Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Guazala

Legacy Member
ashuray zei:
Kvind dat toch straf dat die allemaal in zon pub werken dan. Nog geen enkele vlaamse garçon gehad in een pub
Ik word in de kebab ook nooit bediend door ne Kevin.

Michster

Legacy Member
ashuray zei:
Kvind dat toch straf dat die allemaal in zon pub werken dan. Nog geen enkele vlaamse garçon gehad in een pub

Ge moet u maar in plaats van die mensen eens stellen. Ik heb ze dat al eens een paar keer gevraagd(gelijk in the irish times pub van Hasselt) en meestal blijven die mensen Engels spreken omdat de (vaste) klanten dat meestal uit hun eigen doen. (Typisch Vlaanderen natuurlijk ook)

De Egel in Hasselt is een Ierse pub zonder Ierse eigenaren. Ik heb een Ierse vriendin die vindt dat het dan "niet telt". :p Best gezellig daarbinnen en ze hebben lekker eten. Al vind ik die bazin(Ietske oudere vrouw die vrij "sjofel" gekleed rondloopt meestal) een vrij onvriendelijke.

Kattie

Legacy Member
Ik woon nu ruim een week in een nieuwbouwappartement (huren). Vanavond zag ik dit staan op de thermostaat: "Onderhoud CV ketel". Ik ga naar de ketel kijken en daar staat "0,7 bar" op. Ik hoor de verwarming ook wel vaak bezig, dus volgens mij is deze niet ontlucht geweest voor ik er introk. Ik weet niet als dat zijn invloed zou hebben hierop, of door wat wordt die lage druk veroorzaakt? Is het gevaarlijk?

Wat moet ik doen? :) Ik wil sowieso mijn huurbaas contacteren maar momenteel kan ik hem niet bereiken.

Yusifer

Legacy Member
Als jullie spaghetti (bolognaise of w/e else van saus) eten, doen jullie eerst de spaghetti en dan de saus of eerst saus en dan spaghetti?

Slapeloze nachten van hierover te piekeren...

Tonerider

Legacy Member
Yusifer zei:
Als jullie spaghetti (bolognaise of w/e else van saus) eten, doen jullie eerst de spaghetti en dan de saus of eerst saus en dan spaghetti?

Slapeloze nachten van hierover te piekeren...

spaghettisaus.jpg

Loser

Legacy Member
Yusifer zei:
Als jullie spaghetti (bolognaise of w/e else van saus) eten, doen jullie eerst de spaghetti en dan de saus of eerst saus en dan spaghetti?

Slapeloze nachten van hierover te piekeren...

Het juiste antwoord: Je haalt de spaghetti op het einde door de pan met de saus. Zo haal je alles uit de pan en neemt de spaghetti de saus beter op.

kay-gell

Legacy Member
Iemand een idee waar die I Amsterdam letters staan? Vorige keer toen ik daar was waren ze weg en tijdelijk verplaatst. Maar nu vind ik geen nieuwe locatie... Staan die terug aan 't Rijksmuseum?

Soeplepel

Legacy Member
Iemand ervaring met DPD? Ik heb een gentstudent trui besteld, als ik mijn tracking nummer ingeef op de website dan staat er "door de chauffeur geleverd bij een pickup parcelshop". Moet ik daar nu nog zelf gaan omrijden ook?!

_ns_

Legacy Member
Soeplepel zei:
Iemand ervaring met DPD? Ik heb een gentstudent trui besteld, als ik mijn tracking nummer ingeef op de website dan staat er "door de chauffeur geleverd bij een pickup parcelshop". Moet ik daar nu nog zelf gaan omrijden ook?!

Dat bleek bij mij uiteindelijk is het dichtstbijzijnde Bpost-kantoor te liggen. Maar om concreet op je vraag te antwoorden: ja.

Gentei

Legacy Member
Soeplepel zei:
Iemand ervaring met DPD? Ik heb een gentstudent trui besteld, als ik mijn tracking nummer ingeef op de website dan staat er "door de chauffeur geleverd bij een pickup parcelshop". Moet ik daar nu nog zelf gaan omrijden ook?!

Nog nooit meegemaakt met DPD. Je krijgt normaal een mail met info en daarin staat zelfs rond welk uur ze gaan komen voor aflevering.
In de mail krijg je ook een link met live tracking van het busje.
Heb je je misschien vergist bij het aanklikken van levering om het af te leveren in zo’n shop ipv thuislevering?

Soeplepel

Legacy Member
Gentei zei:
Nog nooit meegemaakt met DPD. Je krijgt normaal een mail met info en daarin staat zelfs rond welk uur ze gaan komen voor aflevering.
In de mail krijg je ook een link met live tracking van het busje.
Heb je je misschien vergist bij het aanklikken van levering om het af te leveren in zo’n shop ipv thuislevering?

Ik heb inderdaad sms gekregen dat ze tussen bepaald uur ging komen, maar 'k weet niet of ze mijn huis bedoelden of het leveren bij parcel shop.. Ik was gisteren op't werk dus weet niet of ze langsgeweest zijn.

Op mydpd staat er dat het vandaag zal geleverd worden, maar dan als ik mijn tracking nummer opgeef, staat er dat het geleverd is bij een pickup parcelshop.. IN AALTER! Dat is 46 min van hier

Soeplepel

Legacy Member
_ns_ zei:
Dat bleek bij mij uiteindelijk is het dichtstbijzijnde Bpost-kantoor te liggen. Maar om concreet op je vraag te antwoorden: ja.

Zou ik niet erg vinden, maar ze spreken over een pickup parcelshop in Aalter, 46 minuten rijden van hier

TooChé

Legacy Member
Binnenkort staat er een zeer stevige week voor de boeg. Weinig slaap, veel alcohol. Maar met het verouderen wordt dat elk jaar lastiger. Niet de katers eigenlijk, maar wel dat ik na een 2tal dagen zuipfeest, het gevoel heb oververzadigd te zijn en dat het bier tot in de keel staat.

Iemand die dit herkent en tips heeft om het te vermijden/verhelpen?
( niet/minder drinken is géén optie)

whacker

Legacy Member
Kattie zei:
Ik woon nu ruim een week in een nieuwbouwappartement (huren). Vanavond zag ik dit staan op de thermostaat: "Onderhoud CV ketel". Ik ga naar de ketel kijken en daar staat "0,7 bar" op. Ik hoor de verwarming ook wel vaak bezig, dus volgens mij is deze niet ontlucht geweest voor ik er introk. Ik weet niet als dat zijn invloed zou hebben hierop, of door wat wordt die lage druk veroorzaakt? Is het gevaarlijk?

Wat moet ik doen? :) Ik wil sowieso mijn huurbaas contacteren maar momenteel kan ik hem niet bereiken.

Lijkt me enorm weinig. De mijne staat nu op 2.4 bar. Ik denk dat die van mij afsluit rond de 0.8 maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Normaal gezien is er een kraantje (bij ons 2!) waarmee je water kan bijvoegen van de drinkwaterleiding naar de chauffage. Als je dit even open zet gaat de druk omhoog gaan en zal het wellicht terug werken.

Carrion

Legacy Member
TooChé zei:
Binnenkort staat er een zeer stevige week voor de boeg. Weinig slaap, veel alcohol. Maar met het verouderen wordt dat elk jaar lastiger. Niet de katers eigenlijk, maar wel dat ik na een 2tal dagen zuipfeest, het gevoel heb oververzadigd te zijn en dat het bier tot in de keel staat.

Iemand die dit herkent en tips heeft om het te vermijden/verhelpen?
( niet/minder drinken is géén optie)

Aanvaarden dat ge ouder aan het worden zijt :p

Koçero

Legacy Member
Hey allen,

Wat zijn jullie ervaringen met waterverzachters van Ecowater (eVolution) of Syr Oceanic (Limex Smart 20L)?

We zoeken iets voor 4p waarbij het water ook idealiter drinkbaar blijft.

Alvast bedankt!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan