1tb maar. Waar zie ik dat? Heb hem op NTFS en fatex geprobeerd naar fat32 kan ik hem niet zetten :sad:

Specs van de tv zelf opt internet zoeken. 1tb zou normaal moeten lukken en ntfs ook. Exfat is voornamelijk voor OSX enzo.

Chaebol

Legacy Member
Iemand cadeutips van rond de 25 euro voor kerel van 16 jaar die graag voetbalt en gamed?

Ascari

Legacy Member
Chaebol zei:
Iemand cadeutips van rond de 25 euro voor kerel van 16 jaar die graag voetbalt en gamed?

Nen Bon van't Wijnegem Shopping Center. Kan 'em zelf kiezen wat 'em ermee wil doen :D en koop je geen dingen die hij misschien wel of niet wil.

Of een Steam Store voucher, als hij op PC gamed, PSN voucher voor PS4 of Xbox voucher voor Xbox dan, dan kan hij ook kiezen welke game hij wil.

En anders een Pre-paid bankkaart met €25 op ofzo.
Er zijn zo veel gemakkelijk keuzes.

Of gewoon €25 in een kaartje steken.

ashuray

Legacy Member
Ascari zei:
Specs van de tv zelf opt internet zoeken. 1tb zou normaal moeten lukken en ntfs ook. Exfat is voornamelijk voor OSX enzo.

Tis niet dat ik hem er in plug en het helemaal niets doet. Er komt optaan "probleem met usb controleer usb" als die het helemaal niet kon zou dat er niet komen opstaan denk ik?

Carrion

Legacy Member
Welke tv hebt ge precies?

Is het een harde schijf met externe adapter of krijgt hij stroom via de USB poort? Want bij m'n vorige tv had ik ook problemen dat sommige USB poorten niet genoeg stroom konden leveren waardoor die continu begon te draaien en terug stopte.

Anoniem15

Legacy Member
Ik zoek een dockingstation, om mij peripherals (2 schermen, muis, toetsenbord, ...) vlot te kunnen sharen tussen laptop en desktop. Het is dus de bedoeling dat ik op mijn bureau een desktop heb met alles erop en eraan, maar dat ik indien het nodig is ook op mijn laptop kan werken, gebruik makend van die 2 schermen etc...

Creeping Death

Legacy Member
Kelderke zei:
Ik zoek een dockingstation, om mij peripherals (2 schermen, muis, toetsenbord, ...) vlot te kunnen sharen tussen laptop en desktop. Het is dus de bedoeling dat ik op mijn bureau een desktop heb met alles erop en eraan, maar dat ik indien het nodig is ook op mijn laptop kan werken, gebruik makend van die 2 schermen etc...

https://www.bol.com/nl/l/kvm-switches/N/16367/?country=BE
Geen idee hoeveel poorten en wat voor aansluitingen je op schermen hebt maar 't is sowieso een type KVM switch dat je nodig hebt.

rsc

Legacy Member
is er een gratis android gps behalve google maps? Maps werkt heel slecht op mijn toestel.

rsc

Legacy Member
Mulan zei:
Waze al geprobeerd?
Ja net, maar daar is wifi voor nodig. In dat geval werkt Maps ook. Maar als ik op de baan ben, heb ik geen wifi en moet ik het dus doen met alleen locatie aan te zetten. En net dan werkt maps niet meer, ondanks ik een offline kaart heb gedownload.

Dus ik bedoelde een gps met offline kaart.

xIO3Y

Legacy Member
rsc zei:
Ja net, maar daar is wifi voor nodig. In dat geval werkt Maps ook. Maar als ik op de baan ben, heb ik geen wifi en moet ik het dus doen met alleen locatie aan te zetten. En net dan werkt maps niet meer, ondanks ik een offline kaart heb gedownload.

Dus ik bedoelde een gps met offline kaart.

Sygic of HERE WeGo?

rsc

Legacy Member
xIO3Y zei:
Sygic of HERE WeGo?

sygic is maar 1 week gratis toch? Als ik geld zou uitgeven, dan besteed ik het beter aan een Tomtom.

herewego lijkt te werken, binnenkort eens testen op de weg.

Ascari

Legacy Member
rsc zei:
sygic is maar 1 week gratis toch? Als ik geld zou uitgeven, dan besteed ik het beter aan een Tomtom.

herewego lijkt te werken, binnenkort eens testen op de weg.

Ik heb eventueel een Garmin te koop model is Nuvi 2597LMT.
Moest die Here WeGo niet aan je verwachtingen voldoen.

Heeft LifeTime Maps en Verkeer Updates. Is op de Garmin site geregistreerd voor die Updates en ligt hier al een aantal jaar in de schuif, omdat ik voornamelijk Google Maps gebruikte en nu met mijne nieuwe auto gebruik ik de GPS van de auto zelf of eventueel Google Maps.

Carrion

Legacy Member
Ascari zei:
Ik heb eventueel een Garmin te koop model is Nuvi 2597LMT.
Moest die Here WeGo niet aan je verwachtingen voldoen.

Heeft LifeTime Maps en Verkeer Updates. Is op de Garmin site geregistreerd voor die Updates en ligt hier al een aantal jaar in de schuif, omdat ik voornamelijk Google Maps gebruikte en nu met mijne nieuwe auto gebruik ik de GPS van de auto zelf of eventueel Google Maps.

Wordt het niet eens tijd om een nieuwe te kopen? :unsure:

Ascari

Legacy Member
Carrion zei:
Wordt het niet eens tijd om een nieuwe te kopen? :unsure:

Nah, heb er nog te veel plezier aan :D. Heb die nog maar een maand ofzo. Dat was geen impulsaankoop hé :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan