Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pinoken

Legacy Member
Dat is eigenlijkk het punt. Ze zei dat de smaak wel degelijk slecht was. Ze was niet te spreken over het feit dat het een ander glas was en wou eerst nog niet betalen. :sop:

'k Sla niet als een klein kind om me heen en niemand hier heeft gezegd dat bier wel degelijk slecht smaakt als het in een ander glas komt noch heeft iemand mij kunnen zeggen waarom precies bier anders smaakt in een ander glas ook al is het maar een klein beetje. 't Enige dat 'k al gelezen heb is "Ik denk ..." en "Ik vermoed ...". Ook heeft nog niemand mij verteld wat er zo belangrijk is aan het juiste glas krijgen behalve dan fanboy-achtig gedrag dat bier in het juiste glas moet zitten omdat het zo moet.

'k Hoor nooit iemand zagen als ze Cola niet in een glas met daarop Cola geschreven brengen. En tenzij jij mij concreet het hoe en waarom kunt uitleggen wat van een duvelglas het enige glas maakt dat geschikt is voor Duvel, zal ik niet van mening veranderen en mensen die dergelijk gedrag vertonen als bekrompen beschouwen. Indien je dit wel kunt zal ik zonder tegensputteren van mening veranderen maar zelfs dan nog blijft dat een subjectief gegeven of het beter of slechter is om het in een ander glas te schenken.

Die schuimkraag is een kwestie van ingieten. Ander glas -> anders ingieten. De truc is om de juiste combinatie van glas en bier te vinden om die juist te krijgen, als ik met een Duvel in een Hoegaardenglas dezelfde schuimkraag kan gieten als in een Duvelglas is dat net hetzelfde. Gaande volgens uw logica indien ik goed begrijp wat er geschreven is over de schuimkraag, als het niet zo is zeg het dan en ook hier zal ik mijn mening herzien. Ook al drink ik geen bier, ik moet het wel tappen met momenten.

bludgeoned

Legacy Member
pinoken zei:
Lezen is blijkbaar ook je sterkste kant niet.
Ik heb wel degelijk gezegd wat er anders is bij een Duvelglas en gezegd dat er een verschil is tussen glazen. Dat heeft werkelijk niets te maken met fanboy/snobisme. Zeker voor de prijs die ze durven vragen is dat een minimum. Ik heb ook al bier terug gestuurd als er zaken niet klopten. Als er wordt bijgetapt zal ik daarvoor niet betalen. Als je als barman al geen pint meer correct kunt tappen houd je er ook beter mee op.
Op café verwacht ik, zeker voor de courantere bieren, dat het in het juiste glas wordt geschonken en op de juiste temperatuur. Elk type glas zorgt ook voor een andere schuimkraag en dus voor een andere beleving. Nogmaals, het ene is daarom niet slechter dan het andere, maar is er wel degelijk een verschil.
Maar blijkbaar wil je enkel je eigen gelijk zien staan.

JohnnyricoMC

Legacy Member
Puur psychologisch. Als ge iets lekker opdient op een manier dat het er wansmakelijk uit ziet, gaan mensen het niet lekker vinden, gewoon omdat velen niet met de tong maar met de ogen proeven.

Er zijn genoeg pretentieuze snobs die zich conoisseurs wanen en van hun neus maken omdat ge hun gewenst bier niet kunt inschenken in een glas met specifiek het logo van dát biermerk, ook al heeft het glas quasi-dezelfde vorm.

RickHarrison

Legacy Member
JohnnyricoMC zei:
Puur psychologisch. Als ge iets lekker opdient op een manier dat het er wansmakelijk uit ziet, gaan mensen het niet lekker vinden, gewoon omdat velen niet met de tong maar met de ogen proeven.

Er zijn genoeg pretentieuze snobs die zich conoisseurs wanen en van hun neus maken omdat ge hun gewenst bier niet kunt inschenken in een glas met specifiek het logo van dát biermerk, ook al heeft het glas quasi-dezelfde vorm.

hmja mss, maar toch. Ik durf zelf zeggen dat ik mezelf het tegendeel bewezen heb onlangs. Ik drink zeer regelmatig een goei speciaalbierke en probeer ook zoveel mogelijk nieuwe te proeven, dus ge kunt wrsch wel zeggen dat ik net dat ietsje meer probeer te proeven van mn biertjes dan iemand die ze gewoon naar binnen kapt.
Nu, tot voor kort had ik geen trappistenglazen hier thuis staan. Ik zag er geen graten in aangezien ik grote wijnglazen heb en daar altijd mn biertjes in dronk.
Onlangs gaf mn schoonmoeder me echter wa westmalleglazen mee en ik moet toch eerlijk toegeven dat het echt wel een significant verschil maakt om ze daarin te drinken itt die wijnglazen.

bludgeoned

Legacy Member
JohnnyricoMC zei:
Puur psychologisch. Als ge iets lekker opdient op een manier dat het er wansmakelijk uit ziet, gaan mensen het niet lekker vinden, gewoon omdat velen niet met de tong maar met de ogen proeven.

Er zijn genoeg pretentieuze snobs die zich conoisseurs wanen en van hun neus maken omdat ge hun gewenst bier niet kunt inschenken in een glas met specifiek het logo van dát biermerk, ook al heeft het glas quasi-dezelfde vorm.
Wat heeft dat nu in godsnaam met snobisme te maken. Als het al teveel gevraagd is om een bier in het juiste glas te schenken, houd je er beter mee op als cafébaas. Of is het omdat het maar bier is dat het allemaal niet veel uitmaakt? Zegt ook veel over de uitbaters en hun beroepseer.

Racing_Genk

Legacy Member
Hey

kheb just ne nieuwe koptelefoon gekocht en met games werkt ie uitstekend, alleen alsk op youtube een filmpje afspeel komt er geen geluid uit? Op frostwire etc werkt het ook Oo

Enig idee iemand?

JohnnyricoMC

Legacy Member
rebensmans zei:
en enkel op firefox merk ik nu, lol
Check of de Youtube-vids op muted staan. Anders:
Win7/Vista? Check uw volumemixer eens, zie dat "plugin container for Firefox" niet muted staat.

pinoken

Legacy Member
bludgeoned zei:
Wat heeft dat nu in godsnaam met snobisme te maken. Als het al teveel gevraagd is om een bier in het juiste glas te schenken, houd je er beter mee op als cafébaas. Of is het omdat het maar bier is dat het allemaal niet veel uitmaakt? Zegt ook veel over de uitbaters en hun beroepseer.

Wat typt gij nu allemaal. Je doet alsof elke drank mooi in het juiste merkglaasje geschonken word en alleen bij bier het verkeerde glas gebruikt wordt. Het is net tegenovergesteld, bier word veruit het meest in het glas gegoten van zijn eigen merk.

Veel zeggen over de uitbaters en hun beroepseer? :lol:
Wat zegt dat dan over hun en hun beroepseer?


bludgeoned zei:
Lezen is blijkbaar ook je sterkste kant niet.
Ik heb wel degelijk gezegd wat er anders is bij een Duvelglas en gezegd dat er een verschil is tussen glazen. Dat heeft werkelijk niets te maken met fanboy/snobisme. Zeker voor de prijs die ze durven vragen is dat een minimum. Ik heb ook al bier terug gestuurd als er zaken niet klopten. Als er wordt bijgetapt zal ik daarvoor niet betalen. Als je als barman al geen pint meer correct kunt tappen houd je er ook beter mee op.
Op café verwacht ik, zeker voor de courantere bieren, dat het in het juiste glas wordt geschonken en op de juiste temperatuur. Elk type glas zorgt ook voor een andere schuimkraag en dus voor een andere beleving. Nogmaals, het ene is daarom niet slechter dan het andere, maar is er wel degelijk een verschil.
Maar blijkbaar wil je enkel je eigen gelijk zien staan.

In plaats van direct verwijten te beginnen maken dat ik niet goed lees, zou je je eigen advies eens beter opvolgen. Correct je zegt dat het anders is, maar dat vraag ik niet, ik vraag dat je me zegt waarom het anders is, voor de zoveelste keer krijg ik enkel de woorden "omdat het zo is" mee en word ik met een kluitje het riet in gestuurd.

Als ik perfect dezelfde schuimkraag op een Duvel kan zetten in een glas van Hoegaarden als in een glas van Duvel. Zou dat voor jou verschil maken? Daar beantwoord je niet op in je post noch beantwoord je concreet waarom een Duvelglas (of een glas met dezelfde vorm) beter is voor Duvel buiten het feit dat jij in je hoofd vind dat het zo hoort.

Weer moet ik lezen: "Omdat het zo is". En aan uw post kan ik afleiden dat jij een wel heel bekrompen persoon bent, aangezien uw bier tot op de temperatuur perfect moet zijn eer jij er nog maar van wilt drinken terwijl het gewoon het zoveelste drankje is en geen verheven goden-elixer (ik beweer nergens dat jij dat laatste zegt). Als jij zo bent bij bier hoop ik ook dat je even consequent bent met Cola, koffie, wijn, wodka, whiskey, water, enz. 't Zou nogal contradictorisch zijn moest het niet het geval zijn. Ik snap echter niet wat een dikke of een dunne schuimkraag verandert aan de smaak van je bier behalve dat er meer/minder schuim is verandert dit niets aan de samenstelling van het bier.
Nogmaals, bewijs mij dat het wel zo is dat er iets verandert in dat bier en ik herzie mijn mening volledig en je mag al mijn vorige posts als onbestaand beschouwen. (ik zet het maar in het vet want blijkbaar is die zin onleesbaar)

Tot nu toe heb ik van jou evenveel antwoord gekregen als de gemiddelde caféganger die verknocht is aan zijn pintje en bier ziet als de verheven drank.

Meer maak ik er absoluut niet aan vuil behalve een excuus indien iemand een fatsoenlijk antwoord formuleert waarin hij beschrijft wat dat glas/die schuimkraag precies aan dat bier zou veranderen en waarom het onmogelijk is om een bier met dezelfde schuimkraag in een ander glas te schenken.

ShadesOfJae

Legacy Member
Hey,

Ik zou voor m'n moeder een soort van digitaal fotoalbum willen maken. De bedoeling is dat ik (offline) zelf de lay-out kan bepalen, achtergrond, menu, etc. En dit dan achteraf aan haar geef via een USB-stick of een cd'tje. Kent iemand hier een goed, simpel en liefst gratis programma voor? Ik heb net eventjes gezocht via google, maar kom meestal uit op sites waar je online een album kan aanmaken.

Alvast bedankt!

Racing_Genk

Legacy Member
JohnnyricoMC zei:
Check of de Youtube-vids op muted staan. Anders:
Win7/Vista? Check uw volumemixer eens, zie dat "plugin container for Firefox" niet muted staat.
ty werkt nu weer!

stond om de één of andere reden op off die plugin container bij mixer

Deekay

Legacy Member
Ons nieuwe katje heeft de kabel van mijn net nieuwe sennheiser HD205 koptelefoon doorgebeten, wat kan ik hier aan doen om dit te repareren? kd8 om het terug samen te 'binden' maar nu zie ik dat er 2 a 3 verschillende kleur van draad in de isolatie zit .. voor zover ik weet zit de kabel vast aan de headphone zelf dus vervangen kan niet denk ik..

pinoken

Legacy Member
Deekay zei:
Ons nieuwe katje heeft de kabel van mijn net nieuwe sennheiser HD205 koptelefoon doorgebeten, wat kan ik hier aan doen om dit te repareren? kd8 om het terug samen te 'binden' maar nu zie ik dat er 2 a 3 verschillende kleur van draad in de isolatie zit .. voor zover ik weet zit de kabel vast aan de headphone zelf dus vervangen kan niet denk ik..

Die draden moeten kleur per kleur aan mekaar vast gemaakt worden indien je wilt dat de headset terug werkt.

'k Zou eens kijken of hij nog onder de garantie valt om te beginnen.

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
pinoken zei:
Die draden moeten kleur per kleur aan mekaar vast gemaakt worden indien je wilt dat de headset terug werkt.

'k Zou eens kijken of hij nog onder de garantie valt om te beginnen.

No shit sherlock :')
Denk trouwens niet dat kattenschade onder garantie valt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan