Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Robin75

Legacy Member
Bij de voorwaarden lees je dat je , voor aanvragen van 2019, in 2017 niet meer mag verdienen dan
•62.670 euro voor gehuwden en samenwonenden, te verhogen met 3.510 euro per persoon ten laste

Ik neem aan dat dit bruto aantallen zijn?
Dus mensen die er met twee (zonder kids) net boven zitten, hebben 0% ipv 20% als ze bv een ramen-en deurenproject van 25000 op til hebben staan?

Klopt dit..

Ik weet wel dat er ook die lage premies van 10 euro per vk meter glas zelf zijn maar da's een peulschil natuurlijk.

Booka Shade

Legacy Member
Robin75 zei:
Bij de voorwaarden lees je dat je , voor aanvragen van 2019, in 2017 niet meer mag verdienen dan
•62.670 euro voor gehuwden en samenwonenden, te verhogen met 3.510 euro per persoon ten laste

Ik neem aan dat dit bruto aantallen zijn?
Dus mensen die er met twee (zonder kids) net boven zitten, hebben 0% ipv 20% als ze bv een ramen-en deurenproject van 25000 op til hebben staan?

Klopt dit..

Ik weet wel dat er ook die lage premies van 10 euro per vk meter glas zelf zijn maar da's een peulschil natuurlijk.

Beste, ik heb je vraag verhuist naar "de kleine vraagjes topic" en kan uw vraag ook meteen wel beantwoorden.
Op je belastingaangifte kan je het gezamenlijk belastbaar inkomen perfect terugvinden.
Dat klopt dus inderdaad. Als je er net boven zit, dan ga je niet kunnen genieten van de renovatiepremie.

De enige premie die je dan WEL krijgt, is die van de netbeheerder (10€/m²).
Nieuwe beglazing telt ook mee voor de beno-pass. Vanaf 3 energiebesparende maatregelen kan je nog eens een extra premie krijgen.
Meer info: https://www.vlaanderen.be/nl/bouwen...lrenovatiebonus-van-de-netbeheerder-beno-pass

Savatar

Legacy Member
Kan ik voorgebakken frietjes bewaren, zoja... Hoe en hoelang?

Kzou met oudjaar een 7 tal kilo frietjes willen serveren maar als ik ze enkel moet afbakken, scheelt me dat heel wat tijd de dag zelf...

Noscoped420

Legacy Member
Je kan de avond voordien afbakken en als ze afgekoeld zijn tot op kamer temp in de frigo zetten, meer dan 1 avond op voorhand zou ik wel niet doen.

Tonerider

Legacy Member
Savatar zei:
Kan ik voorgebakken frietjes bewaren, zoja... Hoe en hoelang?

Kzou met oudjaar een 7 tal kilo frietjes willen serveren maar als ik ze enkel moet afbakken, scheelt me dat heel wat tijd de dag zelf...

kan gerust hoor. Ik maakte altijd dubbel zo veel en deed dan een deel in de diepvries voor de volgende week.

Michster

Legacy Member
Begin 2016 heb ik mij een TomTom Start 25 M Europa gekocht. Dat ding werkt nog steeds en ik vind de kaartlayout doorgaans duidelijk genoeg. Laatste tijd merk ik echter steeds dat als k men route(binnen België) bekijk via Google maps(gewoon op de laptop voor ik vertrek) dat er veel kortere routes en betere alternatieven gegeven worden. Mijn huidige tomtom kan wel alternatieve routes berekenen die bijna altijd gewoon veel langer zijn, maar geeft geen opties voor kortste/snelste route.

Enigste reden waarom ik niet gewoon altijd google maps gebruik op men gsm is omdat ik de kaartlayout niet duidelijk genoeg vindt tijdens het rijden. Is het nog de moeite om voor ongeveer €100 een toegewijde GPS te kopen in 2019?

Superdad

Legacy Member
My guess: nee, in car entertainment gaat er volgens mij ook uit voor Android Auto en Apple Carplay... Waarom zouden constructeurs daar nog investeren...

AreVee

Legacy Member
Kan je in google doc met verschillende tabbladen werken? Indien ja, hoe?

Televisiekaske

Legacy Member
Ik ken er niets van, daarmee...

Ik kocht hier een hele tijd geleden (geen idee exact, de madam des huizes zegt minder dan een jaar) een Nokia 5 (2e hands, uiteraard).
Toen was er nog garantie op, de factuur is nu weg, dus ik vermoed dat deze ondertussen al vervallen was (anders had ik deze niet weg gedaan).

Nu, sinds enkele dagen geeft deze geen geluid meer. Muziek spelen met de oortjes lukt perfect, maar de luidsprekers werken niet meer.
Geen geluiden meer afspelen dus, en ook geen beltoon (buiten getril) waardoor ik steeds m'n oproepen mis.

In alle instellingen staat het geluid open, en zie ik niets abnormaals. Iemand nog enig idee wat ik kan doen/hoe ik kan testen?
Of beter direct eens zien voor een nieuwe?

Grtz

Waelvis

Legacy Member
rsc zei:
De eerste gaan tot maat 35, de 22e tot laat 40 en de laatste tot 49,5...

Was heeft het daarmee te maken. Extra kost vanaf een bepaalde maat voor het zogezegde meer gebruik van materialen?

rsc

Legacy Member
Ah jammer, ik had nog niet naar de maten gekeken.

Maar Nike staat helaas wel eenzaam aan de top van de sportschoenen. New balance en Adidas en consoorten hebben allemaal geen luchtkussentjes in de zool en te weinig steun. En die alleenheerschappij van Nike zorgt voor zeer hoge prijzen.

ashuray

Legacy Member
Wij zijn gisteren naar de Irish pub hier geweest. Nu vroeg ik mij af of dat eigenlijk een keten is? Worden die Ieren betaald om naar hier te komen en een pub te openen?

Shaguar

Legacy Member
ashuray zei:
Wij zijn gisteren naar de Irish pub hier geweest. Nu vroeg ik mij af of dat eigenlijk een keten is? Worden die Ieren betaald om naar hier te komen en een pub te openen?

Het kunnen ook Ieren zijn die gewoon naar hier verhuizen, die hier een vrouw/man hebben leren kennen. Gewoon Ierse immigranten.

Tonerider

Legacy Member
of een vlaming met voorliefde voor Ierland?

AreVee zei:
Dat kan idd misschien wel eens een optie zijn, niet aan gedacht :) .
het verschijnt ook niet direct in het snelmenu van google (op desktop). Je moet daar eerst op 'meer' en dan op 'nog meer van google' drukken wil je de optie krijgen. Logisch dat men die soms over het hoofd ziet :)


Eigen vraagje: ik ben al een tijdje de prijzen aan het volgen van een bepaalde hifiketen. In 1 week tijd is die prijs drie keer veranderd. Van 229 naar 219 en nu 229,98. Bij die 219 stond er niet bij dat het promo was en op andere sites bleef hij op 229 staan. Nu vraag ik me eigenlijk af wie zijn job (functie) dat is om die prijzen te bepalen en hoe dat zo iemand zijn werkdag er uit ziet. Iemand een idee?

ashuray

Legacy Member
Shaguar zei:
Het kunnen ook Ieren zijn die gewoon naar hier verhuizen, die hier een vrouw/man hebben leren kennen. Gewoon Ierse immigranten.

Kvind dat toch straf dat die allemaal in zon pub werken dan. Nog geen enkele vlaamse garçon gehad in een pub
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan