Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JohnnyricoMC

Legacy Member
Deekay zei:
Ons nieuwe katje heeft de kabel van mijn net nieuwe sennheiser HD205 koptelefoon doorgebeten, wat kan ik hier aan doen om dit te repareren? kd8 om het terug samen te 'binden' maar nu zie ik dat er 2 a 3 verschillende kleur van draad in de isolatie zit .. voor zover ik weet zit de kabel vast aan de headphone zelf dus vervangen kan niet denk ik..

De uiteinden met dezelfde kleuren aan mekaar solderen, het gesoldeerde gedeelte dan isoleren (zodat ze geen contact met mekaar maken) met tape en alles dan dichtmaken.

bludgeoned

Legacy Member
pinoken zei:
Wat is nu eigenlijk je probleem.
Ik zeg constant dat het WEL uitmaakt in welk glas je bier serveert. Bij verschillende glazen (en ook temperaturen) zal het aroma anders zijn. En laat nu ook net dat aroma een deel van de beleving uitmaken. Een Orval in een Orval glas zal dan ook een andere (daarom niet beter of slechter) beleving geven dan Orval in een Duvelglas.
Het gaat mij dan ook niet over wat er op een glas geschreven staat, maar ik verwacht wel dat ik het bier geserveerd krijg zoals de brouwer het wenst over te brengen. Manier van schenken, temperatuur, vorm glas, proper glas,... spelen daar allemaal een belangrijke rol in.
Dat het voor jou geen probleem geeft is jouw zaak, maar als ik €3-€3.5 betaal, verwacht ik wel dat het correct geschonken wordt.
En als je nu nog niet inziet dat de vorm van een glas belangrijk is, heeft het geen nut om hier nog tijd aan te besteden.
En ook in het geval van koffie verwacht ik iets meer dan een gore senseo.

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
bludgeoned zei:
Wat is nu eigenlijk je probleem.
Ik zeg constant dat het WEL uitmaakt in welk glas je bier serveert. Bij verschillende glazen (en ook temperaturen) zal het aroma anders zijn. En laat nu ook net dat aroma een deel van de beleving uitmaken. Een Orval in een Orval glas zal dan ook een andere (daarom niet beter of slechter) beleving geven dan Orval in een Duvelglas.
Het gaat mij dan ook niet over wat er op een glas geschreven staat, maar ik verwacht wel dat ik het bier geserveerd krijg zoals de brouwer het wenst over te brengen. Manier van schenken, temperatuur, vorm glas, proper glas,... spelen daar allemaal een belangrijke rol in.
Dat het voor jou geen probleem geeft is jouw zaak, maar als ik €3-€3.5 betaal, verwacht ik wel dat het correct geschonken wordt.
En als je nu nog niet inziet dat de vorm van een glas belangrijk is, heeft het geen nut om hier nog tijd aan te besteden.
En ook in het geval van koffie verwacht ik iets meer dan een gore senseo.

Geboortedatum
22 februari 1994 (17)

spijt mij nu enorm maar verwacht gewoon niet dat je daar alles al van kent.

JohnnyricoMC

Legacy Member
Sheldon Cooper zei:
Geboortedatum
22 februari 1994 (17)

spijt mij nu enorm maar verwacht gewoon niet dat je daar alles al van kent.

:applause: Goed gespot Sheldon! :niceone:

bludgeoned zei:
In gat gebeten gesemmel over dat ik zogezegd suggereer dat bier maar bier is

Het heeft met snobisme te maken als men er zo'n drama maakt over dat het specifiek een glas moet zijn met het logootje van het bestelde merk en dat een voor de rest nagenoeg identiek gevormd glas niet goed genoeg is. Ga alsjeblieft nooit naar grote evenementen, want daar schenken ze elk bier gewoon in dezelfde plastieken bekertjes met Stella of Jupiler-logo. Het enige zinnige dat je tot nu toe aangehaald hebt is dat een glas proper moet zijn. -_-*

bloodoo

Legacy Member
Als je naar de prijzen kijkt die sommige cafe's vragen voor hun 'speciale' bierkes, dan verwacht je op zijn minst dat het geserveerd is in het juiste glas.

Veel plezier met je pak friet in plastic zak.

Ga alsjeblieft nooit naar grote evenementen, want daar schenken ze elk bier gewoon in dezelfde plastieken bekertjes met Stella of Jupiler-logo.

Het verschil met een evenement is dat dan het evenement op de voorgrond staat en dat wat je drinkt bijkomstig is. Mensen gaan in de 1ste plaats naar bvb; een festival voor de muziek.Voor een massa evenement is het simpelweg niet haalbaar om alles 100% correct te doen.

Een cafe verkoopt drank....

bludgeoned

Legacy Member
JohnnyricoMC zei:
:applause: Goed gespot Sheldon! :niceone:



Het heeft met snobisme te maken als men er zo'n drama maakt over dat het specifiek een glas moet zijn met het logootje van het bestelde merk en dat een voor de rest nagenoeg identiek gevormd glas niet goed genoeg is. Ga alsjeblieft nooit naar grote evenementen, want daar schenken ze elk bier gewoon in dezelfde plastieken bekertjes met Stella of Jupiler-logo. Het enige zinnige dat je tot nu toe aangehaald hebt is dat een glas proper moet zijn. -_-*
Ik heb het dan ook niet over pils. Maar ook in dat geval verwacht ik dat er in een vloeiende beweging wordt getapt, de bekers proper zijn, ze niet met hun vingers inzitten, het voldoende koel is, er niet bijgetapt wordt, afgeschuimd wordt,...
Wat dit te maken heeft met snobisme zie ik echt niet in. Als je kunt tappen kost dit ook allemaal geen moeite, en als ze €2 durven vragen, is dit toch wel het absolute minimum?
En blijkbaar toch moeite met correct interpreteren. Ik zeg enkel dat er wel degelijk een andere beleving kan zijn door het gebruik van verschillende glazen. Een Rochefort 10 van 4 graden t.o.v. van eentje die geschonken wordt op 12-14 graden maakt wel degelijk een wereld van verschil.

n9ne

Legacy Member
Bludgeone heeft nooit gezegd dat het het logo is, maar de vorm van het glas (en bvb die D van duvel erin gegraveerd). Heeft niets met snobisme te maken. En ik zie niet in waarom hij op fuiven/festivals bier zou gaan degusteren (= drinken voor de smaak...).

godf@ther

Legacy Member
Als ge op restaurant zit en ge krijgt wijn in een gewoon pint ipv een wijnglas dan gaat ge toch ook klagen?

JohnnyricoMC

Legacy Member
bludgeoned zei:
Een Rochefort 10 van 4 graden t.o.v. van eentje die geschonken wordt op 12-14 graden maakt wel degelijk een wereld van verschil.

No shit sherlock, dat is voor élke drank zo :doh:

bludgeoned

Legacy Member
JohnnyricoMC zei:
No shit sherlock, dat is voor élke drank zo :doh:
Net zoals ik het een evidentie vind dat ook de VORM van het glas een bepalende factor is, wat blijkbaar heel moeilijk te vatten is voor jou.

JohnnyricoMC

Legacy Member
bludgeoned zei:
Net zoals ik het een evidentie vind dat ook de VORM van het glas een bepalende factor is, wat blijkbaar heel moeilijk te vatten is voor jou.

euh, waar heb ik gezegd dat een trappist hetzelfde smaakt in een pilsglas als in een specifiek glas van dat merk? Nergens. Ik heb gezegd dat het zever is dat men een verschil proeft tussen twee identiek gevormde glazen waar een van de twee gewoon een minuscuul verschil heeft door een logootje of een gravure. Gelooft ge nu echt dat die piepkleine gravure ook maar een beetje door mensen merkbaar verschil gaat creëren?

Eerst zit ge precies te doen dat zulke minuscule verschilletjes de smaak radicaal veranderen en nu zijt ge opeens enorme verschillen aan het aanhalen. Dat ge ne trappist niet in een Cristal-glas serveert is nogal vanzelfsprekend :ironic:

pinoken

Legacy Member
bludgeoned zei:
Wat is nu eigenlijk je probleem.

Mijn probleem is dat ik nog altijd geen antwoord heb op de waarom-vraag. Ik wil aanvaarden dat bier zelfs Cola kan worden indien je het in een bepaald glas giet maar dan wil ik ook wel weten waarom. Ik aanvaard niets zonder enige vorm van reden behalve dat er een paar zeggen dat het zo is zonder enige vorm van bewijs.


Manier van schenken, temperatuur, vorm glas, proper glas,... spelen daar allemaal een belangrijke rol in.

Nogmaals, waarom? Is het een feit dat Duvel op X °C het beste smaakt, of is dat persoonlijke mening?

Dat het voor jou geen probleem geeft is jouw zaak, maar als ik €3-€3.5 betaal, verwacht ik wel dat het correct geschonken wordt.

Waar ga jij je bier halen als ik vragen mag? 3-3.5 Euro lijkt me wel extreem veel tenzij het halve liters zijn. :)

bludgeoned zei:
Net zoals ik het een evidentie vind dat ook de VORM van het glas een bepalende factor is, wat blijkbaar heel moeilijk te vatten is voor jou.

Je reageert op een post die alle dranken gelijk stelt en je zegt dat het klopt, dus als ze je Cola in een glas van Sprite brengen stuur je het ook terug. :)

bludgeoned zei:
Ik heb het dan ook niet over pils. Maar ook in dat geval verwacht ik dat er in een vloeiende beweging wordt getapt, de bekers proper zijn, ze niet met hun vingers inzitten, het voldoende koel is, er niet bijgetapt wordt, afgeschuimd wordt,...
Wat dit te maken heeft met snobisme zie ik echt niet in. Als je kunt tappen kost dit ook allemaal geen moeite, en als ze €2 durven vragen, is dit toch wel het absolute minimum?
En blijkbaar toch moeite met correct interpreteren. Ik zeg enkel dat er wel degelijk een andere beleving kan zijn door het gebruik van verschillende glazen. Een Rochefort 10 van 4 graden t.o.v. van eentje die geschonken wordt op 12-14 graden maakt wel degelijk een wereld van verschil.

Kijk nog eens naar uw eigen uitleg!

eXtreme

Legacy Member
Mijn zus zoekt die dwaze films waarin zo nen indiana jones type in egypte zit? Iemand? : = /

Epic slechten acteur me nen dwaze kjeupes..

Morrissey

Legacy Member
Voor een Duvel betaal je toch rap zo'n 3 euro, alsook voor andere zware bieren/trappisten.

JohnnyricoMC

Legacy Member
eXtreme zei:
Mijn zus zoekt die dwaze films waarin zo nen indiana jones type in egypte zit? Iemand? : = /

Epic slechten acteur me nen dwaze kjeupes..

The Mummy?

JohnnyricoMC

Legacy Member
Ken ek niet. Maar 'k geloof u wel, want slecht was The Mummy nu toch niet.

Boterkoek

Legacy Member
Fireflies zei:
Voor een Duvel betaal je toch rap zo'n 3 euro, alsook voor andere zware bieren/trappisten.

Hangt van de regio af eh, waar mijn ouders wonen betaal je zo'n €2,5-2,8 voor zwaar bieren. Maar in de Ardennen betaal je gemakkelijk €3,5.

pie-jie

Legacy Member
waarom staat mijn Word in Qwerty plots? Hoe kan ik dat weer normaal zetten? Ik heb het enkel in Word.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan